Soliferia
Solifer Export '70 Entisöinti -Päivitetty 18.8- - Tulostettava versio

+- Soliferia (http://localhost:8080/keskustelu)
+-- Huone: Solifer-mopot (http://localhost:8080/keskustelu/forum-9.html)
+--- Huone: Solifer-projektit (http://localhost:8080/keskustelu/forum-14.html)
+--- Keskustelu: Solifer Export '70 Entisöinti -Päivitetty 18.8- (/thread-1401.html)

Sivut: 1 2 3 4 5 6 7


Solifer Export '70 Entisöinti -Päivitetty 18.8- - Jönsky - 15.03.2010

Terve !
Tehdäämpä tästäki nyt projekti topikki.

Elikkäs isä osti mopon viime kesänä kaverin isältä. Mopon hinta ei ollu paha. Oli seisonut 20v kuivassa aitassa, kilometrejä on mittarissa n. 18 300 (toimii muuten mittari vielläkin), rattaat ja ketjut viellä tehtaan jäljiltä, käyntiin ei lähde ja ruoste on vähän kukkinu, mutta onneks on vain pinta ruostetta. Pappa käytössä oli ollut, eli karstaa löytyy. Todella on paljon likaa löytyy vielläkin vaikka on pesty.

Tarkoitus olisi entisöidä omaan nättiin kuntoonsa ja saada käyntiin.
Runko + muut osat viedään luultavasti hiekkapuhallukseen ja maalan osat sitten itse ruiskulla. Osia joutuu kyllä ostamaan jonkun verran ja konetta huoltamaan.

Tässä nyt muutama kuva moposta.:
[Kuva: 6916310.jpg]
[Kuva: 6916312.jpg]
[Kuva: 6916313.jpg]
[Kuva: 6916314.jpg]
[Kuva: 6916315.png]
[Kuva: 6916322.png]
[Kuva: 6916323.png]
[Kuva: 6916324.png]

Toisella puolella tankkia on pieni lommo.

Tarvittavat osat:
Takavalon kupu Ostettu
Sivupellit Ostettu
Käynistinpoljin Ostettu
Muutama merkki/tarra Osa ostettu
Uudet ketjut ja rattaat
Ilmanputsari Ostettu
Koneen osia
Renkaat
Vaihdekahva Ostettu
ym..

Tänään otin jo koneeki irti. Varmaan on lämpöleikannu tai jotain ku mäntä on tommonen.. ? Sitten olisi yksi kysymys, onko '70vm oleva export 2 vai 3vaihteinen ?

Pistäkeekän kommenttia.. Cool


RE: Solifer Export '70 - Zuizze - 16.04.2010

Komia on. Vaihteisto on 3 pykäläinen solifer wikin mukaan.


RE: Solifer Export '70 - Jönsky - 17.04.2010

Kiitosta.
Toi on vielä thermomat koneella, ja siinä vaihdekahvassa on joitakin lukuja, joistain ei saa selvää: 0, 2 ja 3. Niin onko se sitten kolmevaihteinen ? Rolling Eyes


RE: Solifer Export '70 - Zuizze - 18.04.2010

joo on se 3 vaihteinen


RE: Solifer Export '70 - Jönsky - 20.06.2010

Pikkusta edistystä on tapahtunut. Purettu kokonaan osiin, teippailtu hiekkapuhallusta varten ja vanteet kiiloteltu. Uusi maaliruisku tuli ostettua jotta tulisi parempaa pintaa mitä edellisellä. Wink Tekemistä kyllä löytyy aika runsaasti. Nauru Vielä muutama kuva lisäks:

[Kuva: dsc01678m.jpg]
Osat odottamassa hiekkapuhallusta

[Kuva: dsc01679z.jpg]
Kone, vaatii puhdistelua ja remonttia

[Kuva: dsc01682x.jpg]
Vanteet puhistettuna

[Kuva: dsc01683bq.jpg]
Etunapa

[Kuva: dsc01686b.jpg]
Takanapa
Hitaasti mutta varmasti etenee Hymy


RE: Solifer Export '70 Entisöinti -Päivitetty 20.6- - jänis - 03.07.2010

Onkos rojekti edennyt? Mulla olis ihan samanmoinen mopedi joka pitäisi ottaa työn alle.


