Soliferia
Huret pyörittäjän purkaminen - Tulostettava versio

+- Soliferia (http://localhost:8080/keskustelu)
+-- Huone: Solifer-mopot (http://localhost:8080/keskustelu/forum-9.html)
+--- Huone: Remontti (http://localhost:8080/keskustelu/forum-4.html)
+--- Keskustelu: Huret pyörittäjän purkaminen (/thread-2320.html)



Huret pyörittäjän purkaminen - Thermo-68 - 11.09.2012

Onko kukaan purkanut tuollaista 60 lukulaista pyörittäjää ?
Siistin näköinen, mutta täysin jumissa oleva kulkeutui käsiini. Pyörityshaarukka toki irtoaa, mutta siitä eteenpäin. Tällä hetkellä polttoöljyssä likoomassa ja pehmenemässä.


RE: Huret pyörittäjän purkaminen - Jape105 - 11.09.2012

Uita sitä WD:ssä tai crc:ssä ja välillä nylkyttelet.
Mä olen aina saanu noin toimimaan.


RE: Huret pyörittäjän purkaminen - Antsa - 12.09.2012

Olen mä niitä purkanut joskus vuosia sitten, mutta en ainakaan tietääkseni noin vanhaa vaan jotain 80-luvun pyörittäjiä. Eiköhän ne kuitenki aika samanlaisia ole. Muistaakseni se purkautuu kun ottaa pois lukkorenkaan jostain osasta.

Vaikka sen saisikin toimimaan uittamalla polttoöljyssä tai WD-40:ssä kannattaa se silti purkaa ja puhdistaa. Niihin kertyy hiekkaa ja paskaa sisälle.


RE: Huret pyörittäjän purkaminen - Thermo-68 - 14.09.2012

[Kuva: t_4504.jpg]
Tälläisiin osiin se menee.
ainoa vähän ongelmallinen osa oli päälikansi 4, vasemmalta. Siinä tarvittiin väkivaltaa ts ruuvimeisseliä ja vasaraa. pitkänrattaan joutui myös irroittamaan tuurnan ja vasaran kanssa. Purkaessa kannattaa ensin ottaa tuo isompi ratas irti jottei murjo pitkän rattaan hampaita.
Samoilla lämpösillä purin pari muutakin jemmassa ollutta pyörittäjää ja keksin kelpo kostin irroittaa tuo päälikansi. Lääkeruisku vaseliinia täynnä (olen käyttänyt sitä noiden pyörittäjien voiteluun) sen kun painaa tukevasti tuohon rasvanipan reikään ja puristaa kunolla niin päälilevy pullahtaa irti ilman sen kummempaa väkivaltaa. Kahdessa toimi näin, mutta tuo kuvassa oleva oli totaalisen jumissa 5 päivän liottelun jälkeenkin ja tarvittii astetta raaempia keinoja.


RE: Huret pyörittäjän purkaminen - Antsa - 15.09.2012

Muistin näköjään väärin, se lukkorengas pitää vaan sitä pyörityshaarukkaa kiinni. Se muovirengashan piti irrottaa niin se purkautuu.

Ihan sama pyörittäjä löytyy myös 70 ja 80-luvun solifereista.


RE: Huret pyörittäjän purkaminen - tessu - 21.10.2012

Samoin mulla oli -70 luvulla fillarissa Huretin mittari ja pyörittäjä,joka sitten pyörikin senverta että oli aivan väljä.
Mut myös vanhoissa fillareissa noita voi olla ihan toimiviakin,samaa kun käytettiin


RE: Huret pyörittäjän purkaminen - patsuli - 23.02.2013

Äkkinäinen aloittelee vanhan Exportin korjaamista ja tuli heti tuollainen ongelma: Toimiiko Huretin pyörittäjä ja Veglian mittari keskenään, vai pitääkö olla Huretin mittarikin? Molemmat toimivat, mutta vaijeri on risa! Mopedi on kasattu eri vuosimallien osista..


RE: Huret pyörittäjän purkaminen - tessu - 23.03.2013

Mikäli on samat jengat mittareissa ja pyörittäjissä niin käyhän ne jos vaijerin jostai saa?