Soliferia

Täysversio: Ärsyttävän laiska mopo
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2
Tuli hommattua mopo pitkästä aikaa. Edellisestä moposta aikaa jo 15 vuotta ja aika on jo kullannut muistot ja tehot.

Ongelma onkin, että mopot kulkin ennen paremmin. Voi toki nykyinen elopainokin tehdä osansa ja kuopion mäkiset tiet. Onko normaalia, että sm jaksaa vetää vähänkään reilumman mäen vain 2-vaihteellä ylös. Toki positiivisella ajattelulla voi hymyillä, kun on aina jonon ensimmäinen Hymy

Sylinteritkin tuntuu olevan kiven alla. No toki vatuiksi rapattuja löytyy paikallisesta mopoliikkeestäkin. Mutta jos sylinterit on viilattu ja parhaat porattu kanavien suhteen piloille, niin ei niihin viitsi sijoittaa edes 10€

Onko muita kohtalotovereita Hymy ?
itelläki jaksaa 2vaihteella mäet ne kuopion huimat mäet. etsiskelen viilattua pyttyä jos vaikka jaksais sitte paremmi.mistä mopoliikkeessä on solikan pyttyjä viilattuna 10 eurolla???
solifersm81 kirjoitti:itelläki jaksaa 2vaihteella mäet ne kuopion huimat mäet. etsiskelen viilattua pyttyä jos vaikka jaksais sitte paremmi.mistä mopoliikkeessä on solikan pyttyjä viilattuna 10 eurolla???

Mopo sopisa oli joitakin. Ei niitä tainnu ihan kympillä saada. Tarkoitin itse, että en sijoittaisi edes 10€ niihin. Mutta jos kunnostuskelpoinen löytyisi, niin voisin maksaa ihan hyvänkin hinnan.
Rustinkin solikka alkaa olemaan aika väljä? itellä meni muuten vakiona mutta 15-38 väleillä 70kg kuskin alla 3vaihteella kohtuu jyrkän mäen pääle. ja jos vakio 10-35 välit menee ongelmitta 100kg kuskin alla mäkien päälke vielä kolmosella!
Pittäähän tuo porata. Sylinteriputki oli ihan sileä, niin ei se voi olla senkään puolesta tivi. Tuohon 100 kilon kuskin menoihin pitäisi pyrkiä ja jos saa vetämään nuo mäet kolmosella niin oon tyytyväinen.
kannattaa myös hommata toinen kansi josta vetästä 2.5mm pois niin vääntää paljon paremmin!
no ee jaksa siltikkää suuria ylämäkiä.(on laskettu kans omassa)
pitäs jaksaa ku omakin jakso vakiona...
kyllä solikka jaksaa "uuden tehoisena" (eli hoonattu/porattu pytty, uus mäntä, säädöt kohillaan, sytty kohillaan, uudet sytytysvehkeet, koneen tiivisteet ehjiä) niin vetää 3sella jo aika isot mäet 100kilosen alla ihan varmasti....
Paljonkohan ovat nykyää vailla porauksesta? Markka aikaan tulllut viimeksi porauteltua rotomossin pytinki, niin tullut pieni aukko sivistykseen.
Pakoputki tukossa, sytytys osat kuluneet tai huonosti säädetty tai kaasari huonoissa säädöissä. Noista lähtisin vikaa etsimään, kyllä ainakin itselläni jaksoi vakioväleillä mennä joka mäen 3 tai 4 vaihteella.

20€-30€ Porautus.
MopedRacer kirjoitti:kyllä solikka jaksaa "uuden tehoisena" (eli hoonattu/porattu pytty, uus mäntä, säädöt kohillaan, sytty kohillaan, uudet sytytysvehkeet, koneen tiivisteet ehjiä) niin vetää 3sella jo aika isot mäet 100kilosen alla ihan varmasti....

nii joo ja stefat pitää olla tiiviit kans...
Pytinki porauksessa ja usko on kova voiman lisääntymiseen Hymy

Vähä offia, mutta sopiikohan tämä solleen? http://www.mopshop.de/shop/product_info....96fc801b0a
kannattaa kahtoo muuten katkojan käret itellä ei ollu melkei lainkaan välii ja ku laitto o.30-0.35mm nii johan jakso paremmin
Taitaa vaatia lohkojen avartamisen tuo sylinterisatsi.
Sivut: 1 2