Soliferia
itse rakennetut osat - Tulostettava versio

+- Soliferia (http://localhost:8080/keskustelu)
+-- Huone: Solifer-mopot (http://localhost:8080/keskustelu/forum-9.html)
+--- Huone: Remontti (http://localhost:8080/keskustelu/forum-4.html)
+--- Keskustelu: itse rakennetut osat (/thread-2066.html)

Sivut: 1 2 3 4


itse rakennetut osat - solifer sm 86 - 19.03.2012

Mitäs osia olette solikkaan itse rakennelleet?
itellä on änkkä, suurimmilta osilta putki ja tankin vaimennin kumit Naughty


RE: itse rakennetut osat - MopedRacer - 19.03.2012

No voisin sanoa että koko mopo kun kyse on tuosta 76sestaNauru kaikkea oon muokannu... Esim. putken, imukaulan, etuvalon, sähköt ymsyms..


RE: itse rakennetut osat - Thermo-68 - 19.03.2012

Ite on tullut värkättyä exporttin.
Takahaarukan akseleita 12 ja 14mm
Laakeriholkkeja edelliseen
Seisonta jalkoja
Satularunkoja
Jarrutankoija osineen
Sivupeltien tukirautoja
Rek. kilven kiinnitysrautoja
Etupyörän muttereita
Pakoputken kannatinrautoja runkoon
Kytkin vipu lohkoon
Vielä pitäisi tehdä Nauru
Vaijereita
Tankoja
käyriä
imukauloja
Tarakoita
Sivupeltejä
Nämä siis suorasta levystä tvm raaka-aineista. Melkein kakki muu on jollain tapaa tullut muokattua paitsi lohkot ja moottorin sisuskalut


RE: itse rakennetut osat - Rustinki - 20.03.2012

Junnuna oli PV:ssä harvinaista herkku uudet osat. Oli sitten kyse valoista tai koneen osista. Kummasti niilläkin illat sutattiin rillin eessä Hymy Ja ainakin omilla kavereilla osien hommaaminen oli yhtä huonoa.

Mutta Sm:n ei ole tullut vielä veisteltyä osia suuremmin. No yksi viikonloppu sorvasin kahvaan sen "vaijerinippelin". Kaupat oli kiinni ja ei ollut muutakaan tekemistä.


RE: itse rakennetut osat - Komissaario - 22.03.2012

yhen "tehoputken" oon tehny. Sinä mielessä se onnistu, että tehot ei ainakaa laskenu. Tuli mittavirhe suunnitellessa, mutta aateltii kokeilla, että tuleeko siitä mitää. Toiseen putkeen kerkesin palaset leikellä, mutta koulut loppu, eikä kotona oo miggiä, niin viittiny puikolla ees yrittää hitsata kasaan.


RE: itse rakennetut osat - solifer sm 86 - 22.03.2012

eipä kummonen seppä tarvii olla että osaa vakiota tehokkaamman putken wärkätä solikkaan Razz Mutta olen ehkä jossain toisessakin viestissä ylistänyt puikko hitsausta! sehän on paras tapa hitsata mitä vaan ja helposti pystyy alumiinia yms hitsailemaan. 0.5mm pelti on ohuin mitä puikolla on tullut hitsattua ja suht hyvin meni Cool


RE: itse rakennetut osat - MopedRacer - 22.03.2012

Tarttee olla kyllä hiton ohuet puikot ja vähätehoinen hitsi ja hitsaajalla pitkä pinna että puikolla peltiä hitsailee...Nauru


RE: itse rakennetut osat - Thermo-68 - 22.03.2012

Kyllähän puilolla muuten hitsaisi, mutta kun se pahus tarraa aina kiinni kappaleeseen Nauru


RE: itse rakennetut osat - Allu94 - 22.03.2012

ei kannata liimapuikolla kokeilla. Hymy


RE: itse rakennetut osat - solifer sm 86 - 22.03.2012

itse pelti hommissa puikolla hitsaillessa on 2.5mm puikko ja virtaa semmonen 55amppeeria, pinnaa pitää olla että hyvä tulee Nauru eikä se pahemmin kiini tarraile kun on virta kohillaan ja kuljetus korkeus Razz


RE: itse rakennetut osat - MopedRacer - 23.03.2012

solifer sm 86 kirjoitti:itse pelti hommissa puikolla hitsaillessa on 2.5mm puikko ja virtaa semmonen 55amppeeria, pinnaa pitää olla että hyvä tulee Nauru eikä se pahemmin kiini tarraile kun on virta kohillaan ja kuljetus korkeus Razz

2,5mm puikolla????!!!! Shocked Shocked Shocked Ei minulta onnistuis noinkaan paksulla Embarassed


RE: itse rakennetut osat - solifer sm 86 - 23.03.2012

jep... ...harjoitustahan se vaati. puikolla kun harjoittelee hitsaamaan niin se on melko pätevä peli mihin vain hitsuuseen sekä sitten osaa myös mikillä hitsata ainaskin välttävästi vaikka ei olis semmosta ennen käyttänyt. Cool mikillä ekan kerran pari kuukautta sitten kokeilin hitsata mutta eipä ollu minun makuun...


RE: itse rakennetut osat - MopedRacer - 23.03.2012

Kyllähän puikolla on parempi hitsata paksua rautaa, ja alumiiniä yms kevytmetalleja kuin migillä. Hitsi jos raaskis ostaa TIGin niin pystyis hitsaamaan mitä vaan ja jälki olisi kyllä myös sen mukaistaCool


RE: itse rakennetut osat - MopedRacer - 23.03.2012

Jatketaampas täällä tätä hitsaus asiaa: http://soliferia.parasiitti.org/keskustelu/showthread.php?tid=2072&pid=17761#pid17761 Hymy


RE: itse rakennetut osat - solifer sm 86 - 23.03.2012

sinne siis--->
itse aiheeseen niin onhan minulla pakoputken tiiviste itetehty sekä eturattaassa semmoinen mutteri joita käytetään vesiputkien liitoksissa + kiere lukitetta Cool