Rekisteröidy Soliferian käyttäjäksi


"Solifer-harrastajien asialla jo vuodesta 1999."

Stefojen vaihto Export automaattiin.
#1
Vaihdepuolelle olisin vaihtamassa stefaa niin kuuluihan huulten mennä koneen sisälle käsin? Mikä oli nyt niin se oli päin vastoin. Ja jos huulet sisälle käsin niin huulet uriin jotka siellä on? Ne ovat tieten jostain aikaisemmista stefoista aivan tukossa eikä millään meinaa saada niitä puhtaaksi. Mikäs olisi helpoin keino puhdistukseen?
Vastaa
#2
Ei pitäisi mennä stefojen paikalleen käsin painamalla. No riippuu tietysti käsistä ja voimista, mutta itse olen naputellut stefat paikoilleen sopivan kokoista hylsyä apunakäyttäen. Hylsyn on oltava lähes samankokoinen kuin mitä stefa on ulkohalkaisijaltaan. Toisin sanoen stefaa naputetaan ulkokehältään paikoilleen -ja suorassa. Kannattaa öljytä stefat, niin luiskahtavat paremmin paikoilleen.

Nyt en ihan saa kiinni mitkä urat ovat tukossa? Siis lohkon kolot? Puhdistukseen voi käyttää brake cleaneria, valopetroolia tmv. pesuainetta ja vaikka puutikkua. Alumiini naarmuuntuu helposti, kuten tiedät, ja tiivistepinnat vahingoittuvat helposti.
Laita vaikka sähköpostia sinne mistä ostit ne stefat. Ja vähän lisätietoa, niin tuumataan tiivistys kuntoon.
Hae
Vastaa
#3
Kiitoksia Kaikkosen Irwille mutta en ehtinyt häiritä enempää koska tilanne on nyt selvitetty. Oppirahoja vielä maksellaan ja saattaapi tulla vieläkin tyhmempiä kysymyksiä tulevaisuudessa Nauru Mutta se on vieläkin epäselvää kumminpäin stefa sinne tulee?
Vastaa
#4
Kiitos itsellesi, ei ole tyhmiä kysymyksiä olemassakaan. Päinvastoin, ei ainakaan kovin viisasta ole jättää kysymättä, kun on epäselvää eikä asia pohtimalla selviä.

Pyri saamaan stefa samoin päin ja samaan syvyyteen missä oli se aikaisempi stefa. Silloin uusi stefa vuotaa epätodennäköisemmin. Siis kun uusi on täsmälleen samassa kohdin kuin edellinen, siihen huulten kohdalle kun tahtoo tulla kulumaa sekä lohkoon että pyörivään komponenttiin.
Jos käy niin ettei ole havaintoa edellisestä stefasta, tai jos se tuntemattomasta syystä vuoti, laita uudet stefat niin että ura on kampiakselin limppuihin päin molemmin puolin ja tasaiselta puolelta naputtelet stefan paikoilleen hylsyn tai vanhan stefan avulla.
Joskus olen myös kuullut, jos stefa(t) edelleen vuotaa, voi sen tai ne kääntää toisin päin. Tällööin voi käydä niin että stefa asettuu kokonaan uuteen kohtaan ja tiivistepinnat pitävät paremmin.
Hae
Vastaa
#5
Ok.

Pakko varmistella koska 2 mopoa rempan alla ja molemmat ostettu samalta myyjältä ja toisessa stefat olivat väärinpäin.
Vastaa
#6
Jos stefat oli väärinpäin, siihen voi olla syynä juuri se että oikeinpäin ne eivät ole pitäneet väliaineita erillään.
Tarkoitan sitä että nuo mainitnitsemasi koneet eivät ole nuoruutensa voimissa, vanhuuttaan ja taivalta tehtyään tulee ongelmia vaikka elonpäiviä saattaa käytännössä olla vielä edessä.
Hae
Vastaa


Mahdollisesti samankaltaisia keskusteluja...
Keskustelu: Kirjoittanut Vastaukset: Katsottu: Viimeisin viesti
  Laakerien vaihto solikkaracing 21 21 221 29.03.2021, 11:59
Viimeisin viesti: Vanlahtinen
  Käynnistinakselin neulalaakereiden vaihto maddis 0 1 567 21.08.2016, 22:03
Viimeisin viesti: maddis
  Thermo koneen kampikammio, stefojen vaihto The termostaat 0 1 454 14.07.2016, 20:52
Viimeisin viesti: The termostaat
  Solifer automaatin etupää export automaattiin? robjerto 1 2 696 19.01.2012, 17:55
Viimeisin viesti: MopedRacer
  solifer automaattiin kaasukahva tomaatti -74 3 5 237 27.07.2010, 16:05
Viimeisin viesti: tomaatti -74

Vaihda huone:


Keskustelua selaavat: 1 vieras

© Petteri Bamberg 2016

Tutustu Smartyyn Validoi CSS Validoi HTML