Soliferia
Eka ajokokemus soliferilla? - Tulostettava versio

+- Soliferia (http://localhost:8080/keskustelu)
+-- Huone: Solifer-mopot (http://localhost:8080/keskustelu/forum-9.html)
+--- Huone: Yleistä Solifer-keskustelua (http://localhost:8080/keskustelu/forum-2.html)
+--- Keskustelu: Eka ajokokemus soliferilla? (/thread-1071.html)

Sivut: 1 2 3


RE: Eka ajokokemus soliferilla? - Zuizze - 15.04.2010

Mulla ensimmäinen ajokokemus oli 9-10 vanhana -73 Speedillä (toiminnassa vilä tänäkin päivänä) siten, että ajoin pihasta rantaan n.500 metriä. Hauskinta oli se ettei jalat ylttänyt maahan, just yltti jarruttamaan takajarrulla.


RE: Eka ajokokemus soliferilla? - Henk - 15.04.2010

Joskus 11v SM:n sain ja yhden kesän toimi. Sitten heitti kaikki vaihteet vapaalle ja viime syksyyn asti seisonut alakerrassa.


RE: Eka ajokokemus soliferilla? - St0rm2008 - 15.04.2010

Joskus ehkäpä 9-vuotiaana tuli ajettua solifer automatia, oli kyllä harvinaisen hauska ajettava. Sitten se päätyikin kummini miehen mökille ja sen jälkeen en sillä olekaan päässyt päristelemään. Sitten tuossa viime vuoden keväällä sain oman SM:än. Vallan mukava peli, aina kun onnistun pitämään sen ajokunnossa.


RE: Eka ajokokemus soliferilla? - speedysolle - 13.06.2010

13 vuotta tais olla ikää ja oli eka kerta kun ajoin mopolla ylipäätää.mopo oli keltanen läskitankki joka oli vähä osista kasailtu mut hieno vehe oliTwisted Evil
kyseinen mopo nähtästi vieläkin kunnossa, kaverin mummolassa oottaa ajajaaSmoke


RE: Eka ajokokemus soliferilla? - arestes - 20.06.2010

Ensimmäinen ajokokemus tapahtui vuonna 93 kun olin 9v vanha.

Isä osti mökkinaapurilta vm74 automaatin neljällä kaljapullolla. Sollesta oli yksi hammasratas laatikosta rikki. Isä laittoi solikan viikon aikana kuntoon ja seuraavana viikonloppuna taas mökkireissulla pääsin opettelemaan mopolla ajoa solikalla. Oli muuten mahtava fiilis polkupyörän jälkeenDance


RE: Eka ajokokemus soliferilla? - MiPeKa - 01.08.2011

Ekan kerran ku mopolla ajelin joku muutama vuosi sitte nii SM Solikkahan se tietenki oli. Ekat testit 50m suoralla asvalttipätkällä eestakas 1 vaihteella ilman kypärää tai kilpiä. Sitte maaseudulla sorateitä kypärä pääsä vähä isommila vaihteila ku oli ajettavaa 12km lenkki plus pelto- ja mettätiet. Nyt ku kortin kans ajelee kilvisä olevalla -77 SM:llä asvalttiteitä nii tuntuu ku Solikka olis tarkotettu ennemmin sorateile ku asvaltille. Kaverin kanssa ajeltiin monttusta soratietä nii ei kauaa menny ku skootterinsa (speedfight 2) alko sammuilee ja pätkii monttujen takia, ite sitte piti pysähellä solikan kans oottelemmaan. Solikalla olen alusta asti ajanu rysäyttämällä isommatki montut ja aina on kestäny, mitä nyt tuo -77:n alkuperäset kumit on alkanu halkeilla niin sisäkumit menee jos ajelee isompikivisiä teitä.


