Soliferia

Täysversio: Solifer Export '70 Entisöinti -Päivitetty 18.8-
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7
Kiitoksia! Iskarit on varovasti puhistettu karhunkielellä, sen takia varovasti ettei sinkki lähe poikkeen Nauru Niistä puslista en tiiä, kannattaa kysyä semmosesta liikkeestä mikä myypi puslia.
Tästä tulee kyllä erittäin upea! Jatka vain huolella loppuunasti.
Joo talli hetkien tulos näkyy hyvin Dance ja isänmaallinen värikin vielä
Kiitoksia
Jep, sen takia toi väri on hieno. Wink
Moro taas.
Uusi ohjauslukko asennettu paikoilleen ja kone tulikin aukastua kokonaan, koska päätettiin että tehdään koneremontti itse, niin ei tarvii kevääseen asti odottaa. Vaihteiston rattaat yms näytti olevan kunnossa ja pelaavan hyvin. Kampiakseliin pitää vaihtaa männäntapin hela. Stefat ja laakerit tullaan uusimaan, eiköhän tästä saa vielä toimiva kone =) Takavanne tuli puunattua loppuun, uus rengas pitää hommata. Muutama kuva tähän loppuun:

[Kuva: 7615559.jpg]
[Kuva: 7615560.jpg]
[Kuva: 7615561.jpg]
[Kuva: 7615562.jpg]
[Kuva: 7615563.jpg]
Kaikki koneen stefat irroitettu ja muutenki purettu kone kokonaan. Laakerit pitää käydä jossain vetämässä poikkeen, kun itselläni ei ole semmoista ulosvedintä. Kaasutin on myös putsattu perusteellisesti.
Ei niitä tarvitse missään vedättää ulos, ainankaan jos pääsee toiselta puolelta lyömään. Oikean kokoinen hylsy ja lyö niin kyllä ne lähtee.
Kyllä se silleensäkin käy, mutta jossain pitää saada tosta kytkimenakselista laakeri pois. Itsellä ei ole tarpeeksi pientä vedintä.
Laakerit on otettu pois, paitsi kytkimenakselin laakeri pitää viel ottaa pois. Alkukäyrä ja sarvikko käyty hakemassa tänään Suhmurasta. Äänenvaimennin pitäis viel hankkia.
Tuli tässä mieleen näppärä ruosteenpoistokeino, kun sinäkin entisöintihommissa olet.
http://www.youtube.com/watch?v=RDkpFfU0a...re=related tai googlaa "rust removal".
Ootko koskaan kokeillu ruosteenpoistoo mistään videolla esitetyllä tavalla?

Ite oon "kiillotellu" joitakin vaikeita ruosteisia kappaleita ja hyvin on lähteny Hymy Kappaleen pintaan tulee musta pinnote, mutta senkin saa pois vaikka kokiksella Nauru

Tapa toimii metalleihin, mutta kromattuihin kappaleisiin en ehkä kokeilisi.

kuvien kanssa esitetty: http://www.fordmuscleforums.com/other-ar...lysis.html
Olipa muuten hyvä vinkki Wink Tässä projektissa ei kyllä mikään osa ole noin ruosteessa Big grin Mutta kiitos vinkeistä, hyvä konsti saada ruosteet pois.
Eilen tuli maalattua vaihdekahvan runko ja kaasukahvan runko. Pistinkin jo kaasukapulan kiinni. Niin, ja iskarin yläosa hommattu eli nyt on kaikki iskarit kiinni.Cool
Kampiakseli ja sylinteri lähtee luultavasti ensiviikolla koneistamolle.

Huomasin, kun oli pistämässä vaihdekahvaa kiinni, niin että oli siitä mihin tulee se numeroläpyskä kiinni, vedetty jengat uusiks kokoon m8 ja vielä hirveen harvoilla jengoilla. Eli sitä ei saanu tarpeeks kireelle. Mutta onneks sattu olemaan varaston hyllyllä nopeasti kahdottuna samanlainen ehjä, pitää huomenna kahtoa vielä tarkemmin. Wink Huomenna voisin ottaa pari kuvaa nykytilanteesta.
Suosittelen että viet Automestareille. Hyvää jälkeä, eikä hirmu kallistakaan. Ihan kieron kampiakselin suoristus, uusi alalaakeri, kiertokanki 80€ ja sylinterin poraus männällä 25€. Mäntä tosin Step two, suosittelen metsästämään jostain parempaa. Nauru Käy muuten samalla jonkinlaisessa pesussa se sylinteri, omassa paljastui kestopaskan alta hirveät ruosteet.
Joo, totta kai vien automestareille. Siellä on muutamat sylinterit porattu. Ei taida saada enää muita mäntiä kuin Step Two:n taiwan halppis mäntiä. Mutta ihan hyvin on kestäny tossa Super Sportissa se mäntä. =)
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7