21.03.2012, 16:55
21.03.2012, 18:02
Jos siitä vain kytkimen lisäaine löytyy niin varmaan ihan käypää tavaraa.
21.03.2012, 20:27
Kyllä pitäis käydä 90%sen varmasti. Mitä sillä kytkinlisä aineella oikeen tekee? Minulla tominu ton 76sen kytkin ihan täydellisesti ilman lisäaineita... Mutta on siinä kytkimessä 6 jousta ja 4 levyä. Toisen solikan öljyistä en tiedä mitä siellä on, mutta senkin kytkin toimii ihan moitteettomasti

21.03.2012, 22:17
MopedRacer kirjoitti:Mitä sillä kytkinlisä aineella oikeen tekee?Sillä on se virka, että kytkin ei luista niin helposti.
21.03.2012, 22:42
10W30 toimii lähes joka vehkeessä. ja ikinä en ole käyttänyt kytkin lisä aineita ja eikä ole luistellu muu kuin taka nakki!
21.03.2012, 22:48
Itseasiassa Thermomatin koneessa kuuluisi olla 10w40 öljyt, mutta tuo 10w30 käy myös. Paljonko olette muuten laittaneet tuota vaihteistoöljyä thermoon?
22.03.2012, 2:09
Mulla luisti Tomoksessa kytkin käyntiin poljettaessa mineraalimoottoriöljyllä. Ajossa ei luistanut. Kytkin oli vakiokunnossa tarvike kytkinlevyillä. Kantta oli laskettu joku 2mm muistaakseni.
22.03.2012, 8:43
MopedRacer kirjoitti:Itseasiassa Thermomatin koneessa kuuluisi olla 10w40 öljyt, mutta tuo 10w30 käy myös. Paljonko olette muuten laittaneet tuota vaihteistoöljyä thermoon?
itse oon laittanut ns. korkkia myöten elikkä kun täyttö aukosta rupeaa valumaan hiljalleen ulos. ennen sitä laitettiin mitä löytyi jostain oon lukenut että ennen suositeltiin 20w30 itse ajoin viime kesän 30 öljyillä tarkoitettu 4 tahti pien koneisiin ,lähinnä kiinnostaa juuri tuo kytkimen lisäaine miten suuri merkitys kytkimen luiston estoon, motulista löytyy lisäaine.thermon öljytilavuus 500 kuutiocenttimetriä.
22.03.2012, 14:11
Eihän moottoria saa missään nimessä täyttää täyteen öljystä. Kytkimen puolen stefa antautuu todennäköisesti aika nopeasti.
22.03.2012, 19:01
Allu94 kirjoitti:MopedRacer kirjoitti:Itseasiassa Thermomatin koneessa kuuluisi olla 10w40 öljyt, mutta tuo 10w30 käy myös. Paljonko olette muuten laittaneet tuota vaihteistoöljyä thermoon?
itse oon laittanut ns. korkkia myöten elikkä kun täyttö aukosta rupeaa valumaan hiljalleen ulos. ennen sitä laitettiin mitä löytyi jostain oon lukenut että ennen suositeltiin 20w30 itse ajoin viime kesän 30 öljyillä tarkoitettu 4 tahti pien koneisiin ,lähinnä kiinnostaa juuri tuo kytkimen lisäaine miten suuri merkitys kytkimen luiston estoon, motulista löytyy lisäaine.thermon öljytilavuus 500 kuutiocenttimetriä.
Kiitän tiedosta.


22.03.2012, 20:55
Antsa kirjoitti:Mulla luisti Tomoksessa kytkin käyntiin poljettaessa mineraalimoottoriöljyllä. Ajossa ei luistanut. Kytkin oli vakiokunnossa tarvike kytkinlevyillä. Kantta oli laskettu joku 2mm muistaakseni.
minulla oli samahomma vasta rempatulla kytkimellä. eli kun polki käyntiin niin luisti. nyt ajettu joku 300km ja ei enää tee tuota

22.03.2012, 21:17
Teillä oli kytkinvaijeri/kytkimen kruunumutteri liian kireällä. Sillon kytkin tekee tuota temppua.
22.03.2012, 23:41
eipä muuten ollu ainakaan ruunu mutteri! se mutteri oli sillälailla että just ja just sai sokan kiini 

22.03.2012, 23:51
Ei mulla ainakaan liian kireällä ole mutteri/vaijeri ollu. En kyllä kerenny ajaa niillä levyillä kovin paljoa, ehkä joku 200km. Levyt meni kerralla vaihtokuntoon kun lähdin "muutaman" kerran nelosella täysillä kierroksilla liikkeelle. 

23.03.2012, 15:23
Antsa kirjoitti:Ei mulla ainakaan liian kireällä ole mutteri/vaijeri ollu. En kyllä kerenny ajaa niillä levyillä kovin paljoa, ehkä joku 200km. Levyt meni kerralla vaihtokuntoon kun lähdin "muutaman" kerran nelosella täysillä kierroksilla liikkeelle.
Niimpä tietysti...

