http://www.motot.net/forum/viewtopic.php...330d0feb20
tuolta voit sitten kusasta ja löydät varmaankin myös ohjeet kalibroimiseen
pitäs tuota itekkin joskus sigma tai vastaava solikkaan hommata kun tuo vakio näyttää vakio solikalle semmosta 60km/H vauhtia
onkos nuo sigmat kuinka tarkkoja?
no mistäs sen tietää että se on suojattu ja voikos sen laittaa niin että se ottaa takarenkaansta sen vahdin???
Voi ottaa takarenkustakin. Laita kuva siitä hatusta niin selviää
Ja sigma laitetaan säätöihin siten että mittaat yhden renkaan pyörähdyksen mitan, eli laitat eturenkaan venttiilin kohdalta maahan, ja vedät siihen kohdalle maahan viivan, ja sitten pyöräytät rengasta (liikutat mopoa) yhden pyöräytyksen, että se venttiilin kohta tulee uudestaan siihen maahan, ja vedät taas maahan viivan. Sitten mittaat sen matkan, eli renkaan pyörähdyksen, eli sen viivojen välin ja syötät sen mitan sinne Sigmaan. Näin sen saa saadettyä noin +-3km/h:n tarkkuuteen.
Toivottavasti ymmärsit edes jotain....
jjuu ymmärsin toihan on ihan helppoa
tuommonen sigma siis ostos listalle.
jos ostaa käytetyn kaasarin niin pitääkö ajaa sisään ajo tai jos ostaa käytetyn putken? ei tuolla UKK kerrota
Ei tarvi. Sisäänajon tarkoitus on totuuttaa tai sovittaa osat toisiinsa. Eli vaikka sylinterin kohdalla se tarkoittaa pientä hiotumista, jolloin mäntä ja sylinteri sovittautuvat paremmin yhteen.
hyvä on tylsä ajaa hiljaa
jos laittaa 12/36 välit 15mm sha ja biltema ilmanputsari niin paljon kulkee noilla virityksillä???
trial kirjoitti:hyvä on tylsä ajaa hiljaa jos laittaa 12/36 välit 15mm sha ja biltema ilmanputsari niin paljon kulkee noilla virityksillä???
Sehän kulkee täyttä laukkaa.....
Taitaa olla aika yksilöllisiä nuo nopeudet.
Varsinkin tomoksen koneissa saattaa jo vakiona olla 5 kilsan huppu eroja vaiko sitten vääriä mittaus tapoja?
Yleensä ne erot johtuu vain koneen säädöistä, ja männän ja sylinterin väljyydestä, tai ketju välitysksistä. Jos kaikilla ne olisivan saman kuntoisia ja hyvissä säädöissä, niin ne kulkisivat aika varmasti juuri saman verran.