Soliferia

Täysversio: Pakoaukon viilaus
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4
kertokaapa hyvät ihmiset ja tomoksen virittämisen ammattilaiset että mitenkä pakoaukkoa pitää viilata? ja vaikuttaako paljon tehoihin? kun kisasolleni pakoaukkoa ei ole viilattu yhtään ja imun olen viilannut oikeaoppisesti astemittaa käyttäen semmoseksi että se on jtn 20mm x 26mm, ja huuhteluitakin on siistittySmoke JA MAKSIMI TEHOJA HAEN TOTTAKAI!!Nauru

muuten on kaikki tieto ja taito viilaamisesta hanskassa muttä päätinpä kysyä etten pistä noin hyvää pyttyä pilalle viilaamalla sen pakoaukon perseelleen...

sen tiedän sitä pakoa ei ainakaan sivuilleppäin saa paljoa viilata kun rupee männänrenkaat lepattaa...Hymy
Sitä pakoa voi maksimissaan olla noin 70-75% sylinterin leveydestä. Ja siitä viilauksesta, näät ajotukset parhaiten, kun pyörittelet pytyä toisessa lohkossa kammen ja männän kanssa ilman kantta niin näkee miten imu ja pako aukeavat tuolloin näkee hyvin miten ajoitukset ovat ja miten niitä voisi pidentää, mutta maltilla!!! Ja muistathan varmaan kierros ja vääntö pytyn erot.
sssellvä...Nauru kertokaapa paljonko olette milleissä (mm) viilannu tuota pakoa? se auttas vähän niin tietäs kuinka paljon ensiks...
Perusviilaushan on yleensä mopon pyttyyn että n. 65-70% pakoaukolle leveyttä ja milli tai kaksi korkeutta. Pytyn kierrosaluetta saat muutettua sitten pakoaukon muodolla. Mitä pyöreämpi, sitä väännökkäämpi ja kulmikkaalla piikikkäämpi. Jos haluat sitten ihan maksimitehoja, eli pakoaukolle enempi leveyttä, pitää todennäköisesti männänrenkaiden katkoskohdat muuttaa. Pakokanavaahan voi samalla pyöritellä tietysti isommaksi.
Henk kirjoitti:Perusviilaushan on yleensä mopon pyttyyn että n. 65-70% pakoaukolle leveyttä ja milli tai kaksi korkeutta. Pytyn kierrosaluetta saat muutettua sitten pakoaukon muodolla. Mitä pyöreämpi, sitä väännökkäämpi ja kulmikkaalla piikikkäämpi. Jos haluat sitten ihan maksimitehoja, eli pakoaukolle enempi leveyttä, pitää todennäköisesti männänrenkaiden katkoskohdat muuttaa. Pakokanavaahan voi samalla pyöritellä tietysti isommaksi.

noniiin nyt selvisNauru täytyy ottaa joku kaunis päivä toi pytty pois ja antaa vähä viilaaHymy pitää varmaan käyttää lattaviilaa että tulee tarpeeks piikikäsNauru

kiitos vastauksesta!
Ohjeet suoraan kultaiselta 70-luvulta: http://rushi.kapsi.fi/puch50/
Krg kirjoitti:Ohjeet suoraan kultaiselta 70-luvulta: http://rushi.kapsi.fi/puch50/

joo ton oon tiennykki, mut jotenkin tuo tuntuu vähän epäluotettavalta...Rolling Eyes
sori jos on tyhmä kysymys,mutta lisääkö pytyn viilaus bensankulutusta???
Kyllä,mutta ei merkittävästi. Riippuu tosin kaasarin koosta Nauru
no mul on sha 15.15 ja nyt pääsen n90km tankillisel nii pääsiskö yli 80km tankillisel jos viilais??
lisäähän se vähäsen ja riippuu mitä viilaa ja kuinka paljon. mutta jos vakiopyttysi on viilaamaton ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ VIILAA SITÄ!
pensan kulutus riippuu aika lailla siitä minkälaiset ajoitukset pytyssä on ja mikä putki siis että toimiiko oikein (säädoissä) Ja tuo oma pensan kulutus on noin 150km normi ajossa vaikka viritystä on aika lail.
juu en meinannukkaa vakioo. voi laittaa YV jos ois valmiiks viilattua isoripasta ja myyvä sen mulle (vakio koko tai isompi jos on mäntää sit mukaa myös) wink wink
mää pääsen n 90km ajan pinta puol kaasulla ja välil on pakko kaasupohjas vähä aikaa et jaksaa nousta mäet
jos vakioputki niin vie enemmän pensaa, kun ei oo vastapaineita
Sivut: 1 2 3 4