Soliferia
öljyt - Tulostettava versio

+- Soliferia (http://localhost:8080/keskustelu)
+-- Huone: Solifer-mopot (http://localhost:8080/keskustelu/forum-9.html)
+--- Huone: Yleistä Solifer-keskustelua (http://localhost:8080/keskustelu/forum-2.html)
+--- Keskustelu: öljyt (/thread-2068.html)

Sivut: 1 2 3


öljyt - Allu94 - 21.03.2012

onko kellään kokemusta motul transoil 10w30 2-tahtisiin tarkoitetulla moottori öljyllä,meinasin kokeilla thermomattiin.


RE: öljyt - Henk - 21.03.2012

Jos siitä vain kytkimen lisäaine löytyy niin varmaan ihan käypää tavaraa.


RE: öljyt - MopedRacer - 21.03.2012

Kyllä pitäis käydä 90%sen varmasti. Mitä sillä kytkinlisä aineella oikeen tekee? Minulla tominu ton 76sen kytkin ihan täydellisesti ilman lisäaineita... Mutta on siinä kytkimessä 6 jousta ja 4 levyä. Toisen solikan öljyistä en tiedä mitä siellä on, mutta senkin kytkin toimii ihan moitteettomastiCool


RE: öljyt - Rustinki - 21.03.2012

MopedRacer kirjoitti:Mitä sillä kytkinlisä aineella oikeen tekee?
Sillä on se virka, että kytkin ei luista niin helposti.


RE: öljyt - solifer sm 86 - 21.03.2012

10W30 toimii lähes joka vehkeessä. ja ikinä en ole käyttänyt kytkin lisä aineita ja eikä ole luistellu muu kuin taka nakki!


RE: öljyt - MopedRacer - 21.03.2012

Itseasiassa Thermomatin koneessa kuuluisi olla 10w40 öljyt, mutta tuo 10w30 käy myös. Paljonko olette muuten laittaneet tuota vaihteistoöljyä thermoon?


RE: öljyt - Antsa - 22.03.2012

Mulla luisti Tomoksessa kytkin käyntiin poljettaessa mineraalimoottoriöljyllä. Ajossa ei luistanut. Kytkin oli vakiokunnossa tarvike kytkinlevyillä. Kantta oli laskettu joku 2mm muistaakseni.


RE: öljyt - Allu94 - 22.03.2012

MopedRacer kirjoitti:Itseasiassa Thermomatin koneessa kuuluisi olla 10w40 öljyt, mutta tuo 10w30 käy myös. Paljonko olette muuten laittaneet tuota vaihteistoöljyä thermoon?

itse oon laittanut ns. korkkia myöten elikkä kun täyttö aukosta rupeaa valumaan hiljalleen ulos. ennen sitä laitettiin mitä löytyi jostain oon lukenut että ennen suositeltiin 20w30 itse ajoin viime kesän 30 öljyillä tarkoitettu 4 tahti pien koneisiin ,lähinnä kiinnostaa juuri tuo kytkimen lisäaine miten suuri merkitys kytkimen luiston estoon, motulista löytyy lisäaine.thermon öljytilavuus 500 kuutiocenttimetriä.


RE: öljyt - Henk - 22.03.2012

Eihän moottoria saa missään nimessä täyttää täyteen öljystä. Kytkimen puolen stefa antautuu todennäköisesti aika nopeasti.


RE: öljyt - MopedRacer - 22.03.2012

Allu94 kirjoitti:
MopedRacer kirjoitti:Itseasiassa Thermomatin koneessa kuuluisi olla 10w40 öljyt, mutta tuo 10w30 käy myös. Paljonko olette muuten laittaneet tuota vaihteistoöljyä thermoon?

itse oon laittanut ns. korkkia myöten elikkä kun täyttö aukosta rupeaa valumaan hiljalleen ulos. ennen sitä laitettiin mitä löytyi jostain oon lukenut että ennen suositeltiin 20w30 itse ajoin viime kesän 30 öljyillä tarkoitettu 4 tahti pien koneisiin ,lähinnä kiinnostaa juuri tuo kytkimen lisäaine miten suuri merkitys kytkimen luiston estoon, motulista löytyy lisäaine.thermon öljytilavuus 500 kuutiocenttimetriä.

Kiitän tiedosta.Hymy Tuskin tuo lisäaine mitään paljoa auttaa, ainakaan Exportissa kun ajot on rauhallisia ja hiljaisella kierrosluvulla niin ei siinä edes kytkin joudu kovalle. Ja Thermon kytkinhän kestää mitä vaan, sitähän ei saa ajamalla hajalle. Niin ja jos se rupiaa luistamaan niin ei muuta kuin kirit niitä kytkimen jousia, tai niitä kiristys muttereita. Ne saa siihen tapin tasalle tai korkeintaan sillei että jää 1mm tappia näkyviinHymy


RE: öljyt - solifer sm 86 - 22.03.2012

Antsa kirjoitti:Mulla luisti Tomoksessa kytkin käyntiin poljettaessa mineraalimoottoriöljyllä. Ajossa ei luistanut. Kytkin oli vakiokunnossa tarvike kytkinlevyillä. Kantta oli laskettu joku 2mm muistaakseni.

minulla oli samahomma vasta rempatulla kytkimellä. eli kun polki käyntiin niin luisti. nyt ajettu joku 300km ja ei enää tee tuotaCool


RE: öljyt - MopedRacer - 22.03.2012

Teillä oli kytkinvaijeri/kytkimen kruunumutteri liian kireällä. Sillon kytkin tekee tuota temppua.


RE: öljyt - solifer sm 86 - 22.03.2012

eipä muuten ollu ainakaan ruunu mutteri! se mutteri oli sillälailla että just ja just sai sokan kiini Razz


RE: öljyt - Antsa - 22.03.2012

Ei mulla ainakaan liian kireällä ole mutteri/vaijeri ollu. En kyllä kerenny ajaa niillä levyillä kovin paljoa, ehkä joku 200km. Levyt meni kerralla vaihtokuntoon kun lähdin "muutaman" kerran nelosella täysillä kierroksilla liikkeelle. Nauru


RE: öljyt - MopedRacer - 23.03.2012

Antsa kirjoitti:Ei mulla ainakaan liian kireällä ole mutteri/vaijeri ollu. En kyllä kerenny ajaa niillä levyillä kovin paljoa, ehkä joku 200km. Levyt meni kerralla vaihtokuntoon kun lähdin "muutaman" kerran nelosella täysillä kierroksilla liikkeelle. Nauru

Niimpä tietysti...Nauru Ne scootterilähdöt ei tee ihan kovin hyvää kytkimelle Rolling Eyes