Onko kellään kokemusta vaihtaa kampiakseli koneeseen missä on ollut ennen kiertokanki 10mm tapilla ja nyt olisi tarkoitus vaihtaa kampiakseli missä on 12mm kiertokanki. Ostin kyseisen tuotteen,mutta en saa sitä sopimaan 82-lohkoihin.
limput noin 1mm leveämmät kuin vanhassa 10mm kiertokangessa olevassa kampiakselissa,mäntä ei sovi pyttyyn eli pystylinja on väärä.Tuote on ostettu mopos. oli ehkä väärä paikka säästää kun 10mm sarja olisi ollut 40,00E kalliinpi.
Ottaa myös kiertokanki kiinni koneen lohkoihin kiinni kun tulee alaspäin.
mikä weivi kyseessä? entäs onko laakkerit oikeat ja onko ne täysin kiinni lohkoissaan?
Laakerit samat kuin ennenkin lohkoissa kiinni,kampura ulkoisesti saman näköinen.Laakerit ei ole 17,en tiedä nimeä.
joo ota kuva weivistä niin näkee mikä vehje on kyseessä.
Kuva ei onnistu,mutta kuva löytyy mopos.sivuilta kampiakseli 63,00¤
aa elä lyhentele tolla tavalla kun ei meinaa hokasta
kannattaa valittaa moposportille siitä.
Aika outoa. Mulla on SM-81:ssä juuri tuo sama kampura ja hyvin sopi paikalleen.
Mullakin oli tuo moparin kampura -81:n lohkoissa ja hyvinhän tuo meni.
Kannattaa tosiaan valittaa moparille,jos ei ole unohtunut jotain...
On olemassa kahta eri leveyttä olevaa kampiakselin laakeria.-81 eteenpäin olisi 12mm leveät ,aikaisemmissa malleissa 10mm.Kävi ilmi kun katselin voimakoneen hinnastoa.Ilmeisesti kyseinen kampura on noille 10mm laakereille suunniteltu,mutta mistä noita voi tietää ennen kuin kokeilee ja kiroilee itsensä kipeäksi....
Ei se ero ole kampiakselissa vaan laakeripesä lohkossa on 2mm syvempi.
Täyypä ottaa mauseri ja mittailla laakeri pesän syvyys,jos siellä olisi vaikka väärä laakeri.Mutta kyllä tämä homma aukeaa ennen pitkään.Etukäteen kiitos keskusteluun osallistuneille.Seuraavaksi voidaan kirjoitella 3-vaihteisen exportin koneesta jos lisää siihen neljännen vaihteen.Kokemuksia?????????