Soliferia

Täysversio: Briggs&stratton
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2
Hep. Kaivoin tuossa kesällä ladosta Briggs&stratton ruohon leikkurin. Ollut ladossa 25v ja lähti vielä käyntiin. Leikkailin sillä nurmikkoakin muutamankerran, mutta on tosi laiska, niin nyt talvella, kun on aikaa niin pitäs vähän pitäspiristää leikkuria.Mosh

Kuinka venttiilin jousia voisi jäykistää ja mitä mulle venttiilikoneistolle voisi tehdä? Neutral Kaasarin vaihdan toisen laiseen. Naughty Kaikki muukin viritykseen liittyvä tieto otetaan vastaan.Nauru
Briggseissä on puolipuristin. Se on toteutettu sillain että pakoventtiili kantaa kokoajan, eli se ei sulkeudu koskaan. Kun hiot 0,5mm venttiilistä tai työntotapista pois niin tulee puristuksia pirusti lisää.

Tuo kaasarin vaihto on kyllä erittäin vaikuttava viritys, mutta jos se tulee ruohonleikkaus käyttöön niin ei välttämättä kannata. Nimittäin leikkureissa on semmonen systeemi, että jos kone meinaa tukehtua esimerkiksi jos ajaa paksumpaan heinään niin kone lisää kaasua itsestään ettei se sammuisi. Eli kun vaihdat kaasaria niin tuo tärkeä ominaisuus lähtee pois.

Pakoputkikin kannattaa tehdä uusiksi, ellei halua sääliä naapureita Nauru

Kanaviakin voi vähän portata, kyllä siitä vähän on hyötyä.

Jos osaa niin hioo nokka-akselin

Itellä on semmonen 3.5hp brigsi jossa on virenä:

- kanavia avarrettu reilusti
- 19mm tillotson kaasari
- Tehoputki
- Puolipuristaja otettu pois

Tehoa tuli noilla vireillä vähintään puolet lisää, kuulostaa myös ihan eri moottorilta. Kuulostaa jopa aika kireältä, ja varsinkin kun se kiertää reippaasti enemmän kun vakiona Nauru Huhuilivat vain että tulee kuulemma sisuskalut ulos jos kierrättää kovasti.... Mulla on vielä onneks ehjä.

Sitten kannattaa siinä samalla putsata joka paikka ja läpätä venttiilit.
Tuota puolipuristin hommaa en tiennytkään mutta tuon kaasun lisäys homman tiedän jo ennestään.

Putki onjo tehty kesällä(auton pakoputkesta) ja kaasu vaijeri suoraan kinni kaasuvipuun.
Kanavia meinaan avartaa ja meinasin itsekkin laittaa tillotsonin
Venttiilin jouset pitäs vaihtaa jäykempiin ja vähä kanttaki muokkata.

Olen kuullut useamman kerran, että Briggs&strattonit eivät kestä kovia kierroksia
En keksinyt nyt justiin jäykempiä venttiilin jousia.Crying or Very sad Niin auttaiskohan jos jousen alla olevaan prikkaan hitsais toisen prikan?Naughty
Auttaahan se mutta tarkistappas ettei se rajota venttiilin aukeamista Wink
Taidan laittaa ne jäykemmät jouset ja ainakin hioa pakoventtiilin työntötapista vähä pois ja kanavien avartamista.
multakin löytyy viritetty briggsi siin on virein: viilattu vakio kaasutin, suoraputki ja hiottu pako.
Kiertää ihan jumalattomasti leikkaa mennen tullen risukasoja ja 30sentin heinikkoa ja paukuttaa putkeen ku pumppaa kaasua!!! SIISN ON MEININKII
Mosh
Mutta kun vaihat kunnon kaasuttimen siihen niin kiekuu 50% enemmän.
Laittakaapa kuvia koneistanne. Mää lisäsin kuvan
Mä vaihoin öljyt ja putsasin ilmansuodattimen tosta meijän mökkileikkurista..
samalla päätin laittaa sen vähä hienommaks, koska se oli ihan ruosteinen ja maalit irtoili. =) Maalasin sen ja putsailin vähä paikkoja... Uskaltaisko tohon laittaa punasen powerfilterin ja vaikka uuden putken, tulis nimittäin vähän komeemman näkönen. =)

Ainii ja tossa olis iha vetoki eturenkais, mutta siitä puuttuu ketjut. Eipä sille ole tarvettakaan.
moottorisahoissa ei varmaankaan oo briksejä mutta kuitenkin.
Olis tarkotus värkkäilä lähinnä huvin vuoksi ratti kelkkaan moottorisahan kone ja taakse rengas Nauru eli lumelle ei kuitenkaan mennä mutta täälä maalla kun on pikku teitä jota päristellä. Mites nuo sahat vääntää,jos on joku normi 40-55cc pytty? Lähinnä sentakia että tietää mitkä välit. aluks meinasin laittaa solikan ketjut eli 10-42. lisäks virejä tulee viilalla sohittu pytty ja silmä määräsesti vääntäväksi mitotettu putki Razz ja paljon saha kiertäis sen jälkeen? vakionahan nämä kiertää joku 10000-16000 tonttua Dance
moottorisahahan nyt ei ole vääntökone lähellekkään ja ei ole tietääkseni ees riks&rattonia käytetty sahoissa. ja putkeen ei kannata koskee, sahan putki on valmiiks hyvä sahaan. voithan myös tehdä jos haluut mutta yleensä tosi tarkkaa hommaa sahassa että saa tehoalueen kohilleen. ja yleensä sahan pytty on jo maksimitehoinen ja KOVAKROMIPINNOITETTU että viilaus ei onnistu. sahan parasta virittämistä on isomman kaasarin laitto eli jos vaikka 40cc saha niin joku 16-18mm kaasari on sopiva (yleensä 40ccssä 15mm). sitten sytytysennakko kannattaa laittaa kohilleen, varsinkin paljon ajetuissa sahoissa helposti missä sattuu. 40cc sahasta on saatu 20000rmp:tä irti mutta tuskin kotikonstein onnistuu. mites meinasit saaha tuon eturattaan kiinni kun variaattoriveto ja ketjupyörä on sahoissa yleensa siellä kytkimen takana??
No vielä ei oo lyöty lukkoon minkälainen saha saahaan.tuttu lupas tuuva kotoosa jonkun sopivan. ;D on yks yli määränen 18mm sahan kaasari sopivasti.
Mutta eikös tuo putki oo pakollinen viri osa??? 2t koneessa puolet tehoista otetaan putkella! ja sahoissa ei mitään paisareita ole johtuen siitä että siitä tulis liian iso joka haittaa metsä käyttöö. se veto tulee sitten kun saan sahan mutta ensi sijaisesti olen varautunut tekemään ''adapterin'' jolla saahaan solikan ratas kiini ja toinen pää hitsataan kiini ketjupyörään. se kova kromi on tapaus kohtaista ja kaikissa sitä ei ole. yhen hussen purkanu ja ei ollu kova romia Razz
Tomoksen kaltaisia vääntö koneita nämä ei tosiaan ole mutta jos alottas niilä 10-42väleillä Nauru löytyyhän niitä sitten muistaakseni raisun taka hampikkaita jotka oli isompia ja kait 415 jaolla?
on raisus iha 415 jako ja suurin on 53 piikkinen Nauru ja olishan se tehoputki tosihyvä mutta se on pirun vaikee tehdä...
miten niin vaikee? pätevä mies tekee sopivan silmä määräsesti. tosin en ole pätevä. ja mitoilla ei jaksa viittiä tuhertaa kun pitäs kaikki aukot mitata. Smoke
Sivut: 1 2