Soliferia

Täysversio: Briggs&stratton
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2
Moottorisahojen äänenvaimentimet ovat mahdollisimman huonoja 2-tahtiseen tehon kannalta. Sahoissa ei vain voi käyttää "tehoputkia", kun ne ei mahdu sahaan.

Tietääkseni kaikissa sahoissa on sylinterissä pinnoite, kovakromi tai Nicasil. Ainakin kovakromi pinnoitettua voi helposti viilata. Tuossa viilaamisessa on se vaara, että pinnoite murtuu viilattava aukon reunasta.

Jos meinaa sahan koneella pyörittää jotain muuta kuin teräketjua niin tarvitaan toisenlainen kytkin kuin sahassa. Sahan kytkin ei pysty välittämään suurta vääntömomenttia, eikä siten sovellu tommoseen rattikelkka viritykseen.
Kyllä niitä kytkimiä saa siihen toisenlaisiakin, mutta itselläni tuli ongelmaksi viime kesänä, kun oltiin fillariin pistämässä sahan koneta niin väli tykset. Olisin pitänyt olla ihan älyttömät etä pyörää jaksaisi liikutaa ees joku 10 ja takana 70 jos mopon ketjujakäyttäis. Niin se kiinnitys sinne takapyörään etei mene vinoon harmittaa, kun saha lojuu hyllyllä ja kaikki putket ja muut oli muokattu fillariin sopivaksi.
entä jos korvais ketjut sopivilla hihna pyörillä? (miten niitten koko luokitellaan???) eteen tyyliin o ja taakse ( ) jos tajusitte.
Voitko pasanen pistää kuvia putkesta ja sahasta?
katoppa sitä sahan pyttyä niin ymmärrät miksi vaikea se on tehdä. joku solikan piikkiputki on moottorisahassa ihan niin matalille kierroksille että tehoalue menee mahdottoman matalalle...
Joo tuo hihnapyörä juttu oli myös mielessä, mutta mistä sopivat hihnapyörät? Siitä omasta sahansta vielä että putki on vedetty vaan suoraksi ja niin että kääntyy taaksepäin ja sitä muovirunkoa pilkottu niin että saisi ketjut menemään hyvin ja tietty kaikki turha revitty veks
juu kiitti vinkeista Nauru tämä on vielä kehittelely astellaa. tuskin vielä tänä talvena toteutan Razz
Sivut: 1 2