RE: Solifer Export '70 Entisöinti -Päivitetty 20.6- - Hiltune - 04.07.2010

Sinähän olet kerralla hurahtanut näihin vanhoihin mopoihin Wink Hyvä että joku jaksaa entisöidä näitä


RE: Solifer Export '70 Entisöinti -Päivitetty 20.6- - Jönsky - 17.10.2010

Dodiih, teenkin hiekkapuhalluksen itse. Ostin eilen hiekkapuhaltimen, joten käyn puhaltamaan osia, heti kun löydän ruisku pohjamaalia Wink


RE: Solifer Export '70 Entisöinti -Päivitetty 20.6- - Jönsky - 21.10.2010

Vähän on tapahtunut edistystä. Muutamia osia kerkesin puhaltamaan: Ketjunsuojat, takahaarukan ja sen etulokarin takaa menevä juttu (en muistu nyt sen nimee.. )Noita osia pitää vielä yhesti puhaltaa, kun loppu hiekka kesken Nauru Rungon sun muut puhallan, kun on kuiva keli. Maaleja on käyty kysymässä ja luultavasti maalaan akryylilakka maaleilla. Wink

Konetta oon käyny putsailemaan, pitäisi ehtiä kipinä ja vaihtaa mäntä..

Muuten kenelläkään ideoita, miten suoristaa pieni lommo tankista ? On tankinkorkin puolella.. ? Solifer-merkistä alasviistoon eteenpäin on se lommo

Tässä kuvaa puhalletuista osista:
[Kuva: 6916293.jpg]


RE: Solifer Export '70 Entisöinti -Päivitetty 20.6- - So-Life-R - 22.10.2010

Jönsky kirjoitti:Vähän on tapahtunut edistystä. Muutamia osia kerkesin puhaltamaan: Ketjunsuojat, takahaarukan ja sen etulokarin takaa menevä juttu (en muistu nyt sen nimee.. )Noita osia pitää vielä yhesti puhaltaa, kun loppu hiekka kesken Nauru Rungon sun muut puhallan, kun on kuiva keli. Maaleja on käyty kysymässä ja luultavasti maalaan akryylilakka maaleilla. Wink

Konetta oon käyny putsailemaan, pitäisi ehtiä kipinä ja vaihtaa mäntä..

Muuten kenelläkään ideoita, miten suoristaa pieni lommo tankista ? On tankinkorkin puolella.. ? Solifer-merkistä alasviistoon eteenpäin on se lommo

Tässä kuvaa puhalletuista osista:
[Kuva: 6916293.jpg]

Mulla on kaveri jonka firma tekee noita PDR oikomisia, varmasti saisivat tankista klommon pois jos jaksavat tälläisiin hommiin ryhtyä. Tekevät suurimmaksi osaksi vakuutusyhtiöille raevaurio korjauksia autoihin. En tiedä hintaakaan, mutta kannattaa kysyä:

http://www.dentfix.fi/

Itse asiassa mulla on muutamia klommotankkeja jemmassa, voisin kysäistä piruuttani, jos joku niistä kerkiäis jonkun oikaisemaan.


RE: Solifer Export '70 Entisöinti -Päivitetty 21.10- - Jönsky - 22.10.2010

Selvä. Saishan noi lommot ite oikastua ku kehittelis ite jonkun työkalun, meinaa on aika lähellä ne lommot tankinkorkin aukkoa. Wink

Tänään puhaltelin runkoa, sain sen muuten tehtyä, mutta sisäpuolelta pitää vielä puhaltaa.. Huomenna luultavasti jatkuu.


RE: Solifer Export '70 Entisöinti -Päivitetty 24.10- - Jönsky - 24.10.2010

Runko on puhallettu, enää kaksi osaa puhaltamatta; etulokari ja se mihin lamppu tulee kiinni. Jalan otin irti ja korjasin, eli uus tappi ettei jalka mene ympäri. Penkin kunto onkin aika karu. Päälinen mätä, penkkirunko ruosteesta, mutta ei onneksi pahasti ja tarvii pari hitsitäppiä. Elikkä tiedossa penkin massausta ja uus päälinen pitää hommata. Hymy

Muutama kuva
[Kuva: 6934526.jpg]
[Kuva: 6934527.jpg]
[Kuva: 6934528.jpg]


RE: Solifer Export '70 Entisöinti -Päivitetty 21.10- - Jönsky - 25.10.2010

Tänään kävin ostamassa Automaalomosta epoksi pohjamaalia ja etuloksu ja se mihin tulee etulyhty kii lähtee jonnekki että saadaan uuteen maaliin sama sävy Hymy 2viikon päästä luultavasti maalailemaan, nyt pitäis kone putsata


RE: Solifer Export '70 Entisöinti -Päivitetty 21.10- - Jönsky - 31.10.2010

Nyt on puutoslista pienentynyt kolmella osalla. Eli tänään käytiin hakemassa Hammaslahdesta uusi takavalon kupu (tekee itse niitä), uusi vaihdekapula ja Export-merkki. Yhdelle hepulle pitäisi soittaa ja kysyä oisko sivupeltejä ja kumistailmanputsaria. Sitten ois tärkeimmät osat hommattu, paitsi kulutusosat ja koneen osat =)


RE: Solifer Export '70 Entisöinti -Päivitetty 21.10- - Jönsky - 01.11.2010

Eipä ollu sivupeltejä taikka ilmanputsaria :/ Joten haku jatkuu..