Soliferia

Täysversio: viripyttyjä SM:ään
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4
Jackass kirjoitti:onkos tuo moposportilla oleve "KAMPIAKSELI,SOL TOMOS 12MM" nii kisakampiakseli,ei varmaan?? mut käviskös toi sit tohon moposportissa olevaan tunturi puch 75cc metrakitin pyttyyn?

se on vakio kampura jossa on 12 mm männän tapin reikä
Ei ole, jos tarkoitat tuota 63e kampuraa, tai eihän siellä muita olekaan. Kyllä käy metran tai ihan minkä vaan pytyn kanssa, minkä männässä on 12mm männäntappi. Hymy
shelvä...pitää sit varmaann laittaa vakio ja ostaa 12mm kiertokanki
Joo itellä on tuommonen moposportin kampiakseli solikassa. Ihan hyvä on hintaisekseen, mutta edellisestä kampiakselista meni magneeton puoleinen akseli poikki vauhtipyörän kohdalta. Se tosin johtui siitä, että vauhtipyörän kartio oli huonossa kunnossa ja se pyörähti murskaten sen kohdistustapin aivan murusiksi. Ja siihen akseliin tuli semmosia uria, jotka olivat syvempiä miltä näyttivät (hiushalkeamia). Sitten se vaan väsyi ja meni poikki kun huudatin kaasu pohjassa paikallaan. Ja solikassahan on 65cc autisa ja muuta mukavaa paikallaan. No ostin sitten toisen samanlaisen kampiakselin, mutta en ole saanut vielä ajettua sillä yhtään.
Huudatit kaasu pohjassa? Siis poltit kumia,vai?
Ei kun kierrätin. Onneksi ei ollu magneeton koppa paikallaan, koska se ois menny varmasti aivan palasiksi. Tosin palaa sillä kumikin mukavasti.
Terve taas soliferian väki!

On kulunut pitkä ja vituttava vuosi solikkani kanssa, eikä harmoniaa vieläkään ole löydetty. Soliferi käy mutta pätkii ja toinen vaihe tippuilee (saatanan tawast-bike, maksoin 300¤ että paskoitte vaihteistoni).

Mutta soliferien virittäjille voin antaa vinkkejä kokemuksesta.

Ton 50cc tccd pytyn ja kp kannen minkä tilasin hollannista olen iki ihastunut. Solikka lähtee kuin rusakko makuulta. Huippuja en ole päässyt testaamaan koska sisäänajo ei ole vielä loppunut eikä mopo muutenkaan päästä ajamaan 3:lle vaihteelle.

Kaasari phbg 18 on helvetin hyvä, mutta aika ahne bensan kanssa.

Ja toi muffler viritelmäkin toimii hyvin, äänet mukavan matalat, vääntöä löytyy.

Toivottavasti toi solikka tulee kuntoon täs talven aikana, vaikka talven jälkeen on jo kevari luultavimmin alla.
joo elikkäs tänään sain oman solikkani toimimaan! äänet on kovat kun putosi ne vaimentimen sisuskalut tielle ja tiivistekkin hajonnut jossain.
tehoja löytyy reippaasti alkuperäisellä autisan virityssarjalla, niin että ketjut katkesivat 60m jälkeen Nauru noo solikka nostaa 1v kaasusta keulaa ja sutii aika kiitettävästi! mutta valitettavasti säädöt ei ole kohdallaan niin kierrokset on hakusessa eikä meinaa tyhjäkäyntiä haluta käydä... no ne säädetään kun kerkiää... mutta kovasti se mylly nyt ottaa kierrosta, niin kovasti että pelottaa kun on sisään ajoNauru mutta tästä se rupeaa valmistumaan siihen malliin että kohta on projekti valmis! kun se sitten on hyvässä pisteessä niin saattasin sen myydä, paljokohan tuommoisesta voisi pyytää? toinen vaihtoehto on että tykästyn siihen pikku rallimopoon ja pidän itselläni ja korjaan sitä joka toinen viikkoNauru no eii kyllä se varmaan kestää kasassa ainakin jonkin aikaa...
aja mahdollisimman nopeesti sisään niin pääset koittamaan huippujaNauru oliko sulla siinä tavalliset ketjut vai vahvistetut ja jos sen myy nii kait ssiitä jonkun 300-400
tavalliset katkes (käytetyt) ja nyt on uudet kai tavallista vähän paremmat alla jotka pääsee kestotestiin! riittäsköhän tankillinen sisään ajoksi? pelkkä uusi mäntä ja laakereita...
Aja toki enemmän sisään niin ei tarvii heti vaihtaa uutta mäntää.
2 tankillista? ei oo mittarii niin on vaikeempi kilometrejä arvioida... mutta saahan kone käyvä täysilläkin hetkellisesti vaikka on sisään ajossa? käyny jo 3 kert :S 2 kun imi ilmaa stefan läpi ja kerran kun kokeilin miten kiertää....Nauru
minä ite ajoin mun solikalla 2 ja puol tankillista sisään sillo ku laitoin siihen just poratun 60cc ja uuden männän
2 tankillista pitäisi riittää ihan hyvin 2-t moottorille.
Vaihtelevalla kaasulla sisäänajoa,eli voi vetää välillä kunnon kiihdytyksiäkin,mutta ei varmaankaan kannata hirveitä vingutuksia suorittaa..
osaisko joku kertoa että moniko kuutioinen sylinteri on jos se on 40mm
Sivut: 1 2 3 4