Soliferia

Täysversio: moottorissa kilinää
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2
mun sylinteristä kuuluu kuo ois hiekaa sisällä mikä sitä vaivaa
Se on normaalia että Tomos sirittää kun heinäsirkka, että älä huolestu. Jos kone toimii muuten hyvin niin anna mennä vaan.
Mulla se alko kerran ku se kävi helvetin kuumana pitäään sellasta ihme sivu ääntä se oli just sellanen siritys ja suhina mutta ei siis se normaali siritys kuitenkaan. Confused Jäähdyttyään se kuitenkin kävi normaalisti. Ei asia minua niin ole vaivannut mutta nyt ihan mielenkiinnnosta kysäsen että tietäskö joku mikä sen aiheutti?
nyt kun tuli puheeksi niin mullaki alkoi kuulumaan sellaista rotan raiskaus vikinää aina tietyssä vauhdissa. Luulin ensin et eturenkaan laakerit ois ääntäny ku ne on melko lopussa mut ku suttasin kerran hiekalla nii alkoi kuuluun sama vikinä niin selvis sitte et koneesta se tulee. Olis mukava tietää onko vakavaaki et pitäiskö ruveta konetta aukomaan. Smoke
kun multa suppanasta oli jotenkii onnistunu petilaakerit jäädä laahaamaan ja paloivat melkein kiini, niin sillo kuulosti mopo ihan pommikoneelta ku sellain helvetin moinen ujellus ja vikinä kuulu moottorista.
Juu mut eikös sulla menny laakerien ulkokoolit ristiin? Kun olivat erikokoset vissikin.
joo, niin menivät ja sen jäkkeen sitten lämpenivät-->paloivat Nauru sen huomas siitä että kierrosten mukaan sellain hurja ujellus.
Laakerit ovat samankokoiset molemmilla puolilla.
Se ujeltava käynti tulee siitä kun runkolaakerit säädetään liian tiukalle,
niillä passausrikoilla jotka ovat siellä laakerin sisäkoolin alla.
ei kun mulla oli kahen eri valmistajan laakerit, joissa oli joku millinkymmenes osan heitto ja sen takia sitten kun menivat ristiin niin toinen oli väljä ja toinen tiukka.
Tomoksessa on vissiin ihan normaalia sellanen ulvominen tietyllä kierrosalueella. Ainakin isä sanoi että uudesta asti on ulvonu Confused
Joo samalla tavalla se mullakin uliseeNauru sekä myös tämän kylän toinen Solkku, että kai se ihan normaalia on. Mutta ei se vapaalla ulise kun kierrättelee. Kone kyllä toimii kaikinpuolin loistavasti, mutta pidemmällä matkalla ulina käy ärsyttämään.
Taitaa olla Tomoksen perus ääniä. Kuulemma uudesta asti kuulunu tuo ääni. Se vaan niin jännä ku se alkaa kuuluu melko lujaa kun ajaa korkeilla kieroksilla joka vaihteella.
Se outo korvia vihlova kiljunta häiritsi minuakin jonkun aikaa sitten, mutta ääni katosi kun säädöin ennakkoa hiukan aikasemmaksi. Purin padan tässä hiljattain ja kokoamisen jälkeen tuo ääni palasi, mutta taas siitä selvisi ennakonsäädöllä. Niin ja nyt pakoputken tiiviste vaurioittui hiukan ja moottorista kuuluu sellaista kilinäsuhunamurina ääntä, ei hirveän mukavaa.
Mulla oli parhaimmillaan 4 pakotiivistettä siinä ja se vuosi silti. Nyt sielä ei ole enää yhtään ku kaikki palanu paskaks sieltä
mulla on kuparilevystä leikelty pako- ja kannetiiviste. tiivistää hyvin ja ei kyllä pala.
Sivut: 1 2