Onhan niissä noiden lisäksi vaikka mitä pintä... esim lohkoja on kolmenlaisia, kiertokankia myös kolmenlaisia, kytkin levyjä on kahta tai kolmea sorttia, kampiakseleita on kahta mallia, sitten sähköjä on ollut käytössä 2 eri boshin mallia, vaihteistoöljyn mittatikkuja on ollut kolmea sorttia, sitten alkuperäiset vm 71-73 männät oli 1mm renkailla, ja sen jälkeen valmistetut on ollut 2mm renkailla.
Nämä nyt tuli ensiksi mieleen, varmaan jäi jotain sanomatta...
oho. tulipari jota en tieny,siis vuosina 71-73 ollu 1 renkaiset männät
oho. tulipari jota en tieny,siis vuosina 71-73 ollu 1 renkaiset männät
milläs tavalla kampurat ja kierokanget on ollut erilaiset? minusta pelkästään laakereilta.
kyllähän tomoksen kone on aihe josta tappelis vaikka kuinka monta sivua
tahtoo aina mennä aika pahasti nämä ketjut offtopikiks
jospa lopetetaan tähän mutta jos ja jos jäi jotain jollekkiin hampaan koloon tomoksien eroavaisuuksista tehköön uuden ketjun.
MopedRacer kirjoitti:Onhan niissä noiden lisäksi vaikka mitä pintä... esim lohkoja on kolmenlaisia, kiertokankia myös kolmenlaisia, kytkin levyjä on kahta tai kolmea sorttia, kampiakseleita on kahta mallia, sitten sähköjä on ollut käytössä 2 eri boshin mallia, vaihteistoöljyn mittatikkuja on ollut kolmea sorttia, sitten alkuperäiset vm 71-73 männät oli 1mm renkailla, ja sen jälkeen valmistetut on ollut 2mm renkailla. Nämä nyt tuli ensiksi mieleen, varmaan jäi jotain sanomatta...
solifer sm 86 kirjoitti:oho. tulipari jota en tieny,siis vuosina 71-73 ollu 1 renkaiset männät milläs tavalla kampurat ja kierokanget on ollut erilaiset? minusta pelkästään laakereilta.
kyllähän tomoksen kone on aihe josta tappelis vaikka kuinka monta sivua tahtoo aina mennä aika pahasti nämä ketjut offtopikiks jospa lopetetaan tähän mutta jos ja jos jäi jotain jollekkiin hampaan koloon tomoksien eroavaisuuksista tehköön uuden ketjun.
Siis männässä oli ihan kaksi rengasta mutta ne oli 1mm levyiset...
Kampiakseleissa on eroa sen verran että 71-81 olevat kampurat on hieman ohuempia koska silloin käytössä oli L17 laakerit, ja näissä uudemmissa kun on nämä kiinteät 6203 c3 laakerit, on kampiakseli hivenen paksumpi. V[/color]uosina 71-76 kiertokanki oli paljon ohuempi kuin jälkeenpäin tehdyissä. Sitten yksi kiertokankimalli on semmoinen jossa on molemmissa päissä hela, eli alapäässäkään ei ole neulalaakeria, ja en tiedä milloin sitä on käytetty mutta ainakin vuoden 79 koneesta sellaisen löysin. Ja muut kiertokanget onkin sitten niitä paksumpia joihin mahtuu 12mm yläpään hela.
no nyt tajusin kun luin edellisen viestisi. minun moka
pitäs joksus hommata 74,77,ja 81 SäMät niin voisi eroja tutkia kunnolla
Mulla on noita koneita 2x 76, 79, 81 ja 84nen ja oon kourallisen muita tomoksia rempannu niin onhan nuo erot tullu tutuksi
juu itellä ei olu kuin tuo 86 kone jota on tullu räplättyä. sitten on toinen samanlainen jota joskus räplännä.
Korjaan, tuosta 81sen koneesta minulla ei ole kuin lohkot ja kampura...
Lisäystä tuonne aikaisempiin malli eroihin.
-77 sm ei ollut 77a, vaan vasta -78 malli,lisäksi -81 keulapään alaputken muuttui maalatuiksi
ja stefan "lunsti" hieman erilainen kuin kromi alaputkissa.
niin sekä taka rissat 81--> erilaiset
solifer kirjoitti:Lisäystä tuonne aikaisempiin malli eroihin.
-77 sm ei ollut 77a, vaan vasta -78 malli,lisäksi -81 keulapään alaputken muuttui maalatuiksi
ja stefan "lunsti" hieman erilainen kuin kromi alaputkissa.
Jaa se tulikin vasta sitten? Kiitos korjauksesta
Ai niin, isoripaisia pyttyjä on myös kahdenlaisia, vuonna 77-81 on ollut käytössä semmoinen jossa jäähytysrivat ylsivät alas, pakolaippaan asti siinä edessä ja vuonna 82 ne poistettiin sekä pakolaippaa siirrettiin noin 5mm alaspäin putken irroittamisen helpoittamiseksi. Mutta käytännössä noissa ei mitään eroa ole.
tehkees joku topikki vuos malli eroista niin ei mene ihan ohi aiheen
itse en nyt kerkeä mutta teen jos ei huomenna vielä ole
Nehän vois tehdä tuonne wikin puolelle? En kerkeä minäkää nyt kirjoittamaan
tehkeepä joku jo wikin muokkaukseen perehtynyt sinne ne erot
itte en ossoo