Jep, kaikille tutulla alakerralla ja kaikkien Soliferistien märkien päiväunien pytyllä ois tarkotus antaa kyläläisille ihmeteltävää.
[
attachment=324]
Tossa mopo, johon kone tulee kiinni. Keula vaihtuu levyjarruliseksi 19" etuvanteella. Mopohan ei ole SuperMoto, jos eturengas on isompi, joten nimeksi tulee Solifer CrossEdition.
[
attachment=325]
Eipä alakerrastakaan voi puhua Tomos 4g:nä, kun vaihteita on 5.
[
attachment=326]
Kytkin kuudella jousella ja neljällä levyllä. (kuvassa 3)
[
attachment=328]
Kampikammioo siistitty, huuhtisten lähdöt kohdistettu ja lohkot maalattu mustaksi.
Lohkothan ovat 12mm kampiakselin laakereille.
[
attachment=331]
Pyttynä siis kuuluisa Minicrossin pytty, joka on porattu ~62,5cc
[
attachment=332]
Pakokanavaa joku viilannut vähän neliskulmaisemmaksi pytyn puolelta
[
attachment=333]
Imukanava on koskematon lukuunottamatta aukon suulla olevaa metallirinkulaa.
Luullakseni pytyn kanssa on joskus käytetty kalvokaasaria, jota varten on porattu reikä imukanavan viereen, ja imukanava on puhjennut sisäpuolelta, jonka takia on laitettu metallirinkula.
[
attachment=330]
Kaasariksi tulee Dellorton 18mm PHBG. Voi olla alimitoitettu kaasari noin isolle pytylle, kun Minicrossihan oli 50cc ja silloin jo käytettyyn 18mm Bingiä. Jos ei mopo kulje/kiihdy tarpeeks, tarvii ostaa isompi kaasari.
Kannen palotila avarretaan tuolle pytylle sopivaksi ja pytyn alle tulee ohut korotuspala, koska mäntä tulee pytystä yli. (kannesta kuvia pian)
Putkeksi tulee itsetehty yläkauttanen tehari. (kuvia joskus)
Vakio kampiakseli kisakiertarilla, jossa on 12mm yläpää (kuvia pian)
Männäksi tulee L-profiilin männänrenkailla varustettu mäntä pidennetyillä ajoituksilla.
Ajatuksena laittaa Tunturi Tigeristä kärjetön sytytys. Mitä muutoksia joutuu tekemään?
No nyt luulis löytyvän solikasta löylyä
Meinasitko saada vielä ihan semmoisen että kiihtyisi kunnolla ?
Miksei kiihtyis? Noilla pytyillähän Solikat on kulkenu ~80km/h.
http://soliferia.parasiitti.org/keskuste...84#pid2684 jos juhrajan juttuja on uskominen (ja miksei olisi?) niin tolla pytyllä kulkee ja kiihtyy. Toi pytty kun on vielä 12cc isompi, kun vakiona
Ja 18mm PHBG on melko todennäkösesti parempi, kuin Bing 1–18–23.
Koska Tigerin keula on pidempi, kuin vakio, nii taakse tulee pitemmät iskarit/koropalat noille
Ajattelin vaan, että jos yli 100km/h on tavoite niin aika pitkät välitkin saa laittaa vai onko se minicrossin pytty kauhean tehokas.
Vähän huono homma jos on kovin neliskanttinen ja iso pakoaukko. Ei taho männänrenkaat kestää
Noh, 7hp lähtee minicrossista ja vakiosta 1,5hp..
Tosta kuvasta näkyy kui paljo tota pakoaukkoo o muokattu.
Männänrenkaita saa aina uusia!
Vähän tuntuu, että tos konees hajoo muutki ku männänrenkaat melko nopeesti
Juu onnee vaan projektiin...miulla kun tuntuu olevan vaikeeta saada oma solikka kulkemaan ees puolet siun tavotteesta
Tällä hetkellä toi mopo kulkee tasasella GPS:ään 52km/h. Itetehty ilmanputsari, itetehty vääntävä tehari ja 13/35välit
Täällähän vähän samantyylistä projektia kun minulla. Hieno projekti, ja menestystä!
Ja meikäläinen on tyytyväinen kun sais ylipäätää liikkeelle. Toivotaan että kummankin rojekti onnistuu. Mielenkiinnolla odottelen mitä näistä saadaan irti.
Itellä on vähän suunnitelmissa hankkia jossain vaiheessa toinen moottori virittämistä varten ja jättää nykyinen koskemattomaksi.
Niin kannattaa tehä. On aina vakiokone jonka voi laittaa kiinni, jos virikone hajoo ja haluu ajamaan
Onko kellään tietoo kuinka paljo penkitys maksaa arviolta? Jos ei oo kauheen kallista lystiä, nii vois käyttää Solikan dynossa
No paikallisella moottoripyörä klubilla maksoi moottoripyörän penkitys ja siihen kuuluvat paperityöt rekisteröintiä varten 50e.
Kaveri teki ite penkin. Sitten kun saan solikan kasaan niin se penkittää sen muutamalla kympillä. Sitten puhutaan todellisista tehoista, eikä persdynosta