Solifer sm:ään kuuluu ainakin NGK B7HS ja joku boschilainenkin kävi, mutta en saa millään päähäni että mikä. NGK Solikassa on vakiona ollut.
Eikös solikoissa ole uutena NGK B7HS? Ainakin jossain ohje kirjassa luki niin.
solle76 kirjoitti:Eikös solikoissa ole uutena NGK B7HS? Ainakin jossain ohje kirjassa luki niin.
Juu, ja tuossa minun ylemmässä viestissäni
Mutta korostan että sm:issä on tuo NGK B7HS, koska ei kaikissa solikoissa ole tuota samaa.
sm:missä on tuo NGK B7HS, niin minkähän lainen tulppa exportissa on uutena?
Solfer Export 1960 tulppa on KLG F70, Export 1961-62 tulppa on KLG F80.
Solfer Export thermomateissa on NGK B-6 H.
Solifer Export automateissa on NGK B7HS.
Nyt on tullu oltua taas solikan kimpussa ja sellaista ongelmaa on että tulpat ei kestä 2 minuuttia pidempään! NGK:ta olen käyttänyt 6,7 ja 8 lämpöarvoa. Sytytysosat on uudenkarheat ja on viritetty 70cc, 21mm lortto ja muffleri yms.
Bensana käytän 98 oktaanista ja 5-7% seos tällä hetkellä kun sisään ajossa.
Aina kun ottaa rikki menneen tulpan pois niin se on märkä mutta kuivaus ja puhdistus ei auta! Vaatii aina uuden tulpan että taas toimii sen pari minuuttia...
Tulppa menee yleensä sillon rikki kun antaa olla hetken tyhjäkäynnillä?!
Kellään ollut samaa vikaa??
Onko seokset kohdalla eli ottaako laihalle?
Ei kyllä pitäis käydä laihalla. Luulen että enemmänkin käy rikkaalla!? Mielenkiintoista... Jotenkin tuntuu että voiko sähkö puolella olla jotain vikaa??
Sekin myös ihmetyttää että tulppa menee aina tyhjäkäynnillä tai pienillä kierroksilla ajettaessa.
Ensin vähän pätkii ja jos ei kerkeä vääntämään kaasua niin sammuu...
solifer kirjoitti:NGK on huonoin merkki.
Niin kokeile bossilaista tulppaa.
Kyllä kaikissa muissa vehkeissä on ngk:t toiminu paremmin ku hyvin... Pitää varmaan kokeilla boschia...
ei minun mielestä ngk ole mitään vikaa
Tulivaan mieleen kun pakkaset tuli, niin tulppa on kestänyt jo koko tämän ajan.
Mistäköhän tämä johtuu?