Aloitin mopo-harrastuksen 10 vuoden moottoripyöräilyn jälkeen...ja ostin ensimmäiseksi kohteeksi Exportin vm. -69 (F37 Laura). Nyt vaan en saa sitä käyntiin. Tyhjensin ja puhdistin tankin ja kaasuttimen. Kaasari on Encarvi, siitä puuttuu rikastinläppä, muuten näyttäis osat olevan tallella. Vaihdoin tulpan ja katsoin että antaa hyvin kipunaa. Bensa haisee kun yrittää käynnistellä, mutta ei edes lupaa. Neuvokaa keltanokkaa mitä seuraavaksi teen.
P.S. vaihdoin myös öljyt, vanhat olivatkin jo ilkeän harmaanruskeat.
bigbro kirjoitti:solifer sm 86 kirjoitti:putki tukossa?
Miten tuon voi testata?
katsoppa käynnistys yrityksin jälkeen onko tulppa märkä vai kuiva itsellä kyllä vaatii aika herkästi imua.
Allu94 kirjoitti:bigbro kirjoitti:solifer sm 86 kirjoitti:putki tukossa?
Miten tuon voi testata?
katsoppa käynnistys yrityksin jälkeen onko tulppa märkä vai kuiva itsellä kyllä vaatii aika herkästi imua.
Tulppa on kuiva. Itsekin sitä mietin että eikö imu riitä...viittaako se siihen että putki on tukossa?
no kokkeele laettaa vaikka pensaa joku desi putken alkukäyrästä jos se valuu hyvin ulos on kaikki ok. mutta jos ei niin putki tukossa = toholla tulta munille
solifer sm 86 kirjoitti:no kokkeele laettaa vaikka pensaa joku desi putken alkukäyrästä jos se valuu hyvin ulos on kaikki ok. mutta jos ei niin putki tukossa = toholla tulta munille
kaasarista lähtisin vikaa etsimään suutin tukossa, koho oikein kohokammion kansi johon bensa letku kiinni onko sihti puhdas,no tietysti olet katsonut että bensa hanasta tulee evästä.
Allu94 kirjoitti:kaasarista lähtisin vikaa etsimään suutin tukossa, koho oikein kohokammion kansi johon bensa letku kiinni onko sihti puhdas,no tietysti olet katsonut että bensa hanasta tulee evästä.ensiksi suutin irti ja suutin kärki paineilmalla puhtaaksi ei millään rautalankalla tai vastaavalla säätö suutin jos paikallaan nakkaa kuikkaa sillä.
Suuttimen puhdistin jo sillon kun ensimmäisen kerran kaasarin avasin ja putsasin ja sen jälkeen olen tarkastanu parikin kertaa ettei ole mennyt tukkoon. Bensaa tulee kaasarille. Pakoputki ei ole tukkeessa. Nyt alkaa kyllä ideat jo loppua. Eikö kaiken järjen mukaan tuommosen koneen pitäs lähteä käyntiin jos se saa bensaa ja jos saa kipinää mikä bensan sytyttää?? Katkojan kärkien välyskin on tarkistettu.
bigbro kirjoitti:Allu94 kirjoitti:kaasarista lähtisin vikaa etsimään suutin tukossa, koho oikein kohokammion kansi johon bensa letku kiinni onko sihti puhdas,no tietysti olet katsonut että bensa hanasta tulee evästä.ensiksi suutin irti ja suutin kärki paineilmalla puhtaaksi ei millään rautalankalla tai vastaavalla säätö suutin jos paikallaan nakkaa kuikkaa sillä.
Suuttimen puhdistin jo sillon kun ensimmäisen kerran kaasarin avasin ja putsasin ja sen jälkeen olen tarkastanu parikin kertaa ettei ole mennyt tukkoon. Bensaa tulee kaasarille. Pakoputki ei ole tukkeessa. Nyt alkaa kyllä ideat jo loppua. Eikö kaiken järjen mukaan tuommosen koneen pitäs lähteä käyntiin jos se saa bensaa ja jos saa kipinää mikä bensan sytyttää?? Katkojan kärkien välyskin on tarkistettu.
laitappas korkillinen bensaa tulpan reijästä,hörähtääkö sitten.
Allu94 kirjoitti:laitappas korkillinen bensaa tulpan reijästä,hörähtääkö sitten.
Kokeilin sitäkin jo eilen. Mutta nyt tais syy selvitä, otin pakoputken kokonaan irti ja kurkistin pakoaukosta mäntää...eipä näkyny männänrenkaita ollenkaan ja mäntä oli aika karun näkönen siitä kohdasta missä joskus on ollu männänrenkaat. Eipä ihme jos ei käynnisty, ei saata puristuspaineita syntyä tarpeeks tuolla kokoonpanolla. Täytyypä ottaa sylinteri kokonaan irti ja kattoa miten pahan näkönen se on...kunhan jostain saan 10 millisen holkkiavaimen millä saan sylinterin mutterit auki. Ja myyjä väitti että tänä keväänä on mopoa käytetty, eppäillä soppii. Nyt sylettää
Allu94 kirjoitti:bigbro kirjoitti:Allu94 kirjoitti:kaasarista lähtisin vikaa etsimään suutin tukossa, koho oikein kohokammion kansi johon bensa letku kiinni onko sihti puhdas,no tietysti olet katsonut että bensa hanasta tulee evästä.ensiksi suutin irti ja suutin kärki paineilmalla puhtaaksi ei millään rautalankalla tai vastaavalla säätö suutin jos paikallaan nakkaa kuikkaa sillä.
Suuttimen puhdistin jo sillon kun ensimmäisen kerran kaasarin avasin ja putsasin ja sen jälkeen olen tarkastanu parikin kertaa ettei ole mennyt tukkoon. Bensaa tulee kaasarille. Pakoputki ei ole tukkeessa. Nyt alkaa kyllä ideat jo loppua. Eikö kaiken järjen mukaan tuommosen koneen pitäs lähteä käyntiin jos se saa bensaa ja jos saa kipinää mikä bensan sytyttää?? Katkojan kärkien välyskin on tarkistettu.
laitappas korkillinen bensaa tulpan reijästä,hörähtääkö sitten.
no vielä pahin mahollinen vika mitä omassa mopossa tapahtu,elikkä kampiakselissa oleva luistin levy irti niitauksesta pytty irti ja kokeilla pyöriikö luistin levy holtittomasti,toivotaa että ei.
no onneks selvis syy
uutta mäntää ja pytty hoonaukseen.
solifer sm 86 kirjoitti:no onneks selvis syy uutta mäntää ja pytty hoonaukseen.
Mistäs kannattaa uutta mäntää ja renkaita alkaa metsästää? Ja onko kymenlaaksossa paikkaa jossa voi pytyn porauttaa?
bigbro kirjoitti:solifer sm 86 kirjoitti:no onneks selvis syy uutta mäntää ja pytty hoonaukseen.
Mistäs kannattaa uutta mäntää ja renkaita alkaa metsästää? Ja onko kymenlaaksossa paikkaa jossa voi pytyn porauttaa?
taitaa olla voimakone mistä mäntiä löytyy kiinanpoikien tekemiä hyvin on itsellä mäntä kestänyt,tietysti hieno asia jos jostain ns.alkuperäisen löytää ,onko pytty porauksen tarpeessa välttämättä?
voimakone suljettu 26.6 saakka,jos pytty poraukseen niin porarille mäntä mukaan kiinan männissä saattaa heittoja olla ja kunnon väljykset poraukseen.