RE: Eka ajokokemus soliferilla? - sm 76 - 18.10.2011

Eka kerta v.1981 ja ikää 10v...ostin omilla rahoilla(400mk) keltaisen läskitankki sm solikan ja avopotan.Siitä se kaikki alkoi ja nyt 29vuotta myöhemmin löytyi sama sm huutonetistä ihan sattumalta eli ympyrä sulkeutui.Sattuu vielä löytymään itseltäni ostokuitti 81 vuodelta runko nron kera.Tosin nykyään tämä teinirakkauteni on punainen ja hiukan puutteelinen mutta hyvät kyydit se edelleen antaa ja ei siitä enään raaski luopua täytyy ehostaa se teinivuosien kuntoon kun itteensä ei enää siihen kuntoon saa...jos jollain seuraavia osia niin voi ilmoitella:äänenvaimennin,mittari,ketjusuoja,takavalo nyt ainakin...


RE: Eka ajokokemus soliferilla? - Lucifer SM 81 - 31.10.2011

Eka ajokokemus... hmmmm taisin olla 6 vuotias kun ajoin tommosella yks putkirunkosella 85 Sm:llä jonka ostin 50€. eli eka ajo tapahtui vuonna 2005, eli oon nyt 13 vuotias. OLEN OLLUT KOKO PIENEN IKÄNI SOLIFERISTI! Naughty


RE: Eka ajokokemus soliferilla? - solifer sm 86 - 31.10.2011

Mukava huomata että täälä on muita saman ikäisiä soliferisteja Razz


RE: Eka ajokokemus soliferilla? - pasanen - 01.11.2011

9 vuotiaana mummon pihalla ja vaarin opastuksella...


RE: Eka ajokokemus soliferilla? - solikkasm-78 - 05.04.2013

se oli viime maanantai ja olen nyt 14. kouluun pitäs solikalla päästä


RE: Eka ajokokemus soliferilla? - solifer sm 86 - 05.04.2013

Hyvä että muillakin solikka ajo mopona! Itsellä pitäisi käydä solikkaa tyrkyttämässä konttorille kesällä. PeeVee tosin varsinainen ajomopo...


RE: Eka ajokokemus soliferilla? - mini82 - 05.04.2013

olin 7vuotta vanha kun sain ensimmäisen läskitankki automaatti solikan vuonna -89. mopo oli ollu sukulaismiehen heinäladossa jonkin aikaa kun se sitten antoi sen minulle.
moposta puuttu ketju , imuvaijeri ja kaasuvaijeri. isän kunnostettua mopon pääsin sitä sitten testaamaan, mutta enhän minä sillä kovin kauas päässy kun märällä nurmikolla lähti perä alta ja nurinhan siinä mentiin. eihän ne jalat yltäny pitkään aikaan maahan, mutta talonseinää vasten mopo, käyntiin ja siitä liikkeelle. niin sitä jokunen vuosi mentiin


RE: Eka ajokokemus soliferilla? - Solibross Team - 11.04.2013

Eka ajokokemus SOLIFERILLA oli -75 ja koulukaverin kotitaloa sain kiertää
-73 4-Speedillä (Red Top) ikää 10v ja kolme vuotta myöhemmin sainkin jo oman vihreen -76 SM,nDance. Munanhalkaisija solikka jäi vuosikymmeniks kummittelemaan mieleenWink joten asialle piti tehdä sit jotakin.


RE: Eka ajokokemus soliferilla? - SM-78Driver - 11.04.2013

Ensimmäinen ajokokemus tapahtu ku olin n.11v. Isä laitto solikan tulille ja siitä se lähti. Ekat ajokerrat meni ykkösellä opetellessa, siitä sitten pikku hiljaa kovempaa. Sillon oli solikan kunnostusrojekti vielä aika alkutekijöissä, mutta olpahan ainakii tiedossa tekemistä eteenkinpäin. Nyt jo viitisen vuotta tuota tullut ehostettua milloin mistäkin. Solikkana SM -78.