20.06.2012, 23:24
20.06.2012, 23:35
Eihän niitä linkkejä nyt muille kerrota, omia salaisuuksia Eivaan, kansa vaatii linkkejä.
21.06.2012, 22:12
Minä myös tarvitsen pienen tiedonjyväsen sille nettisivulle...
11.07.2012, 13:15
Selvittelin aikani kuluksi vähän mistä näitä osia saattaisi löytyä. Google on kätevä.
Nuo osat löytyvät ainakin tästä osoitteesta http://www.bobwrightmotorcycles.co.uk/19..._Parts.htm
Etsinnät jatkuu illalla.
ppra kirjoitti:Gilera 50 tourin 1976 on sama työkaluboksi, jarrupoljin rauta, ohjaustanko ja jotain muutakin.
-Jarrurauta 39punta englannissa.
-Työkalukoten kuoret 28puntaa /kpl.
Nuo osat löytyvät ainakin tästä osoitteesta http://www.bobwrightmotorcycles.co.uk/19..._Parts.htm
Etsinnät jatkuu illalla.
11.07.2012, 18:46
Etsippäs mistä niitä putkia saa, jos kehtaat, itse en jouda niin paljon surffailemaan?..
12.07.2012, 15:37
Mites kaikki peltitankkisen TS:n omistajat, pistetäänkö kimppatilaus jenkkeihin? Uusia muovilokareita 65 dollarin hintaan. Tosin tuleehan tuohon postit, tullit ja verot päälle mutta olisi se hieno entisöinnissä laittaa uusi lokari pussista kiinni, tai vaikka ei entisöisikään. Ja eiköhän tuo hintakin jäisi alle 80 euroa per lokari.
http://strictlyhodaka.com/Merchant2/merc...de=Preston
http://strictlyhodaka.com/Merchant2/merc...de=Preston
12.07.2012, 16:15
MopedRacer kirjoitti:Etsippäs mistä niitä putkia saa, jos kehtaat, itse en jouda niin paljon surffailemaan?..Tarkoitatko SM:n niitä mustia pötkylöitä vai SMA:n ja automaatin alakautta kulkevia kiiltäviä. Automaatin putkia löytää miltei joka kaupasta, mutta noita SM:n mustia putkia en ole missään muussa mopossa nähnyt.
12.07.2012, 19:47
Niin juuri niitä tehon tappajia, Ts 81-> ja Sm 82->
12.07.2012, 21:47
Tuna harrastajille ihan arki päivää ruuvata osaa tehtaan pussukasta kiinni...
12.07.2012, 22:00
solifer sm 86 kirjoitti:Tuna harrastajille ihan arki päivää ruuvata osaa tehtaan pussukasta kiinni...Tämä on ihan totta mutta yleensä kaikki tehtaan oma pussitavara on sellaista pientä hilpettä, pulttia ja mutteria. Tätä löytyy ihan hyvin Solifer pusseinakin. Tuollaiset isot ja hyvin näkyvät osat, kuten lokarit, ovatkin uutena sitten ihan eri juttu.
13.07.2012, 13:54
Kun Solifer- tehtaat lopettivat, vuonna 1986, mopedien valmistuksen tehtaan porukat heivasivat kaikki ylijääneet osat romuttamolle. Toisin toimittiin Tunturin tehtaalla, kun se lopetti, siellä osat myytiin eteenpäin, ja siitä syystä Tunturin osasia löytää vielä hyvin.
13.07.2012, 18:39
Saisi nykyään hyvät rahat niillä osilla...
13.07.2012, 18:58
Onneksi kuitenkin vähäsen osia säästyi mopoliikkeiden ja yksityisten ihmisten haltuun. Itsekkin omistan muutamia alkuperäis osia kuten männänrenkaita, vaihteiston rattaita, kytkin kruunun, ja jotain pientä tilpehööriä.
13.07.2012, 19:08
itellä ei ole kuin nippu tyhjiä
''Solifer
tarkastettu varaosa takaa toiminnan''
pusseja.
Ja tarakan kiinnitys raudat pussissa avaamattomina.
Toiset käyttämättömät raudat on olleet nyt 4kk kiini sollessa
Moposportiltahan noita saa 3e pari hintaan että ei niillä kannata silti kovistella.
jemmaamisen arvoisia silti!
Tais olla m renkaatkin yhessä avaamattomassa pussissa myös...
''Solifer
tarkastettu varaosa takaa toiminnan''
pusseja.
Ja tarakan kiinnitys raudat pussissa avaamattomina.
Toiset käyttämättömät raudat on olleet nyt 4kk kiini sollessa
Moposportiltahan noita saa 3e pari hintaan että ei niillä kannata silti kovistella.
jemmaamisen arvoisia silti!
Tais olla m renkaatkin yhessä avaamattomassa pussissa myös...
15.07.2012, 11:32
MopedRacer kirjoitti:Kun Solifer- tehtaat lopettivat, vuonna 1986, mopedien valmistuksen tehtaan porukat heivasivat kaikki ylijääneet osat romuttamolleKyllähän Suzuki-Solifer S mopedia valmistettiin 80-luvun loppuun asti ja S1 mallia 90-luvun puoliväliin saakka.