Soliferia

Täysversio: Heikoin lenkki...
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2
Joelis kirjoitti:Vaihteisto, hajonnut kaksi kertaa. Ekalla kerralla jumittui neljänteen vaihteeseen, korjasin vaihtamalla vetoakselin. Tokalla kerralla ei enää kolmosvaihe toimi vaan sen kohalla vapaa, luultavasti pitää vaihtaa ensiöveto. En oo viel kyl sitä jaksanu tehä Nauru

ei oo iso homma! jos ei tee sitä minun tavalla...
mutta näin se tehdään oikein: konetta ei tarvii irrottaa vaan aukaiset kytkin puolen posken. otat tuommoisen akselin pois: http://soliferia.parasiitti.org/galleria...p?pid=3366 sen jälkeen otat ulos vetäjän ja otat eka isomman rattaan toisen ja niin edelleen kunnes saat kolmos vaihteen rattaan pois. sieltä se kiila on murentunut ja ratas pyörii tyhjää,sen kiilan voi kääntää toisin päin silleen se toimii mutta ei oo kestävä. kannattaa tilata tuo eli uuden kiilan: http://www.moposport.fi:8080/workspace.c...=1004-4836 laitat kiilan vanhan tilalle ja sen jälkeen kasaat vaihde rattaat. kytkin poski kiini ja kovaa ajoa!
niin mitäpä sitä koko konetta suotta purkamaan.... Smoke
Tomoksen koneen kuoret, tarkemmin kiinnitys korvakkeet.
Kun saa kytkimen pitämään, niin sitten pettää loota, seuraavaksi koneen kuoretNaughty
Komppaan edelliseen, nimimerkillä tomoksen moottorin"korvat" molemmissa solikoissa revennyt. Irti ne ei sentään ole lähtenyt, läskärissä hitsasin korvan juuresta halkeaman ja toiseen en ole jaksanut puuttua kun se ei menoa haittaa.Dance
joo ja niissä lohkoissa taitaa olla käytetty jotain erikois pehmeää seosta kun tuppaa just nuo korvakkeet ja pinnapulttien kierteet mennä... Sad
Se johtuu siitä että jukoslaaviassa on poijjat tehnynnä halavemmalla! mutta kerta kaikkiaan toimiva kokonaisuus on tomos!
MopedRacer kirjoitti:no minulla ainakin on kaasukahva runko... molemmista solikoista hajalla, kiitos viimetalvisen luisuttelun...Smoke sitten kanssa läskitankin etupää on aivan perceestä...


Tästä kaasukahvan rungosta oon kyllä samaa mieltä. Itelläki kaks menny sillei vähä vituiks.Evil or Very Mad
Sivut: 1 2