Soliferia

Täysversio: Kisakampiakseli
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4
Kun ja jos laittaa sen vahvistetun kisakampiakselin niin pitääkö kampiakselin laakerit myös vaihtaa eri tyyppisiksi?
Ei tarvitse. Kunnon laadukkaat laakerit vaan, eli ei mitään koyon paskoja vaan SKF laatua.
Tietääkseni, kun tuo Solle peruskorjattiin ja kaikki laakerit ym. uusittiin, niin ne ovatkin SKF:n laakereita. Koska olleet vasta noin 3 vuotta ja Soliferilla ajettunna noi 3000 km sen jälkeen niin eihän ole järkeä uusia kampuranlaakereita ollenkaan, jos tuon kisakampuran siis laittaisi?
Ei tarvi uusia joo jos ei sen enempää ole kilsoja tullut. Mutta eipä ne tosin kovin kalliita ole uusiakkaan siinä samalla.
jos avaat koneen, niin ne kannatais vaihtaa samalla...
Kummat laakerit sulla siellä on?
L17 vai 6203 C3
Varmastikin vuosimallin mukaan eli moottori varmaan on -79 tai -80. (Eli mitkähän?) En itsekään muista enää mitkä laakerit.
siellä on varmasti L17.
ne on ikävästi kalliimmat ja työläämmät asentaa.
noi 6203 C3 laakereita on käytetty möyhemmin. (Vuosi?)
Silloin petilaakerin reikä lohkossa on 12mm syvä kun L17 laakerin kooli uppoaa 11mm syvään reikään. Ikävä milli Crying or Very sad
olen itse yrittänyt syventää niitä pesiä, muuta ei onnitunut oikeen kotikonstein. tietysti jossakin koneistamossa tai ammattikoulussa se voisi onnistua.Smoke
6203 C3 laakerit kestää vaan enemmän kierroksia...
Mistä ootte tilannu nuita 6203 C3 SKF laakereita?? kun itsellä nyt kisakampiakseli tilauksessa ja pitäs uudet laakerit saaha ja suunittelin että tekis sen millin isomman reiän siihen laakeri kooliin.. Hymy
Niitähän taitaa saada joka kioskista,ne tuli 82 mallin moottoreihin.
Muista millin syvempi,ei isompi.
Sissikersantti kirjoitti:siellä on varmasti L17.
ne on ikävästi kalliimmat ja työläämmät asentaa.
noi 6203 C3 laakereita on käytetty möyhemmin. (Vuosi?)
Silloin petilaakerin reikä lohkossa on 12mm syvä kun L17 laakerin kooli uppoaa 11mm syvään reikään. Ikävä milli Crying or Very sad
olen itse yrittänyt syventää niitä pesiä, muuta ei onnitunut oikeen kotikonstein. tietysti jossakin koneistamossa tai ammattikoulussa se voisi onnistua.Smoke
6203 C3 laakerit kestää vaan enemmän kierroksia...


Solihveri on SM 80. Ovatkohan käyttäneet minkä ikäistä moottoria tuossa, kun ovat mopon tehneet? Luulisihan sitä moottorin(kin) nyt olevan se 80.
___________________________________________________________

Sitten toinen asia:

Onkohan MPT.fiillä myynnissä se kisakampura, kun hinta on 47 euroo, mutta kuvauksessa lukee kuitenkin "Täydellinen kampiakseli, racing-laatu jne. jne."?
(Siksipä täällä tätä kirjotan, kun eivät MPT.fiissä ilmeisesti jouda vastaamhaan...)
http://www.mpt.fi/index.php?productID=26265
itse olen samaa ihmetellyt ei misään noin halvalla voi myydä kampiakselia moposportilla maksaa pelkästään kiertokanki saman verran
Tilasin itse asiassa toissapäivänä sen Kisakampiakselin tuolta MPT:ltä ja sen hinta oli sillon 74e ja tänään se oli 46.6e sitten soitin sinne että joudunku maksaan sen 74e? niin ne sano että eiku joutuu maksaan siitä kampiakselista vaan sen 46.6e koska siinä oli tullu virhe sinne sivustolle ja sen oikee hinta on tuo 46.6e.. no hyvä homma jos on niin halpa! ja huomenna se tulee varmaan postiin Hymy ja jos se ei ole kisakampiakseli niin sillonhan sieltä pitää saada korvauksia? kun kerta sanotaan että on "kestävä racing kampura yms.."
aika immeellinen hinnan alennus...

aikasempiin vielä että se koolin syventäminen ei ole mikään "vasemman käden homma", vaan pitää tietää mitä tekee ja olla välineet millä tekee(parhaiten onnistuis tietokone ohjatulla työstökoneella)...

Kokeiltiin itte puchin lohkoon harjoitteluksi: Dremelillä ei saanu aikaan mitään, taltta ja vasara toimi jotenkin(jälki aivan hirveetä)...

Ja pitää muistaa kun alumiinia työstää niin työstönesteenä alkoholia...

jos se Sm on vm 80, nii ei siinä ainakaan tuoreempaa konetta oo.

oon huomannu että tuoreemmissa lohkoissa ei ole enää jumalatonta korvaketta siinä missä öljytikku istuu, vaan se on suora.
Nyt meni vähäsen yli hilseen! Mitä tarkottaa "oon huomannu että tuoreemmissa lohkoissa ei ole enää jumalatonta korvaketta siinä missä öljytikku istuu, vaan se on suora."? Ja siis jos on SM 80 niin "helpommat" laakerit siis käy?
Sissikersantti kirjoitti:Kokeiltiin itte puchin lohkoon harjoitteluksi: Dremelillä ei saanu aikaan mitään, taltta ja vasara toimi jotenkin(jälki aivan hirveetä)...
Ei tollasesta mitään tule, ei niitä voi taltalla ja vasaralla syventää. Menee vaan lohko pilalle.

Masku-Mas: Sulla on L17 laakerit, paitsi jos kukaan ei ole vaihtanu konetta uudempaan.
Sivut: 1 2 3 4