Soliferia
Polttoaine - Tulostettava versio

+- Soliferia (http://localhost:8080/keskustelu)
+-- Huone: Solifer-mopot (http://localhost:8080/keskustelu/forum-9.html)
+--- Huone: Yleistä Solifer-keskustelua (http://localhost:8080/keskustelu/forum-2.html)
+--- Keskustelu: Polttoaine (/thread-2869.html)



Polttoaine - kimppi76 - 16.02.2015

Epätietoinen kyselee!
Kannattaako käyttää valmista 2t-bensaa ja lisätä öljyä vai sekottaa ite 98 vai 95?
Kyse -67 solikasta


RE: Polttoaine - artoko - 17.02.2015

98 sekoittaa itse,olen käyttänyt Teboilin täyssynteettistä 2-tahti öljyä ja noin 3,5% toiset ajavat pienenmillä % mielestäni vanhemmissa moottoreissa saa % olla mielluimmin yläkanttiin.


RE: Polttoaine - solifer sm 86 - 17.02.2015

En itse raskisi ajaa valmis bensalla, itse sekoittanut 98 noin 3% seos, öljynä teboilin 2t mixiä joka varmaan halvinta mahdollista, 14e/4l kannu. Tuota käyttänyt kelkassa, mopoissa ja sahassa, joitakin koneita availlut eikä mitään viitteitä karstoittumisesta tms oudosta, siksi en keksi miksi pitäisi ostaa kalliimpia öljyjä.


RE: Polttoaine - Jape105 - 01.03.2015

Ite olen käyttänyt valmista+pieni loraus perämoottoriöljyä. Ei haise, ja säilyy monta vuotta.


RE: Polttoaine - solifer sm 86 - 02.03.2015

Tarkoitatteko sillä valmis bensalla semmoisesta pumpusta pumpattavaa bensaa, vai näitä järkyttävän hintaisia (4l/20e) valmis bensoja jotka on kannussa?
Konkurssi tulisi kannu bensalla...


RE: Polttoaine - Jape105 - 02.03.2015

Juu mä ainakin tarkotan sitä pienkonebensaa (Aspen 5l. kannuissa/20€).
Mulla kuluu tuota bensaa pari kannullista vuodessa ja tuossa määrässä on mopot/saha/trimmeri.
Se mitä autojen kans menee pumppubensaa onkin sit ihan toinen juttu...Big grin
Ei aikoinaan olis tullu mieleenkään vetää 10l. päivässä tota valmista. 60mk:lla Yamahan tankki täyteen.Hymy


RE: Polttoaine - tessu - 03.03.2015

Jos ajaa jatkuvasti niin itte sekottaisit sotkut mutta jos sillon tällön vähän käyttää niin voipihan sitä valmiillakin,säilyköhän se valmisbensa sitten paremmin kuin nykypumppumallit??
Meinaan vaan jotta jos talvenläpi seisottaa niin vois pelata ehkä? paremmin, tietoa ei oo mieten 2T koneissa vaikuttaa nää nykyalkoholit?


RE: Polttoaine - solifer sm 86 - 04.03.2015

Säilyvyydessä ei itsellä ole ollut mitään havaittavaa eroa, sahassa joskus käyttänyt sthil motomixiä.
Jos muuten bensa tankissa on jonkin sortin huohotin, niin tuo kannattaa talvisäilytyksen ajaksi lyödä tukkoon, itsellä ei ole ollut pumppu bensan säilyvyyden kanssa ikinä ongelmia, vaikka parhaimmillaan ollut 2v samat bensat tankissa...


RE: Polttoaine - naffe - 18.05.2019

Polttoaineeseen/säilyvyyteen liittyvä kysymys.
Talven yli säilytetty itse sekoitettu bensa on tuntunut pelaavan ihan hyvin mutta onko mahdollista että kone leikkaisi tällaisella bensalla (3%) kiinni jos bensan ominaisuudet ovat mahdollisesti huonontuneet? Tällaisen kommentin kuulin.


RE: Polttoaine - anders - 24.05.2019

(18.05.2019, 14:54)naffe kirjoitti: Polttoaineeseen/säilyvyyteen liittyvä kysymys.
Talven yli säilytetty itse sekoitettu bensa on tuntunut pelaavan ihan hyvin mutta onko mahdollista että kone leikkaisi tällaisella bensalla (3%) kiinni jos bensan ominaisuudet ovat mahdollisesti huonontuneet? Tällaisen kommentin kuulin.

Tämmösestä en ole ikinä kuullutkaan, en usko, taitaa olla esson baarin poikaitten juttuja.


RE: Polttoaine - naffe - 24.05.2019

Ok. Kiitos tiedosta.