Soliferia
etupumppujen purku ja kokoaminen - Tulostettava versio

+- Soliferia (http://localhost:8080/keskustelu)
+-- Huone: Solifer-mopot (http://localhost:8080/keskustelu/forum-9.html)
+--- Huone: Yleistä Solifer-keskustelua (http://localhost:8080/keskustelu/forum-2.html)
+--- Keskustelu: etupumppujen purku ja kokoaminen (/thread-663.html)

Sivut: 1 2 3 4


etupumppujen purku ja kokoaminen - mopomies - 20.05.2008

Siis miten etupumput puretaan ku ei oo oikein kokemusta ja ne on aivan jäykät eli eivät jousta yhtään. eli mistä se pitää aloittaa ja mitä sieltä oikein tulee silmille?ja onko se vaikeaa!?
Ja sitten vielä että käypikö solikkaan ihan mikä vaan tigerin keula jossa on levyjarru? ku jos pistä reipasta viriä esim sen tccd 70cc niin levyjarru ei olisi pahitteeksi tai vähintään loistava kuntoiset etupumput!


RE: etupumppujen purku ja kokoaminen - tunskamies - 21.05.2008

Paiolin keulassa on se pohjassa pultti jonka otat pois nii lähtee vetämällä se alaosa.
Idealista en tiedä, todennäköisesti punpun yläpäässä kromi mutteri?


RE: etupumppujen purku ja kokoaminen - mopomies - 21.05.2008

Joo niihän siinä on mutta lentääkö se jousi sieltä vauhdilla pois?


RE: etupumppujen purku ja kokoaminen - vanadium - 21.05.2008

Mulla ei ainakaan lentänyt.Kromi mutteri auki,sisään helvetistä crc:tä,niin johan alkaa toimimaan (Mullakin oli solikassa pumput jumissa,auttoi tuo crc hyvin)


RE: etupumppujen purku ja kokoaminen - solifer - 22.05.2008

Siellä pohjassa(siis sisäpuolella) on 10mm kannalla oleva mutteri kun sen irrottaa niin se purkautuu.
Ei se jousi sieltä mihinkään kilstoa .


RE: etupumppujen purku ja kokoaminen - mopomies - 23.05.2008

solifer kirjoitti:Siellä pohjassa(siis sisäpuolella) on 10mm kannalla oleva mutteri kun sen irrottaa niin se purkautuu.
Ei se jousi sieltä mihinkään kilstoa .

Puhut nyt varmaan paijolista ku mulla on ideal ja siinä on ylhäällä 2 kromimutteria. mitä öljyä sinne muuten kannattas laittaa?


RE: etupumppujen purku ja kokoaminen - Nevada - 23.05.2008

Moottoriöljyä tai jtn mitä tallista löytyy jos ei lähetä hienostelemaan. Ite oon tunkenu mopojen keuloihin kyllä ihan keulaöljyä (fork oil) 5W tai sitten 10W ja ihan hyvin on pysyny sisässä jos stefat on ollu kunnossa. Että jos halua riittää niin forkoilit mutta jos laiskittuttaa niin muutkin öljyt toki käy.


RE: etupumppujen purku ja kokoaminen - super1 - 23.05.2008

mopomies kirjoitti:
solifer kirjoitti:Siellä pohjassa(siis sisäpuolella) on 10mm kannalla oleva mutteri kun sen irrottaa niin se purkautuu.
Ei se jousi sieltä mihinkään kilstoa .

Puhut nyt varmaan paijolista ku mulla on ideal ja siinä on ylhäällä 2 kromimutteria. mitä öljyä sinne muuten kannattas laittaa?

Eikun nimenomaan Idealissa on alaputkissa tangot, joiden päässä on m6 mutterit (eli juuri tuolla 10mm kannalla). Ne kun avaat, niin putket purkautuu.


RE: etupumppujen purku ja kokoaminen - tunskamies - 23.05.2008

super1 kirjoitti:
mopomies kirjoitti:
solifer kirjoitti:Siellä pohjassa(siis sisäpuolella) on 10mm kannalla oleva mutteri kun sen irrottaa niin se purkautuu.
Ei se jousi sieltä mihinkään kilstoa .

Puhut nyt varmaan paijolista ku mulla on ideal ja siinä on ylhäällä 2 kromimutteria. mitä öljyä sinne muuten kannattas laittaa?

Eikun nimenomaan Idealissa on alaputkissa tangot, joiden päässä on m6 mutterit (eli juuri tuolla 10mm kannalla). Ne kun avaat, niin putket purkautuu.

Niitä on varmaa kahenlaisia idealeja?Confused


RE: etupumppujen purku ja kokoaminen - vanadium - 24.05.2008

Mulla on ainakin idealin keula,Mutta alaputkissa ei ole minkään sortin pultteja/muttereita,mistä pumput sais purettua.


RE: etupumppujen purku ja kokoaminen - super1 - 24.05.2008

Ne on siellä alaputkien sisällä! Kun avaa kromimutterin ja vetää jousen pois näkee sen mutterin. Näin on siis Idealin nestekeulassa SM-77-->, läskitankin keulasta en osaa sanoa mitään.


RE: etupumppujen purku ja kokoaminen - solifer - 24.05.2008

Idealissa on siellä ne mutterit,millä se muuten pysyis kasassa?


RE: etupumppujen purku ja kokoaminen - vanadium - 25.05.2008

Eli juurikin samanlainen kuin solifer-wikistä löytyvä keulan räjäytyskuva.


RE: etupumppujen purku ja kokoaminen - Nevada - 25.05.2008

Jos jotain kiinnostaa niin läskitankin keula lähtee auki yksinkertaisesti alaputkia pyörittämällä.


RE: etupumppujen purku ja kokoaminen - tiller60 - 25.05.2008

Nyt tarvitsen nopean tiedon, mistä löytyy solikan keulaan stefat? Vm. on -81. Voimakoneelta ovat loppu.

Kiitoksia etukäteen vastauksista.