Soliferia
Export Thermomat'in tankki - Tulostettava versio

+- Soliferia (http://localhost:8080/keskustelu)
+-- Huone: Solifer-mopot (http://localhost:8080/keskustelu/forum-9.html)
+--- Huone: Remontti (http://localhost:8080/keskustelu/forum-4.html)
+--- Keskustelu: Export Thermomat'in tankki (/thread-3116.html)



Export Thermomat'in tankki - Aulis_55 - 08.03.2017

Kirjauduin tunti sitten tälle foorumille ja selasin jo vähän keskustelupalstaa. Sivut on hyvin hoidettu, mikä ei näinä Trump aikoina ole itsestään selvää Cool .
Ostin v. 1970 mopokuumeen hoitoon Export'in vm.1964 (luulisin niin). Ajoin sillä pari vuotta jonka jälkeen se on ollut 45 vuotta varastossa. Nyt eläkeiän kynnyksellä on tarkoitus elvyttää se ajokuntoon.
Olen katsellut kuvia vastaavista ja ihmetyttää bensatankin erilaisuus. Minulla ei ole nyt fotoa tankista, mutta siinä korkki on keskellä tankkia. Kaikissa näkemissäni kuvissa se täyttää olevan sivussa kromilistan vieressä. Kone on varmasti Thermomat, mutta onko tankki jostakin muusta mallista?. Ostin mopon aikoinaan käytettynä ja siitä oli jo koristeet yms.hävinneet siinä vaiheessa. Tietääkö joku onko Thermomat'ia valmistettu tällaisella tankilla?


RE: Export Thermomat'in tankki - M-107 - 05.04.2017

Aulis_55 kirjoitti:Kirjauduin tunti sitten tälle foorumille ja selasin jo vähän keskustelupalstaa. Sivut on hyvin hoidettu, mikä ei näinä Trump aikoina ole itsestään selvää Cool .
Ostin v. 1970 mopokuumeen hoitoon Export'in vm.1964 (luulisin niin). Ajoin sillä pari vuotta jonka jälkeen se on ollut 45 vuotta varastossa. Nyt eläkeiän kynnyksellä on tarkoitus elvyttää se ajokuntoon.
Olen katsellut kuvia vastaavista ja ihmetyttää bensatankin erilaisuus. Minulla ei ole nyt fotoa tankista, mutta siinä korkki on keskellä tankkia. Kaikissa näkemissäni kuvissa se täyttää olevan sivussa kromilistan vieressä. Kone on varmasti Thermomat, mutta onko tankki jostakin muusta mallista?. Ostin mopon aikoinaan käytettynä ja siitä oli jo koristeet yms.hävinneet siinä vaiheessa. Tietääkö joku onko Thermomat'ia valmistettu tällaisella tankilla?

Terve,

Thermomatia ei ilmeisesti ole tuolla vanhemman mallin tankilla valmistettu, mutta muilla moottoreilla (M-107, Tomos ja kuumapää) varustettuja Exportteja kyllä. Kuumapään runkoonhan käy Thermon kone suoraan, lieko sinulla sitten tällainen yhdistelmä? Vanhemman mallin tankki kiinnittyy runkoon eri tavalla kuin kromilistaversio (läpipultti tankin alapuolella vs. lyhyet pultit piilossa tankin puoliskojen välissä), toki näitäkin saa soviteltua aika helposti.


RE: Export Thermomat'in tankki - Aulis_55 - 05.04.2017

(05.04.2017, 11:07)M-107 kirjoitti:
Aulis_55 kirjoitti:Kirjauduin tunti sitten tälle foorumille ja selasin jo vähän keskustelupalstaa. Sivut on hyvin hoidettu, mikä ei näinä Trump aikoina ole itsestään selvää Cool .
Ostin v. 1970 mopokuumeen hoitoon Export'in vm.1964 (luulisin niin). Ajoin sillä pari vuotta jonka jälkeen se on ollut 45 vuotta varastossa. Nyt eläkeiän kynnyksellä on tarkoitus elvyttää se ajokuntoon.
Olen katsellut kuvia vastaavista ja ihmetyttää bensatankin erilaisuus. Minulla ei ole nyt fotoa tankista, mutta siinä korkki on keskellä tankkia. Kaikissa näkemissäni kuvissa se täyttää olevan sivussa kromilistan vieressä. Kone on varmasti Thermomat, mutta onko tankki jostakin muusta mallista?. Ostin mopon aikoinaan käytettynä ja siitä oli jo koristeet yms.hävinneet siinä vaiheessa. Tietääkö joku onko Thermomat'ia valmistettu tällaisella tankilla?

Terve,

Thermomatia ei ilmeisesti ole tuolla vanhemman mallin tankilla valmistettu, mutta muilla moottoreilla (M-107, Tomos ja kuumapää) varustettuja Exportteja kyllä. Kuumapään runkoonhan käy Thermon kone suoraan, lieko sinulla sitten tällainen yhdistelmä? Vanhemman mallin tankki kiinnittyy runkoon eri tavalla kuin kromilistaversio (läpipultti tankin alapuolella vs. lyhyet pultit piilossa tankin puoliskojen välissä), toki näitäkin saa soviteltua aika helposti.
Kiitos infosta!

Tuleekohan tämä vastaus nyt oikeaan kohtaan ketjua...dementia alkaa jo vaivata!
Sen muistan että tankki on kiinni läpipultilla. Olisiko sitten vanhaan runkoon vaihdettu uusi moottori aikoinaan.
Täytyy tutkia mopedia lähemmin Vapun tienoilla kun käyn kotimökillä.


RE: Export Thermomat'in tankki - M-107 - 06.04.2017

Nappaahan pari valokuvaa moposta kun pääset sen äärelle, saadaan vuosimalli sitten haarukoitua jollekin aikavälille.


RE: Export Thermomat'in tankki - Aulis_55 - 27.05.2017

Moi!
Kävin tutkimassa vanhan solikan tilannetta Vapun jälkeen ja otin muutamia fotojakin. Perustin oman Gallerian, mutta en saanut siirrettyä fotoja sinne, vaikka koko on alle 500kt. Voi olla, että vika on minun "mokkulassa", joka välittää tosi huonosti dataa! Ostin reissulla myös uudemman Exportin vm. 65, joka on valmiiksi  (melkein )entisöity.
64:n tankki näyttää alkuperäiseltä, joten luulen että Thermomat'ia on tehty myös vanhemman mallin tankilla. Yritän siirtää kuvat Galleriaan työpaikan koneella...jos vaikka onnistuisi! Vai saisiko fotot tämän tarinan liitteeksi!
Ainakin saan poimittua ne koneeltani tänne...

64-Exportin kilpitiedot:
2D 9852
i=18,6
04001
2.25-23
1,5hv
SOLIFER
M-37
Encarvi
B11/11

65-Exportin kilpitiedot:
2D 17738
i=18,6
05005
2.25-23
1,5hv
ANKER
F-38
Encarvi
S11/11