Soliferia

Täysversio: Ropleema Vaihteiston kanssa
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3
Joelis kirjoitti:Ai laitoitkin jo tänne kuvia Hymy Kiitos paljon.. toivottavasti nämä ovat avuksi Hymy Koitan vielä tuolla vanhalla vetoakselilla saada toimimaan siinä toivossa ettei uutta tarvitsisi ostaa.. Voi olla että sen takia vähän nihkeä ollut kun minulla on/oli niitä prikkoja siellä noin 10 kertaa enemmän. Tästä syystä vaihteetkin rutisevat ilkeästi vaihdettaessa?...

No se prikkojen määrä riippuu koneesta, lohkon tiivisteestä ja prikkojen paksuudesta. Jos sun vaihteensiirtopuikko on samassa kunnossa kuin ton kuvien akselin (puolet kulunu päistä pois) niin se kannattaa/pitää vaihtaa. Ei tosta akselista oikeen muut osat kulu.
Kiitokset Antsa kuvista. Väkivalloin taistelin ne kuulat ensimmäisen kerran sisälle, mutta kyllä se toimi. Tuo selvensi asiaa huomattavasti. Nauru
Noniiiin! Sain vihdoinkin vaihteiston toimimaan, kun ostin koneen tossa varaosiksi ja otin siitä vetoakselin omaan koneeseen. On muute hiton jämäkän tuntunen! Edellinen oli lörppö ko mikä ku vaihto vaihdetta.. Nyt kuitenki ei käy kunnolla koska sylinterin alatiiviste vuotaa ja virtaukset menee päin persettä.. No ei siinä mitään huomenna moposporttiin ni joha rupee toimimaan! Hymy
jostusko ''jäykkyys'' kunnollisesta vaihteen siirto tapista?
Ei ku tos "uudessa" akselis oli kuluneempi tappi .. Nauru Mutta joo ostin uuden tiivisteen ja ei oikein käy vieläkään. Työntämällä lähtee välillä käyntii mutta rupee ottamaan tyhjäkäynnillä kierroksia.. sitten ku painaa kaasua ni ei tapahdu mitään vaa se kone lakkaa käymästä. Sitte välillä sen saa sillee että toimii aika normaalisti mut sitten ku pysähtyy ni se vaan sammuu, eikä lähe polkemalla käyntiin lämpimänäkään.. mikäköhän on vikana? Kipinä tulee, sytytys kunnossa ei putki pauku eikä kaasari aivastele siis. Bensaakin saa iha kunnolla. Kaasarin säädöistä en tiedä mutta kyllä sen pitäs paskoillaki säädöillä jotenkin käydä.
Joelis kirjoitti:Työntämällä lähtee välillä käyntii mutta rupee ottamaan tyhjäkäynnillä kierroksia.. sitten ku painaa kaasua ni ei tapahdu mitään vaa se kone lakkaa käymästä.

Imuvuoto jossain varmaan. Onko kampiakselin stefat kunnossa?
Joo huomasin tossa eile että magneeton alta puskee savua, ei muuta ko kampiakselin stefa vaihtoo vaa
ei ilmeisesti saanu stefa voitelua Nauru
Jaa.. olin laittanu vaa väärän stefan kiinni Nauru Oli noin milli välystä siinä kampuran ympärillä. No vaihdoin sen ja nyt toimii! Hymy Kiitos kaikille ketkä avusti tässä projektissa Nauru
Sivut: 1 2 3