Soliferia
Konetta remppaamassa - Tulostettava versio

+- Soliferia (http://localhost:8080/keskustelu)
+-- Huone: Solifer-mopot (http://localhost:8080/keskustelu/forum-9.html)
+--- Huone: Remontti (http://localhost:8080/keskustelu/forum-4.html)
+--- Keskustelu: Konetta remppaamassa (/thread-898.html)

Sivut: 1 2 3 4


RE: Konetta remppaamassa - mopomies - 17.11.2008

soturi kirjoitti:
mopomies kirjoitti:ikkunalla, enää vain 10mm tapilla, hinta 35e.

minusta se hinta oli 25¤

niin se hintahan oli umpimännälle.


RE: Konetta remppaamassa - mopomies - 17.11.2008

SOLIFERdriveri kirjoitti:
mopomies kirjoitti:niin olen minäkin lukenut. moottorisahan männäntapin 10mm laakeri saattais sopii siihen suoraan (löysin iitse semmoisen mutta kun katsoin kyseisen koneen muiden laakereiden kuntoa ajattelin ettei se mitään kestä). ai se hela ei kestä niin hyvin? miten ne helat hajoaa?
Jollei ole riittävää öljymäärää bensan seassa, niin hela ei pysty hyvin muodostamaan öljykerrosta männäntapin ja helan väliin jolloin männäntappi kuluttaa helan hajalle.

paljo on riittävä öljymäärä? 3%?


RE: Konetta remppaamassa - soturi - 17.11.2008

mopomies kirjoitti:
SOLIFERdriveri kirjoitti:
mopomies kirjoitti:niin olen minäkin lukenut. moottorisahan männäntapin 10mm laakeri saattais sopii siihen suoraan (löysin iitse semmoisen mutta kun katsoin kyseisen koneen muiden laakereiden kuntoa ajattelin ettei se mitään kestä). ai se hela ei kestä niin hyvin? miten ne helat hajoaa?
Jollei ole riittävää öljymäärää bensan seassa, niin hela ei pysty hyvin muodostamaan öljykerrosta männäntapin ja helan väliin jolloin männäntappi kuluttaa helan hajalle.

paljo on riittävä öljymäärä? 3%?

mä käytän 4% Nauru


RE: Konetta remppaamassa - SOLIFERdriveri - 17.11.2008

Ite ajelen 3% seoksilla, eikä kone ole ollut moksiskaan.


RE: Konetta remppaamassa - soturi - 17.11.2008

nii kyllä sekin varmaa riittää mutta mä aattelin että parempi vanhassa olla vahä reilummin kun pitäs


RE: Konetta remppaamassa - Autisa - 17.11.2008

Miten niin pitäs? Solikoissa kuuluukin käyttää 4% seosta, jos et tiennyt :Nauru


RE: Konetta remppaamassa - mopomies - 18.11.2008

paljokohan lie reilummin viritetyssä? siis kun on isompi pytty jne.


RE: Konetta remppaamassa - soturi - 18.11.2008

Autisa kirjoitti:Miten niin pitäs? Solikoissa kuuluukin käyttää 4% seosta, jos et tiennyt :Nauru

aijaa luulin että vähemman


RE: Konetta remppaamassa - SOLIFERdriveri - 18.11.2008

mopomies kirjoitti:paljokohan lie reilummin viritetyssä? siis kun on isompi pytty jne.

Veikkaan että jotain 5-6 % hyvää öljyä.


RE: Konetta remppaamassa - soturi - 18.11.2008

no jos bensa on 6% niin montako desiä öljyä laitetaan 10l bensaa?


RE: Konetta remppaamassa - Nevada - 18.11.2008

Ei oo kovin vaikeeta, 10l polttoainetta ja kuusi desiä öljyä... 5 litraa polttoainetta ja kolme desiä öljyä. Kummastakin tulee 6% seos.


RE: Konetta remppaamassa - soturi - 18.11.2008

no aika paljon tulis öljyä jos käyttäs 6% bensaa mutta tietysti kun on virittetty nii ainakin voitelee koneen hyvin


RE: Konetta remppaamassa - joonas- - 18.11.2008

nykyajan öljyillä 3% seos riittää, äläkäääkä laittako mitään 6% seoksia sinne tankkiin, karstottaa vaan aivan perhanasti, jos viritätte kunnola koneen tai jos se on sisäänajossa niin 4% on tuolloin hyvä.


RE: Konetta remppaamassa - mopomies - 18.11.2008

voiko kone leikata mitenkään kiinni liiasta öljyseoksesta? ei varmaan mut kun yks päivä joku väitti tommosta.


RE: Konetta remppaamassa - Perunakeisari - 18.11.2008

Tuskimpa leikkaa. Ja noista öljyistä sen verran, että sitä halpaa mineraali-litkua kannattaa laittaa se 4%, jos on vähän enemmän kierroksia. Itse käytän 3% seosta täys-synteettisellä öljyllä ja 5000km ajon jälkeen pytyssä tai männässä ei minkäänlaisia jälkiä. Tosin Koyon petarit leipas Nauru

EDIT: Ja itse aiheesta. Autisaan kun ei tunnu saavan mäntiä kun 10mm-tapilla ja väärän kokoisia, joten kallistuin 50cc.nl:stä saatavaan Airsalin 50cc sylinteriin, kp-kanteen, BiTurbon tehoputkeen, sekä Riton kampiakselisarjaan 12mm tapilla. Syynä parempi kestävyys, hinta ja kun muutakin tulee tilattua sieltä.

Linkki sylinteriin: http://www.mopedarmy.com/wiki/Puch_Maxi_Cylinder_Information#Airsal_50cc_.28fast.29_.2838mm.29