vaihde kahvan vaijerin kiinnitys kohdissa ei ole kierrettä noissa vaijereissa päät ovat vastaavasti kierteettömät. Uustuotantoveijereissa on ymmärtääkseni kierre kokomatkalla
Moottori on valmis uusi orkkismäntä sisässä ja pytty hoonattu.
Kunhan saan moottorin paikoilleen niin nämä kopat laitan.
Iskarit kun saan hommattua niin sitten motti ja paljon muutakin kiinni samaan syssyyn.
Kuun lopulla uudelleen päälystetyn satulankin
.
Tällä ajetaan luultavasti ensikuun alussa.
On se vaan mukavaa kun jotain tulee valmiiksikin
nyt on iskaritkin laitettuna
Pitääkin tässä alkaa värkkäämään tilausta voimakoneelle.
Ainakin:
-sivupeltien kromilistat
-johtosukkaa
muihin sitten kaikelaista
Tämä projekti etenee ihan komeasti. Nyt on pyörät, iskarit, vaijerit ja johtosarja paikoillaan.
Huomenna ketjut paikoillee ja öljyt koneeseen. Sitten virittelemään kytkintä ja vaihteita. Mikäli nuista selviää kunnialla niin tankki ja bensaletku kiinni bensaa tankkiin ja ajamaan
Satulakin on valmistunut ja saan sen lähiaikoina itselleni.
Pakoputken kannatinrauta oli sittne tullut vähän väärään asentoon ja jarrutanko otti siihen kiinni
no putki päälle ja lievää törkeämpää niin tokeni. Paikkamaalattavaksi menee, mutta onneksi tuo kohta on aika hyvin piilossa.
Homma etenee ihan kivasti. Kytkin toimii ja ykkönen löytyy. Kakkonen on hukassa, koska vaijeri on hieman liian pitkä (3v vaijeri ilmeisesti). Pitää hommata nippeli ja lyhentää niin pitäsi toimia.
Kytkinvaijeri oli ilmeisen väärä, mutta onneksi on tuohon 70 projektiin hankittuna toinen joten pöllin sen tähän. Muuten on siinä mallissa, että pakoputki kiinni ja bensat tankkiin ja koeajolle
Ehkä ärsyttävin homma koko exportin kasaamisessa on myös tehty. Tankki on kiinni
sikamainen nysvättävä kun käpälät on isot.
Koeajon jälkeen laitan kuvia
puuttuu vielä
-Tanko
-Tarakka
-Kaikki merkit
-Takavalo pohjineen
-nop. mit. vaijeri
on mutta ei vielä valmiina
-poljinvarret
-tankin välipelti
Tänään pääsin koittamaan käyntiin, mutta eihän se onnistunut. Kytkin luistaa
no pitää huomenna jatkaa niin, että ensin päästää kytkinvaijerin kokonaan irti ja koittaa uudestaan. Mikäli jatkaa luistamista niin kylelleen ja kytkin pakkaa kiristämään, varmaan puolikierrosta kerrallaa voisi olla sopiva määrä ja koittamaan uudelleen. Kunhan herkii luistamasta niin sitten hakee kytkinvaijerin mitan paikoilleen. Molemmat vaihteet löytyvät. Saapi nähdä millanen jumppaaminen on ennen kuin alkaa oikeasti toimimaan
Onko jotain hyvä vinkkejä
Jos sinulla on vaan kytkinvaijeri liian kireällä/liian lyhyt?
Joo näin oli itelläkin sachsissa ja säätelin keljuuntuneena kytkintä mutta kun ei,lopulta otin vaijerin pois ja heti pelaa
TADAA koeajo tehty käy ja kukkuu tosin säätämistä vielä piisaa, mutta tärkeintä että toimii
. Olikin sitten ensimmäinen kerta sitten syksyn 89 kun ajoin OMALLA mopolla
tästä kaikki lähti
ja tähän on tultu
Onnea!
Hieno tunne
Komeen värkin oletkin saanut aikaan!
Hieno!
Pientä loppuviimeistelyä vielä mutta varmasti menee jo innon kipinällä kun oot päässyt ajamaan jo.
Värikin on aikautensa tyylikäs.
Joo onhan tuossa vielä helkkaristi puuhaa. Talven aikana olisi tarkoituksena tehdä pieni sarja ohjaustankoja ja tarakoita. Muutama tankin välipelti ja "thermopelti" on työnalla myös. Onhan se juhlavaa ajaa ensi kertaa ite rakentamallaan mopolla. Ellei ole ite tehnyt niin ei arvaakkaan miillane savotta on alkaa pelkästä rungosta rakentamaan. Tietojen hankinta et osaa ostaa oikeat osat, osien metsästys ja yritys erehdys hässäkät kun ensimmäistään tekee jne jne. Ties vaikka ensi kesänä olisi jo kilvissä
Hieno on!
Tuossa ekassa viestissä videolla otat savut koneesta. Kone on jonkinlaisessa telineessä kiinni. Olisiko kuvia siitä?
Muutenkin olisi mielenkiintoista tietää millaisia omatekoisiakin työkaluja/apuvälineitä käytetään. Ja kuinka niitä voisi itse rakennella.
Tämä laite poistui näköpiiristäni kaupanteon kautta. Leita on nykyään turussa museokatsastettuna