Soliferia
itse rakennetut osat - Tulostettava versio

+- Soliferia (http://localhost:8080/keskustelu)
+-- Huone: Solifer-mopot (http://localhost:8080/keskustelu/forum-9.html)
+--- Huone: Remontti (http://localhost:8080/keskustelu/forum-4.html)
+--- Keskustelu: itse rakennetut osat (/thread-2066.html)

Sivut: 1 2 3 4


RE: itse rakennetut osat - MopedRacer - 30.03.2012

Onhan niissä noiden lisäksi vaikka mitä pintä... esim lohkoja on kolmenlaisia, kiertokankia myös kolmenlaisia, kytkin levyjä on kahta tai kolmea sorttia, kampiakseleita on kahta mallia, sitten sähköjä on ollut käytössä 2 eri boshin mallia, vaihteistoöljyn mittatikkuja on ollut kolmea sorttia, sitten alkuperäiset vm 71-73 männät oli 1mm renkailla, ja sen jälkeen valmistetut on ollut 2mm renkailla. Hymy Nämä nyt tuli ensiksi mieleen, varmaan jäi jotain sanomatta...


RE: itse rakennetut osat - solifer sm 86 - 30.03.2012

oho. tulipari jota en tieny,siis vuosina 71-73 ollu 1 renkaiset männät


RE: itse rakennetut osat - solifer sm 86 - 30.03.2012

oho. tulipari jota en tieny,siis vuosina 71-73 ollu 1 renkaiset männät Shocked milläs tavalla kampurat ja kierokanget on ollut erilaiset? minusta pelkästään laakereilta.
kyllähän tomoksen kone on aihe josta tappelis vaikka kuinka monta sivua Dance tahtoo aina mennä aika pahasti nämä ketjut offtopikiks Naughty jospa lopetetaan tähän mutta jos ja jos jäi jotain jollekkiin hampaan koloon tomoksien eroavaisuuksista tehköön uuden ketjun.


RE: itse rakennetut osat - MopedRacer - 01.04.2012

MopedRacer kirjoitti:Onhan niissä noiden lisäksi vaikka mitä pintä... esim lohkoja on kolmenlaisia, kiertokankia myös kolmenlaisia, kytkin levyjä on kahta tai kolmea sorttia, kampiakseleita on kahta mallia, sitten sähköjä on ollut käytössä 2 eri boshin mallia, vaihteistoöljyn mittatikkuja on ollut kolmea sorttia, sitten alkuperäiset vm 71-73 männät oli 1mm renkailla, ja sen jälkeen valmistetut on ollut 2mm renkailla. Hymy Nämä nyt tuli ensiksi mieleen, varmaan jäi jotain sanomatta...

solifer sm 86 kirjoitti:oho. tulipari jota en tieny,siis vuosina 71-73 ollu 1 renkaiset männät Shocked milläs tavalla kampurat ja kierokanget on ollut erilaiset? minusta pelkästään laakereilta.
kyllähän tomoksen kone on aihe josta tappelis vaikka kuinka monta sivua Dance tahtoo aina mennä aika pahasti nämä ketjut offtopikiks Naughty jospa lopetetaan tähän mutta jos ja jos jäi jotain jollekkiin hampaan koloon tomoksien eroavaisuuksista tehköön uuden ketjun.

Siis männässä oli ihan kaksi rengasta mutta ne oli 1mm levyiset...Rolling Eyes Kampiakseleissa on eroa sen verran että 71-81 olevat kampurat on hieman ohuempia koska silloin käytössä oli L17 laakerit, ja näissä uudemmissa kun on nämä kiinteät 6203 c3 laakerit, on kampiakseli hivenen paksumpi. V[/color]uosina 71-76 kiertokanki oli paljon ohuempi kuin jälkeenpäin tehdyissä. Sitten yksi kiertokankimalli on semmoinen jossa on molemmissa päissä hela, eli alapäässäkään ei ole neulalaakeria, ja en tiedä milloin sitä on käytetty mutta ainakin vuoden 79 koneesta sellaisen löysin. Ja muut kiertokanget onkin sitten niitä paksumpia joihin mahtuu 12mm yläpään hela.


RE: itse rakennetut osat - solifer sm 86 - 01.04.2012

no nyt tajusin kun luin edellisen viestisi. minun moka Nauru pitäs joksus hommata 74,77,ja 81 SäMät niin voisi eroja tutkia kunnolla Cool


RE: itse rakennetut osat - MopedRacer - 01.04.2012

Mulla on noita koneita 2x 76, 79, 81 ja 84nen ja oon kourallisen muita tomoksia rempannu niin onhan nuo erot tullu tutuksiHymy


RE: itse rakennetut osat - solifer sm 86 - 01.04.2012

juu itellä ei olu kuin tuo 86 kone jota on tullu räplättyä. sitten on toinen samanlainen jota joskus räplännä.


RE: itse rakennetut osat - MopedRacer - 02.04.2012

Korjaan, tuosta 81sen koneesta minulla ei ole kuin lohkot ja kampura...Razz


RE: itse rakennetut osat - solifer - 03.04.2012

Lisäystä tuonne aikaisempiin malli eroihin.
-77 sm ei ollut 77a, vaan vasta -78 malli,lisäksi -81 keulapään alaputken muuttui maalatuiksi
ja stefan "lunsti" hieman erilainen kuin kromi alaputkissa.


RE: itse rakennetut osat - solifer sm 86 - 03.04.2012

niin sekä taka rissat 81--> erilaiset Naughty


RE: itse rakennetut osat - MopedRacer - 03.04.2012

solifer kirjoitti:Lisäystä tuonne aikaisempiin malli eroihin.
-77 sm ei ollut 77a, vaan vasta -78 malli,lisäksi -81 keulapään alaputken muuttui maalatuiksi
ja stefan "lunsti" hieman erilainen kuin kromi alaputkissa.

Jaa se tulikin vasta sitten? Kiitos korjauksestaHymy


RE: itse rakennetut osat - MopedRacer - 04.04.2012

Ai niin, isoripaisia pyttyjä on myös kahdenlaisia, vuonna 77-81 on ollut käytössä semmoinen jossa jäähytysrivat ylsivät alas, pakolaippaan asti siinä edessä ja vuonna 82 ne poistettiin sekä pakolaippaa siirrettiin noin 5mm alaspäin putken irroittamisen helpoittamiseksi. Mutta käytännössä noissa ei mitään eroa ole. Hymy


RE: itse rakennetut osat - solifer sm 86 - 04.04.2012

tehkees joku topikki vuos malli eroista niin ei mene ihan ohi aiheen Nauru itse en nyt kerkeä mutta teen jos ei huomenna vielä ole Hymy


RE: itse rakennetut osat - MopedRacer - 04.04.2012

Nehän vois tehdä tuonne wikin puolelle? En kerkeä minäkää nyt kirjoittamaanRazz


RE: itse rakennetut osat - solifer sm 86 - 04.04.2012

tehkeepä joku jo wikin muokkaukseen perehtynyt sinne ne erot Razz itte en ossoo Sad