Soliferia

Täysversio: -64 expotin museointi
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2
Avaan nyt tällekkin omansa. Projektit etenevät kuitenkin omaa tahtiaan.
Eli kertauksena tästä kaikki alkoi Nauru.
[Kuva: t_3393.jpg]
Runko on jo osin laitettu ja näyttää tällähetkellä tällaiselta
[Kuva: t_3742.jpg]
Moottorista otin tänään savut
[Kuva: t_3956.jpg]

Pyörät on jo laitettu joten seuraavana jatkan tämän osalta rungon laittoa.
Tänään tuli kittausten ja hiontojen osalta valmista (toivottavasti). Pitää vielä ketjunsuojan hankkia niin saa kaikki maalattavat osat samallakertaa maalatuksi. Maalauksen jälkeen osat kiinni ja mahdolliset sovitukset. Sitten pääseekin valmistelemaan lopullisen maalipinnan vetoa.
Ketjunsuoja hankittu nyt pääseekin sitten vetämään uuden pohjamaalin kaikkiin osiin ja sovittelemaan osat lopullisille sijoilleen. Mikälä jotain isompia sovituksea tervitsee tedän niin niille osin vielä paikkamaalaus. Pistän kuvia kunhan saan maalauksen ja sovitukset tehtyä.

M-107 moottoriprojekti liikahti myös eteenpäin. Onnistuin löytämään tehtaan sinetöimässä paketissa olevan Mahlen männän. Tarkastulappu oli luonnollisesti vielä mukana. Pakattu vuonna 58 ja jo nyt avattiin paketti ensikertaa Nauru

2. pohjamaalaus tehty
[Kuva: t_4232.jpg]
Rungossa ja etulokarissa ensimmäinen kerros lopullista väriä Nauru
[Kuva: t_4242.jpg]
Vesihiontaa ja toinen kerros huomenna niin hyvä tulee.

Tänään opittua. Ei kannata laittaa ruiskuun liikaa maalia. Kun ruiskua kääntelee niin tulee maalia ilmareiästä ympäriinsä ja sitten kun maalatulle pinnalle putoaa tippa maalia ruiskun pinnalta niin valuma on valmis Twisted Evil

Mutta ihan kohtuullisesti ensikertalaiselta. Toki pohjamaalia olen ruiskutellut mutta se on kumminkin eriasia kuin kiiltävä pintamaali.
Hyvältä näyttää! tuon sitten vielä p2000sella vesihiomapaperilla vetäiset, ja 2k lakka päälle niin saa tuosta omaa kuvaansa peilata!Hymy
Todellä hyvää jälkeä!
Nyt on toinenkin kerros maalia vedetty ja tuli oikeastaan varsin hyvä. Pari pikkuvirhettä jäi, mutta olen tyytyväinen. Hion ekan kerroksen 600 paprulla vesissä ja sitten uusi kerros. Lakkaa en aio laittaa koska ei alkuperäisessäkään ole lakkaa käytetty. Tuli kyllä aikas tavalla parempi toisen maalauksen jälkeen. Maalia kului 2.5dl vielä jäi 0.5dl mahdollisia korjauksia varten.
Valkoiset osat on vesihiottu ja valmiina maalaukseen. Valitettavasti viikonlopun aikana en pääse maalaamaan, mutta tähän tietoon tiistaina saan toisen kerroksen valkoisiin osiin.
Loppuviikosta pääseekin sitten kokoamaan kunhan maali on ehtinyt jonkinverran kovettua.
Siinä se nyt sitten on pyörillään Dance
[Kuva: t_4255.jpg]
Tuli oikeastaa ihan kohtuu nätti vaikka itse sanonkin

Seuraavana hankittavat osat:
- Iskarit
- Kaasuvaijeri
- Ilman putsari ritilä
- Tyyppikilpi
- johtosarja

Hommia:
- Kahvojen kunnostus ja maalaus
- Vaijereiden ja sähköjen laitto
Kyllä tulee hieno! 5/5Hymy Mikäs foonikilpi tähän vuosimalliin oikein kuului? Tästä ekalta sivulta jokin, mutta mikä? http://www.mc-scatter.com/solifer-export...5_801.html
nyt tuloo nätti exportti! soliferian parhaimpia Cool
1964 Exportin fonikilven tiedot,
ylärivi: 04001 alarivi: 124872 64 speedissä 124875

elikkäs tämä
http://www.mc-scatter.com/fonikilpi-expo...-4651.html
Tosi komea Exportti tulossa, Jatka samaan malliin!
ps. otsikon muokkaus suositeltavaaHymy
OkeiHymy Täytyy kysyäsiltä pakoputken tekijä jannulta että onko se foonikilpi valmiina siinä sen tekemässä putkessa vai ei.
Tänään sain käsiini käytetyt joskin uudenveroiset vaijerit (pl. etujarruvaijeri) tähän projektiin Nauru samalla tuli jokunen pulikka muihinkin. kohtahan sitä pääsee pistämään moottorin kiinni ja aloitttaa vaihteiden etsimisen.
Mitä eroa on alkuperäisillä vaijereilla verraten Moposportilta saataviin vaijereihin? http://www.moposport.fi/workspace/search...rt&theme=1
Sivut: 1 2