Soliferia
Solifer kymppi -ongelma, vastauksia pian! - Tulostettava versio

+- Soliferia (http://localhost:8080/keskustelu)
+-- Huone: Solifer-mopot (http://localhost:8080/keskustelu/forum-9.html)
+--- Huone: Remontti (http://localhost:8080/keskustelu/forum-4.html)
+--- Keskustelu: Solifer kymppi -ongelma, vastauksia pian! (/thread-633.html)



Solifer kymppi -ongelma, vastauksia pian! - Sipoon-solivieteri - 12.04.2008

Tervettä päivää kaikille soliferisteille pitkästä aikaa!

Kuten monet tietävät, tämä todella suosittu ja yleinen Solifer merkki käyttää Solifer-Laura polkumoottoria, jossa kaikkien kymppien omistajien päänvaivaksi etukaasari on moottorin pohjassa/alla :)

Viime syksystä astin olen aika passiivisesti miettinyt (sen pari kertaa mitkä olen sillä frendillä käynyt syksyn jälkeen) mikä ongelma siinä voisi olla, kun se ei millään tahdo lähteä käyntiin, vaikka kuinka helvetin paljon polkisi. Viime viikolla kun hänellä taasen käväsin, ajattelin tedata jos se ylipäätänsä lähtee käyntiin (sytytystulppa on ihan kunnossa), ja kaadoin tilkan bensaa sylinteriin. Hienostihan se sen pari kertaa pöhisi ennenkuin sammui, joten yleensä pitäen moottorin 'toiminnassa' ei pitäisi olla mitään ongelmia.
Kaasutinta olen pari viimeistä kertaa jo katsellut ahkerasti, ja pessyt/puhaltanut pari kertaa. En sitä ihan läpikotaisesti, mutta kyllä siitä ilmaa tuli sylinteriin kun pisti paineilmaa kaasarista tuulemaan, joten kai siinä pitäisi bensakin kulkea?
Onko sillä mitään eroa jos ilmansuodatin ei ole kiinni (ei löytynyt sopivaa häneltä sillä hetkellä.)
Etukaasari on siis melkeinpä indentiteettinen Exportin / Speedin Encarwin kanssa.
Kaikki toimii muuten hyvin, mutta bensaa ei halua tulla sylinteriin asti.

Olen aikomassa viedä toisen (vähemmän käytetyn) bensahanan kympille, kun siitä ei kyllä enää ymmärrä enää mikä asento on auki taikka kiinni, on sen verran kulunut.
Puuttuvat osat: Pakokäyrän tiiviste ja ilmanputsari, voiko olla noista kiinni?

Nopeita vastauksia kaivataan!

Kuva mopedista:
[Kuva: Bild%20978.jpg]


RE: Solifer kymppi -ongelma, vastauksia pian! - Sepi - 12.04.2008

Kannattaa tutkia järjestelmällisesti. 1.Tuleeko sitä bensaa edes kaasuttimeen asti, ettei vaan olisi hana tai letku tukossa? 2.Liikkuuko uimuri hyvin pesässään, ettei neula jumita? 3.Liikkuuko luisti kunnolla? 4.Onko kaikki suuttimet puhtaat? 5.Kaasuttimen tiiviste kunnollinen? 6.Onko kaikki säädöt kohillaan? jne
Ilmansuodattimen paikallaanolosta käynnistymisen ei pitäisi olla kiinni ja tuo pakoputken tiiviste kannattaa laittaa paikoilleen jo muutenkin, sillä eikös tuo ole tarkoitus kunnostaa.
Jos kaikki kaasarissa tuntuisi olevan kunnossa, tutkisin sen jälkeen sylinterin, ettei kovin falskaisi.


RE: Solifer kymppi -ongelma, vastauksia pian! - Sipoon-solivieteri - 12.04.2008

Kaasarin Tiiviste on kyllä ihan kunnossa, ja tällä hetkellä pää-asia olisi saada koko roikale toimimaan, mutta kyllä se alkukäyrän tiivistekin hankitaan vielä.
Sylinterissä ei pitäisi falskata, koska se me tarkastettiin aivan ensimmäisenä, ja kaikki oli aikas hyvässä kunnossa siellä. Bensaa tulee kyllä kaasariin kanssa, mutta kiitos, kannattaa kuitenkin se tsekata, jos siellä jonkinmoista tukosta olisi.
Uimurikin liikkui aikas hyvin kun sitä testasin, mutta sen kammion "bensa-reiästä" en ole ihan varma jos se on aivan tukossa tjsp. Säädöistä en sitten ole varma, koska sitä on aika vaikeata testata kun se siellä moottorin alapuolella.
Luistista olen 50 % varma että liikkuu, kun sitä olen yrittänyt saada käyntiin, mutta kai sekin pitkää tsiigata. Kaasuttimen tiiviste on sellainen klimppi paperia että kyllä pitäisi tiivistää.

Siitä sitten vielä, että siinä kaasarissa on sellainen prisman muotoinen metalliklimppi jatkeena, jossa on 4 terän tapaista härpäkettä, joten voisikos se olla siitäkin kiinni, että siinä on säädöt päin helvettiä?
---
Kiitoksia tästä jo, pitää näitäkin harkita kun tänään sille kaverille menen.