Soliferia

Täysversio: Soliferin Viritys!
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3
imu aukon kiilotuksella tai edes pako aukon kiilotuksella ei saavuteta mitään hyötyä! pitää olla vähän karkee että seokset liikkuu kunnolla. kuulostaa tyhmältä mutta näin on.
Weigga kirjoitti:Noniin elikkä ostin itelle solikan ja tuntuu olevan aika tukkonen ja laiska. Meinasin aluksi pestä ja avata koneen. Samalla olisi tarkoitus:

-Kiillottaa imu ja pakoaukko
-Poltella ylimääräset karstat
-Vaihtaa ilmanputsari
-Viilata männänhelmoja jos on porrasta imupuolella

Ei tämän tarvi kovaa kulkea kunhan nyt etes sen 40 kulkis Nauru Varmaan laitettava tuonne uus projekti tästä solikasta, kuitenkin tuota pitäisi ehostella enemmän ja vähemmän.

nuo on ihan hyvät "virit" kun vakio osiin ei kajota, ja kyllä noilla pitäs jo 45 kulkea jos kaikki toimii oikein ja säädöt on kohillaan Wink
solifer sm 86 kirjoitti:imu aukon kiilotuksella tai edes pako aukon kiilotuksella ei saavuteta mitään hyötyä! pitää olla vähän karkee että seokset liikkuu kunnolla. kuulostaa tyhmältä mutta näin on.

En tiedä onko imuaukon kiillottamisesta mitään hyötyä, mutta tuskin siitä on haittaakaan. Pakoaukko tulisi kiillottaa jo ihan sen takia, ettei siihen tarttuisi karsta. Huuhteluaukkoja ei saa kiillottaa, niiden tulee olla mattapintaiset.
on niistä vähän apua, varsinkin pakoaukon kiillotuksessa kun ei karsta tartu...
no pako aukko mutta en lähtis kiilottamaan imu ja huuhteluja. Eihän kaasarit kaan ole kiiltäviä sisältä!
no en tiedä miten imu vaikuttaa mutta itse olen sen aina noista viripytyistä kiillottanu ihan huviks... Razz
Jos sinulla on vakiovälitykset kannattaa eteen vaihtaa 11 tai 12 hampainen ratas.
joo ja putsari ja putki vaihtoon...
jos vanhan mallin vakio putki niin ei välttämättä tarvii. 12-35 välit, 3mm madallettu kansi, säätö suutin ja ilman putsari niin kulkee jo joku vähän reilu 50. sitten jos löytäis tunan kannen tai valmiiksi madalletun niin ei tarvii vakiota tuhota!
jjep mutta kyllä vakiokannella pärjää ihan hyvin kun tässä tapauksessa nyt ymmärtääkseni ei ole kyse mistään 60km/h nopeuksista, tai 3hv tehoistaWink
no sitten riittää piikin isompi etu ratas ilman suodatin ja säätö suutin. näilä saadaan jo 5km/H lisää. ;D
selailin profiiliani ja huomasin että on tullu jo yli 500 viestiä Shocked ja arvonimeksi solifer-ässä ja vielä 5 tähtee Naughty on vähän yli ampuva titteli kun en tosiaankaan ole solifer ässä. esim sytkän säätö on semmonen hankala homma ja koneen saan just ja just purettua ja kasattua Embarassed
Joo ei sen tarvii 60 kulkea, ehkä joku 50 riittää. Eli ilmanputsari vaihtuu, kiillotan ainakin pakokanavan ja poltan putkesta karstat. Männästä lähtee imupuolelta porras jossain vaiheessa, jos sitä nyt on siellä? Putkeen en varmaan viiti investoia paitsi jos halavalla löytyy.
Nuilla välityksillä sitten pelataan, kun saahaan nuo konepuolen "säädöt kohilleen" Smoke
Itse jättäisin männän koskemattomaksi, koska sehän nostaa tehoaluetta ja Tomos on kuitenkin vääntökone?
no niinkin voi ajatella ja varsinkin vakip putkella kannattaa jättää mäntä koskemattomaksi. siitä ei kuitenkaan niin suurta hyötyä ole jos saa enemmän soppaa mutta joutuu menemään sen pillin läpi... madallettu kansi ssuutin ja ilman putsari vaihtoon sekä tietenkin piikin isompi eturatas niin menee 50 ja vääntää.
Sivut: 1 2 3