Tässä muutama mitä tulee mieleen mitä oon rakennellu noihin solikoihin:¨
-etuvalun kiinnikkeet, sm
-mittaripelti, sm
-sähköt x3
-kaasukahvan puoliks, sm
-ketjusuojia x2, sm
-ketjusuojan kiinnikkeet, Exporttiin
-kilventeline -..-
-takavalon kiinnikeen, sm
-tarakan kiinnikkeet, sm
-etulokasuoja, sm
-lokarin kiinnikkeet, sm
-ilman putsareita ainaklin 10kpl, sm
-imukaulan, sm
-pakoputken x2, sm, tekeillä kolmas
-paljon, paljon eri vaijereita
-vaijerinippoja
-satula runko, sm
-satulan kiinnikkeet, sm
-änäri
-kannenpultteja ja muttereita
näitä ja paaaaljon muuta on tullu iltojen iloksi värkättyä
ite suosin solikan kanssa alkuperäis linjaa. sattuu olemaan vieläpä niin hyvin säilynyt 86 joten en mielelläni patentoi mitään,enkä tehe peruuttamattomia muutoksia
Nuo pattentit on lähes kaikki tuossa 76sessa raaseri sm:mmässä...
tuollaisia pitäsi laittaa teetettäviksi kaverille
Ainii ja huomenna vien jarrutangon "mutterit" pyällettäviksi muuten ovat jo valmiita.
Eihän tuo Thermon koropala ole ainakaan mulla kuin joku 15mm korkea
niin mutta kuten tomokset saattaa olla exportitkin yksilöitä
Niin enemmän exporttien eri vuosimalleissa on eroja kuin sm:mmien
Ja niissä on käytetty niin montaa eri moottoriakin etten edes muista kaikkia eroja...
MopedRacer kirjoitti:Eihän tuo Thermon koropala ole ainakaan mulla kuin joku 15mm korkea
Aivan oikein se matalampi on ollut käytössä 64 ja 64 malleissa elikkäs niissä rungoissa joissa imuilma otetaan vaakaputkesta. Myöhemmissä exporteissa ja kaikissa speedeissä on tuo korkeampi. Eroavat mitat laitoin tuohon kuva tekstiin
No voi voi
Tässä kuusnelonenhan on ihan erilainen mopo kuin muut exportit...
no eihän siinä kuusnepassa ole erilaista (verrattuna muihin thermo koneisiin exeihin) kuin kaasukahva ja ryyppy, kaasari, kaasuvaijeri, moottori, imukaula, imuäänen vaimennin ja takanapa
niin ja sivupelleissa ei ole thermomat merkkejä ja satula on punainen. Tosin imukaula ja imuäänenvaimennin on samat kuin kuusvitosessa ja osan vuotta ko. vuosimallissa on myös punainen satula.
Ehdottomasti kiintoisin entisöitävä tänä 64 malli
themokoneisista
onneks sentääs SäMissä ei ole kuin 3 versiota.
ilmeisesti soliferilla otettiin opiksi exporttejen muokkailusta ja ruvettiin tekemään kerralla hyvää
Thermo-68 kirjoitti:no eihän siinä kuusnepassa ole erilaista (verrattuna muihin thermo koneisiin exeihin) kuin kaasukahva ja ryyppy, kaasari, kaasuvaijeri, moottori, imukaula, imuäänen vaimennin ja takanapa niin ja sivupelleissa ei ole thermomat merkkejä ja satula on punainen. Tosin imukaula ja imuäänenvaimennin on samat kuin kuusvitosessa ja osan vuotta ko. vuosimallissa on myös punainen satula.
Ehdottomasti kiintoisin entisöitävä tänä 64 malli themokoneisista
Niin plus sitten kaikki iskunvaimennin ja etunapa sotkut, kun olen saanut selville että alkuvuoden kuusnelosissa oli esim. käytetty rautaputkisia iskareita, siis niitä suoria, ja loppuvuoden -64sissa on ollut niitä portaallisia käytössä... Sama homma etunavoissa että alkuvuodesta käytettiin vanha Pränafa varasto loppuun kun taas loppuvuodesta otettiin jo käyttöön Maillard-Atom napa. Niin ja polttoainatanki alle tulevaa raitaakaan ei alkuvuoden 64sisssa ollut, sekin tuli vasta loppuvuoden valmistus erissä...
solifer sm 86 kirjoitti:onneks sentääs SäMissä ei ole kuin 3 versiota.
ilmeisesti soliferilla otettiin opiksi exporttejen muokkailusta ja ruvettiin tekemään kerralla hyvää
Onhan niitä ainakin viidenlaisia erilaisia. Esim 74sessa työkaluboksi oli Speedi mallia, lokasuojat erilaiset, tarrat erilaiset ja väritys erilainen kuin muissa läskitankeissa, sitten 77-80 valmistetuissa Sm-mmissä oli Maillard- Atom navat ja mallinimi oli virallisesti Solifer SM 77a. Vuoden 81 mallissa ei ollut muuta eroa kuin navat vaihtuivat Grimecaan ja vannekehät myös, ja mallinimestä tuli pelkkä Solifer SM. Sitten kasikakkosesta eteempäinhän mopo muuttuikin täysin ja se oli viimeinen malli joka ei muuttunut muuten kuin kosmeettisesti joka vuosimallin kohdalla.
^Noita eroja ei kyllä kovin heleposti huomaa, mutta kuitenkin
pikku vikoja. ei sentääs koneet kummosemmin vaihellu vuosittain
On niissäkin niin paljon eroja että huh huh, en jaksa kirjottaa kaikkia
siis sm koneet. eihän niissä ole kuin pytty,kansi,tiivisteet,kytkin painelaakerin se kiristin ruuvi,kampikammio, sekä kampuran laakerit. juuri muuta ei tule mieleen heti