Soliferia
Yleistä keskustelua metallitöistä (sis. hitsaus yms) - Tulostettava versio

+- Soliferia (http://localhost:8080/keskustelu)
+-- Huone: Muut (http://localhost:8080/keskustelu/forum-10.html)
+--- Huone: Yleinen räpeltäminen (http://localhost:8080/keskustelu/forum-6.html)
+--- Keskustelu: Yleistä keskustelua metallitöistä (sis. hitsaus yms) (/thread-2072.html)

Sivut: 1 2 3 4 5


RE: Hitsaaminen - MopedRacer - 08.05.2012

TapahtuuuWink


RE: Yleistä keskustelua metallitöistä (sis. hitsaus yms) - solifer sm 86 - 08.05.2012

No niin nyt parempi! paljonkos on pitänyt olla keski arvo päättötotistuksessa että on päässy vaikka levyseppäksi? itellä se ei kovin iso oo niin sillä kiinostaisi Razz


RE: Yleistä keskustelua metallitöistä (sis. hitsaus yms) - Henk - 09.05.2012

Täälläpäin päässyt kaikki niille aloille mihin hakeneetkin.


RE: Yleistä keskustelua metallitöistä (sis. hitsaus yms) - MopedRacer - 09.05.2012

Jes, no eiköhän se mullakin onnistu sittenHymy En halua kehuskella, mutta mulla joulutodistuksessa 9,25 keskiarvo...


RE: Yleistä keskustelua metallitöistä (sis. hitsaus yms) - Henk - 09.05.2012

Siinä tapauksessa suosittelisin lukiota. Nauru Kyllä niitä töitä vielä kerkiää tekemään.


RE: Yleistä keskustelua metallitöistä (sis. hitsaus yms) - MopedRacer - 09.05.2012

Ei kiinnosta sitten yhtään! Ei mitenkään! Kasksoistutkintoa olen miettinyt, mutta ihan jos amikseen menis ja sieltä vaikka ammattikorkeakouluunHymy Ja johonkin alalle missä pääsee sormet mustumaan öljyllä tai metallipölylläHymy


RE: Yleistä keskustelua metallitöistä (sis. hitsaus yms) - MopedRacer - 09.05.2012

Niin en mä nyt siitä kyllä vielä varma oleHymy Todennäköisesti johonkin amikseen haen.


RE: Yleistä keskustelua metallitöistä (sis. hitsaus yms) - Henk - 09.05.2012

Itsekkin ajattelin Mopedracer juuri noin vielä pari vuotta sitten, että haluaisi käytännön hommiin eikä johonkin toimistoon istumaan. Sitten olin kesän kesätöissä kylmäkone firmassa (sähköhommia) ja totesin ettei tälläinen käytännön työ ehkä sittenkään ole se juttu. Aloitin kuitenkin kaksoistutkinnon lukio ja sähköala. Ihan mukavaahan se näpertely siellä ammattikoulussa oli, mutta jotenkin tuntui vain liian yksinkertaistetulta koko homma kun motivaatiota ei muilla oppilailla ollut, eikä sen enempää opettajillakaan (tämähän saattaa vain tässä koulussa). Yhden jakson kun oli ammattikoulussa, jäi lukiosta suorittamatta n. 5 kurssia joita on nyt saanut muitten ohella suoritella... Jätin sitten kaksoistutkinnon pois, eli pelkästään lukio. Ja käytännön tekemistä riittänyt vallan mainiosti autossa ja mopoissa. Hymy

Eli sanoisin että miettii tarkkaan mitä haluaa ja valitsee vain toisen. Mieluummin yksi kunnolla kuin kaksi todennäköisesti hutiloiden. Tuo kaksoistutkinto on perseestä, ei sellaista ihminen jaksa. Lähdin 6:30 Soliferillä 7km matkan linja-autolle, josta tunnin linja-automatka ammattikouluun, illalla klo 17-18 aikoihin takaisin kotona ja vielä olisi pitänyt jaksaa tehdä lukiotehtäviä. Rolling Eyes Tiedän monia jotka ovat lopettaneet ja vain yhden joka on tuon kaksoistutkinnon läpi käynyt. Ja meidänkin luokalta monet ovat niitä jotka silloin sanoivat "ei ikinä lukioon". Nauru

En ota tässä kummankaan oppilaitoksen puolta, sanon vaan että kannattaa miettiä, kun keskiarvokin kerta noin hyvä. Molempia tarvitaan ja se on ihmisen oma valinta. Amiksestahan pääsee tietysti suoraan töihin, kun taas lukion jälkeen on se 3-8 vuoden (tai pitempikin) opiskelu edessä. Moni kaveri on tajunnut amiksesta valmistuttuaan ettei tämä olekkaan se minun juttu ja opiskelee tulevaisuudessa todennäköisesti sen pari vuotta lisää uudelle alalle. Mielestäni ylä-asteella ei annettu tarpeeksi infoa oikeastaan mistään, kaksi kertaa käytiin ammattikoululla ja kiinnostaviin aloihin sai käydä tutustumassa jos ryhmään mahtui. Vaikeata oli tehdä siinä päätös mitäköhän sitä ainankin jonkun aikaa työkseen tekisi...

