Tuolla minimopo aiheessa on syntyny keskustelua levyjarrullisen keulan vaihdosta Soliferiin. Joten jatketaan aihetta tänne, ettei mene täysin offtopiciksi.
Sedän kaa puhuttii levyjarrullisen keulan vaihdosta mopoon ni setä tokas: "empä tiiä kun ei niistä rumpujarruista oo kokemusta, kun ei ne koskaan toiminu"
joo aika vittumaisia kyttiä oisivat jos tulis sakot siitä kun olisi parempi keula solikassa.
no joo tuokin on tehty opettelemalla, ponnistamalla ja painoa siirtämällä.
ei nimittäin monelta onnistu.
ei onnistu ei. Mulla oli Sportissa etujarruvaijerin säädöt tapissa eikö sillonkaa perä noussu sillee, että oli jarru päällä, jalat maassa ja työnsi tangosta eteenpäi
ois se kyllä hyvä solikassa ois vakiona levykeula
soturi kirjoitti:ois se kyllä hyvä solikassa ois vakiona levykeula
Oishan se, mutta luultavasti olisi maksanut silloin liikaa. Ja olisihan vaikka tuo sen ajan painoraja voinut mennä rikki, niin pelasivat varman päälle.
mutta onhan joissain ollu vakiona levykeula
niin myöhemmin tehdyissä mopoissa jotka oli tehty -90 luvun tietämillä.
-70 luvun puolessa välissä vasta alkanu moottoripyörissä yleistymään levyjarrut.
Sokant kirjoitti:-70 luvun puolessa välissä vasta alkanu moottoripyörissä yleistymään levyjarrut.
niin mutta eihän kaikissa todellakaan ollut niitä vaikka oli yleistymässä.
Taisi olla siihen aikaan levyjarrujen suunnittelu sen verran vaikeaa tai aikaa vievää, että niitä ei käytetty.
Jep. eihä vieläkään oo kaikissa moottoripyörissä takana levyjarrua. Ainakaa kevareissa
noh mulle on tulossa levyjarrut (galleria---->)