Soliferia
Solifer SM automaatin öljyt - Tulostettava versio

+- Soliferia (http://localhost:8080/keskustelu)
+-- Huone: Solifer-mopot (http://localhost:8080/keskustelu/forum-9.html)
+--- Huone: Yleistä Solifer-keskustelua (http://localhost:8080/keskustelu/forum-2.html)
+--- Keskustelu: Solifer SM automaatin öljyt (/thread-3063.html)



Solifer SM automaatin öljyt - Joe - 26.08.2016

Tuntuu tästä läskitankkisolikan automaattiversiosta olevan vähän nihkeästi tietoa. Öljyn onnistuin jo selvittelemään ja nyt sitä on hankittu.

Rupsesin sitten tutkimaan miten se öljy tarkistetaan ja se ei nyt ihan triviaalia ollutkaan. Jalkavaihteissa on mittatikku, mutta tässä on vain ruuvi, minkä reiästä kaadetaan öljyä koneeseen. Alapuolella sitten proppu, josta se lasketaan pois.

Johonkin automaattimalliin lisätään öljyä niin että avataan kyljessä oleva ruuvi ja kaadetaan öljyä niin kauan että se valuu kyseistä reiästä ulos. Tässä lienee sama homma, ainakin yksi ruuvi näytti sopivan tuohon käyttöön.

Onko kenelläkään faktaa tästä asiasta. Jos se tehdään noin niin pitääkö mopon olla pystysuorassa. Jalkahan on aina vääntynyt ja moottoripyörissä se tarkistetaan aina pyörä pystyssä.

Vai otanko varman päälle, lasken vanhat öljyt ulos ja pistän 4 desiä sisään ja katson tuleeko mitään ulos kun se on jalalla. Jos ei tule niin nostan pystyyn. Nythän pitäis tulla vähän, kaikkea ei koskaan saa ulos vaikka kuinka kallistelisi.

Tuli vielä tuollaine vastaan. Onko SMA eri laite kuin tuo SM läskitankkiautomaatti. Jos on niin kyllähän puurot ja vellit menee tällaisella amatöörilla sekaisin helposti.


RE: Solifer SM automaatin öljyt - maddis - 26.08.2016

Itsellä on Solifer Export mutta konehan on sama.

Itse olen täyttänyt siitä koneen päältä olevasta reiästä niin kauan, kunnes siinä koneen kyljestä olevasta reiästä alkaa tulla öljy pihalle. Jonku ohjekirjan tms. löysin missä tilavuudeksi sanottiin 2.2dl. Mopo ollut itsellä täysin suorassa (ei jalan varassa) kun olen öljyn määrää tarkastanut. Jos mopo on jalan varassa niin sinnehän menee aika paljon reilummin sitä öljyä.


RE: Solifer SM automaatin öljyt - Joe - 27.08.2016

(26.08.2016, 22:44)maddis kirjoitti: Itsellä on Solifer Export mutta konehan on sama.

Itse olen täyttänyt siitä koneen päältä olevasta reiästä niin kauan, kunnes siinä koneen kyljestä olevasta reiästä alkaa tulla öljy pihalle. Jonku ohjekirjan tms. löysin missä tilavuudeksi sanottiin 2.2dl. Mopo ollut itsellä täysin suorassa (ei jalan varassa) kun olen öljyn määrää tarkastanut. Jos mopo on jalan varassa niin sinnehän menee aika paljon reilummin sitä öljyä.

Jep, kiitti. Tuossa mun vehkeen tarrassa kylläkin lukee että öljyn määrä on 4 desiä. Se tarra on siinä nopeusmittarin vieressä. Mutta tuo muu varmaan on samalla tavalla. Huomenna öljyä lisäämään.


RE: Solifer SM automaatin öljyt - -Jake- - 27.08.2016

Mopo suorassa kun öljyt koneeseen kaadetaan ja pitää olla MINERAALI AUTOMAATTI öljyä, EI synteettistä / osasynteettistä.
Vanhat kitkapinnat ei kestä synteettisiä öljyjä jaan sulavat, netistä löytyy monta kertomusta kun on väärillä öljyillä alkanyt luistamaan ja lopuksi meno loppunut kokonaan.

Hommaa se solifer -kirja, siinä on paljon tietoa, SMA on sama kun SM mutta automaattikoneella.


RE: Solifer SM automaatin öljyt - Joe - 27.08.2016

(27.08.2016, 12:04)-Jake- kirjoitti: Mopo suorassa kun öljyt koneeseen kaadetaan ja pitää olla MINERAALI AUTOMAATTI öljyä, EI synteettistä / osasynteettistä.
Vanhat kitkapinnat ei kestä synteettisiä öljyjä jaan sulavat, netistä löytyy monta kertomusta kun on väärillä öljyillä alkanyt luistamaan ja lopuksi meno loppunut kokonaan.

Hommaa se solifer -kirja, siinä on paljon tietoa, SMA on sama kun SM mutta automaattikoneella.

Joo, tuon öljyn sainkin selviteltyä ja ostin siihen automaattivaihteistoon tarkoitettua mobilin mineraaliöljyä foorumin suosituksen mukaan. Oliko nyt atf-öljyä, kuitenkin, katsoin sen kirjainyhdistelmän ja suosituksen ja menin sen kanssa kauppaan.

Pitää etsiä tuo kirja, eiköhän se jostain löydy.

Nyt tarkistamaan öljyn määrää ja mittaamaan tällä kertaa vaihtojännitealueella sähköjä. Jos tänään pääsis kunnolla koeajolle. Nauru