Soliferia

Täysversio: kömmellykset
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2
en tiiä onko hyvä aihe mutta en muutakaan keksiny elikkä kertokaa omista mopolla kaatumisista/noloista Hymytilanteista
ite oon kaatunu viimeks talvella ku lumen alta onkin paljastunu peili jäätä mopolle ei käyny kuinkaan mut polvi otti vähä iskua
ite kaajuin toissa talvena aika pahasti solikalla kun ajettiin kaverin kanssa 2 päällä solikalla ja sit tuli semmonen helvetin liukas tienpätkä joka oli aivan peilillä ja mustassa jäässä, vauhtia oli n.50kmh ja sit lähti se perä alta ja kyljellään liusuttiin n.20m maassa. Solikasta meni keula aivan päin helvettiä, onneks ei ittele eikä kaverile sattunu mitään! tuo oli pahin kömmähys solikalla mutta oon kaatunut useita kymmeniä kertoja talvella kun on pitänyt vähän "linkutella" Nauru
Joskus kun tein tappokatkaisimen solikkaan niin se rupesi menemään kokoajan päälle. Oli se vaan noloa kun mopo meni pari metriä eteenpäin ja sammui ja uudestaan ja uudestaanNauru. Lopulta revin katkasimen irti niin vika häipyi.
No talavella muutaman kerran nurinNauru
Yhesti aika pahasti, siis ei mikää virhe ku rupee aina vaa ottaa lisää ladissa nii ainahan sitä könyääHymy

Kerran simahti solikka noin 2-3km päähän kotoa (peltotielle). Kotoa meni kelkkareitti pellolle. Yritin mäkistarttia mut ei mitää hyrähystä kuulunu. Sit soitin veljen hakeen kelkalla nii kesken hinauksen lensin uralta umpihankeen ja löi kakosvaihteet silimään vahingossa ja lähti käyntiinBig grinBig grin
Joskus kakarana lähin liikkeelle kiikun(metallia leveä penkki) takaa ja aioin kääntää oihi kiikusta. No, päästin kytkimen liian nopiasti, nousi keula senverran, että mentiin päin kiikkua. Kiikku meni mutkalle ja mulle pieniä naarmuja, solikkaan ei mitään.

PS. Se on kommellus
no tässä viime vuoden lopussa ajelin papiskalla ilman jalkatappeja (sillon kun jokelan koulusurmat tapahtu) kun oli tullu ensi lumi ja revittelin siinä+plus muuta hauskaa sit otin ja lensin turvalleni, itsellä reiteen osu joku ja papiskan alumiini polin vääntyy ja menee puhaltajan ritilästä läpi-> ukko huutaa ja minä olen tyytymätön ajotaitoihiniSad
Yhtenä perjantai-iltana tossa kylällä kanttasin aika reilusti Tuntsalla->jalkatappi maahan->eturenkaasta loppu pito ja muutaman metrin luisu. Itelle ja mopolle ei onneks käyny naarmua kummemmin Nauru
Sokant kirjoitti:Yhtenä perjantai-iltana tossa kylällä kanttasin aika reilusti Tuntsalla->jalkatappi maahan->eturenkaasta loppu pito ja muutaman metrin luisu. Itelle ja mopolle ei onneks käyny naarmua kummemmin Nauru

et kai vaan ollu kännissä ku perjantai iltana könysit
En ollu
mää joskus olin kaverin kanssa ajelemassa solikalla ja oli kuskina, sit yhtä-äkkiä huomasin ku mopo ei tahtonu oikeen kulkee enää ja sit kuulin ku kaveri huutaa pysähy pysähy ja rupesin kattoo taaksepäin nii kaveri oli tippunu kyydistä ja roikku jalastaa tarakassa kiinniNauru se oli tullu sellaset 30 metriä siinä peräs mut ei onneks mitää käyny
Joskushan noita kömmähdyksiä tapahtuu vaikka pienitehosilla kakspyöräsillä liikkuukin. Mulla oli skodessa ilkeä vika, jätti joskus kaasun täysille jumiin. Tottahan se sit tapahtu kun oli tie peilijäällä... Kun ei kytkintä niin kokoajan oli veto päällä, jarruilla yritin hillitä vauhtia ja ympärihän se meni. Pahimmat kolhut tuli itsetuntoon. Pari päivää sitten menin tuntsalla ympäri kun ajoin laskettelumäkeä ylös ja takarenkaasta loppui pito kesken mäen. Sit tultiin perä edellä alas takapyörä yhä sutien ja nurinhan sitä tuli kupsahdettua. Onneks kummallakaan tapauksella ei ollut silminnäkijöitä.
Ajeltiin kaverin kans mopoilla,se ajo tunturilla ja mää solikalla ja eiköhän solikan perkele rupia vittuilemahan ja ei ruvennu kytkin pitämään ja rupesin pysähtyyn ja pistin kytkimen pohjaan nii veti silti ku hullu nii meni suoraan uraan ja siitä nurin :S Ja toinen joka tulee mieleen on että ajelin joskus mun vanhalla pv:llä 60 lasissa kantoon ja käsi paskaksi
olin ajelemassa metässä testailin vähän sollen maasto ominaisuuksia lähin ajamaan noin 40-50km/h kun tökkäs ruohon alla olleeseen kiveen ja lensin sarvien yli maahan ja solle pääle solikalle ei käynyt mitään ja mulle mustelma kylkeeEvil or Very MadEmbarassedRolling Eyes
Ajelin tosa n. kuukausi sitten kaverin kans peeveillä kylällä joskus yöllä,nii sitte rupesin oikasemaan yhen pyörätien yli nii oli jääny aura autosta semmonen pikku klöntti lunta siihen nii eiköhän peeveen eturatas pompannu siitä ja jostaki 50-60 vauhista nurin Nauru Ja kypärä lens päästä samalla ku pidin kypärää puoliksi päässä EmbarassedRolling EyesConfused
Sivut: 1 2