Onko kehtorunkoisessa Sm:ssä vm82-86 käytetty Leleun takajarrukilpeä 100mm jarrukengillä?? Iteltä löytyy takaa tuommonen kilpi.
mulla on nykyään solifer sm 77 (lahjaksi saatu) mut pientä sanomista museo rekisteriin. tankin väritys on tehty myöhemmin kun on saanut lommon kylkeen mut onneksi työkalulaatikko on org ja vaikuttaa candy punaiselta? sattuisko kukaan tietää värikoodia? samoin moottorin maalipinta on kärsinyt ja muutamasta kohdasta runko. onko tietoa näistä värikoodeista onko rungossa erikoodi kuin moottorissa?
Kävinpä eilen pitkästä aikaa solikalla pidemmän lenkin ajamassa. Pakkasta noin -1ºC ja mäkiä vähintäänkin riittävästi,pahimmassa joutui jo kakkos vaihteelle tiputtamaan... Lenkin loppu päässä alkoi tekemään sitä,että täys kaasulla ajaessa otti ja hyyty aika mallikkaasti. En tien päällä keksinyt muuta,kuin tehdä pytyn päälle lumesta iglun,joka helepotti. Mutta muutamaan sadan metrin jälkeen oli kone taas niin kuuma,että hyyty ja piti lunta viskoa päälle. Kiinnostaisi mistä tuo johtuu? Lämpöleikaaminen on aika oudon kuuloinen vika,kun on kesälläkin kestänyt paljon pidempiä matkoja kaasu pohjassa vetää.
Sytkän säätö hieman pielessä voisi olla myös? Jolloin lämpiää ja lämpöleikkaa..
Pitäisi varmaan ens kesänä jo raskia porauttaa pytty ja hommata joku mäntä,joka kestää sen 20v...
Kylmemmällä säällä säädöt muuttuvat laihempaan päin. Tiivisteetkin voi olla horona ja päästää ilmaa läpi.
Laihuudesta tuo lämppäily useimmiten johtuu.
Ota auki ja kato mitä se on syöny.
Juu pitäisi ottaa,tosin tänään kävin hakemassa kaverilta yhden moottorin,niin meni ongelmitta. Tosin ei kovin pitkä matka ollut... Tiivisteetkin voisi olla,lähinnä mg puolen stefa. Katellaan miten etenee,mutta eiköhän tomos ole kesään mennessä keksinyt muutakin syytä aukaisemiselle.
On muuten mielenkiintoinen sompaila solikalla,kun on pirun väljät taka iskarit ja tuommonen 110cc hondatype kone tarakkaan kuormaliinalla köytettynä,mutta olipahan ensmäinen kerta,kun taraakka tarvihin....
Nyt tuli aivan ylivoimainen palikkatesti eteen: miten tuo käynnistyspoljin irroitetaan? En viitti väkivaltaa vielä käyttää
Se mutteri (on muuten m7 kierre) irti ja pikkusen kopauttaa jollain,niin tappi tipahtaa irti. Sitten vain vedät käynnistys polkimen irti,varoen hävittämästä sisä puolella olevaa pientä kuulaa ja jousta ja lopuksi otat sen holkin,johon myös jousi tulee,irti.
Jees näin päättelinkin aluksi, mutta ei suostunut tappi tuleen ulos vaikka naputin niin päätin kysyä varmuudeksi. Täytyypä kokeilla uusiks.
Miten on, pitäskö solikan takajarrujen mennä lukkoon asfaltilla jarrutettaessä, itellä ei mee vaikka uudet kengätki laitoin. Katsastus on eessä, niin pitäsköhän noita vielä laitella..
Kiri mitä saat kirittyä ilman laahausta. Ei niitten lukkoon tarvihe mennä. Kuhan jotenniin järkevälle matkalle pysähtyy.
vane80 kirjoitti:Miten on, pitäskö solikan takajarrujen mennä lukkoon asfaltilla jarrutettaessä, itellä ei mee vaikka uudet kengätki laitoin. Katsastus on eessä, niin pitäsköhän noita vielä laitella..
Kyllähän tuo helpohkosti lukkoon menee. Ei ole maksimikireydellä mutta kengät ja jouset on vaihdettu ja rumpu hiottu tuhat tai pari tuhatta kilometriä sitten. Näin siis varusteineen varmaan hiukan yli 90kg painoisen kuskin alla ja uusilla Sawan katurenkailla.
Ois kysyttävää tuosta sollen keltapunaisesta takavalosta, oliko tuossa umpiossa punainen osa tarkoitettu jarruvalolle vai miten se nyt meni?
Punanen takavalo ja oranssi jarruvalo. Ei sillä käytännössä niin merkitystä ole, ymmärtääkseni.
Toistepäin^ Mutta tosiaankin ei sillä väliä ole, se hehkuu vähän koko lasi kun takavalo on päällä.
Tarvitsisin apua. Minun Solifer Sm 09 endurosta meni kaasuvaijeripoikki enkä tiedä tai ole löytänyt mistä voin ostaa uuden. Apuja kiitos?