Ottaa päähän nuo ainaiset lukio vs ammattikoulu taistelut, joita harmillisen paljon omassakin kaveriporukassa esiintyy, onneksi ei täällä ole. Nauru

E: Tajusin juuri että meni topikin aiheen ohi ja pahasti... Nauru


RE: Yleistä keskustelua metallitöistä (sis. hitsaus yms) - soturi - 09.05.2012

amiksessa kerkee käyä melkei 3 ammattia samas ajas ku käy lukion ja sen jälkee viel tuon 3-8 vuoden lisä opiskelut Nauru


RE: Yleistä keskustelua metallitöistä (sis. hitsaus yms) - solifer sm 86 - 10.05.2012

Kyllä minä MopedRacerina jo lukioon menisin. keski arvo noin jumalattoman hyvä :O itellä pää osin numerot alkaa kutosella... tosin sitten on pari 9 alkaavaa jotka kiinostaa ''vähän'' enempi kuin muut,jospa sitä kuitenkin pääsis sitten joskus metalli tao jollekkin kone puolelle. Hymy


RE: Yleistä keskustelua metallitöistä (sis. hitsaus yms) - solifer sm 86 - 10.05.2012

Kyllä minä MopedRacerina jo lukioon menisin. keski arvo noin jumalattoman hyvä :O itellä pää osin numerot alkaa kutosella... tosin sitten on pari 9 alkaavaa jotka kiinostaa ''vähän'' enempi kuin muut,jospa sitä kuitenkin pääsis sitten joskus metalli tao jollekkin kone puolelle. Hymy ja kyllähän täälä juttu on mielestäni vielä metallitöissä joten minun puolesta saa jatkaa keskustelua amikseen pääsystä jos siis metalli puolelle ollaan menossa Cool


RE: Yleistä keskustelua metallitöistä (sis. hitsaus yms) - MopedRacer - 10.05.2012

Ei kiitos, ei ole lukionpenkillä istuminen minun juttu. Ja ihan yhtähyvään ammattiin sitä pääsee pelkällä amiksenkin käynnillä, kun käy sitten kaikki amk:t yms, ja kun en miksikään lääkäriksi aioHymy Ja juuri niin kuin Henk sanoi, voihan sitten sitä alaa vielä vaihtaa, tai käydä sitten se lukio vaikka myöhemmin, jos sitten jaksaa.Hymy Haluaisin vaan mitä pikimmiten töihin...


RE: Yleistä keskustelua metallitöistä (sis. hitsaus yms) - solifer sm 86 - 10.05.2012

Suosittelen kuitenkin sitä lukiota ja kesätöihin johonkin metalli/metsäkone/konepaja/korjaamoon, siinä saa jo sitä tuntua hommaan ja samalla koulus kasvaa ja ei joudun ainakaan lattian lakaisuun jos vaikka sitten joskus sattuu pääsemään metalli firmaan töihin. +paremmat mahdolisuudet edetä siitä sitten johtoportaille jos siltä myöhemmin tuntuu.
Tosin mitä minä koulutuksen tärkeydestä jeesustelen kun itelläkin se koulun käynti sielä jossain alhaalla...


RE: Yleistä keskustelua metallitöistä (sis. hitsaus yms) - MopedRacer - 10.05.2012

En mene lukioon! 92% varmarmasti en mene, koska en jaksa mitenkään! Ei se lukio mitenkään vaikuta mihinkä ammattiin pääsee...


RE: Yleistä keskustelua metallitöistä (sis. hitsaus yms) - hamu - 12.05.2012

Joo mä olen kone- ja metallialalla ja levysepäksi koitan valmistua. Täytyy sanoa, että ammattikoulussa opiskelu on 300x rennompaa, kuin ylä-asteella (riippuu alasta ja koulusta) ja varsinkin jos ala kiinnostaa. Alkuun se melkein jokapäiväinen 8-16 päivä tuntuu ilkeältä, mutta kun pääsee tekemään niin aika suorastaan loppuu kesken Cool

Kannattaa miettiä sopiva ala, niin kolme vuotta menee aika nopeasti. Naughty