Moro, nuarena miehenä ajoin Solifer Export Thermomatilla joskus 60-70-luvun taitteessa pohjois-Savosta Kiuruvedeltä Vaasaan ja sieltä edelleen Lahden lähelle. En tietty yhtäsoittoa, oli teltta mukana. Siellä se Solikka on edelleen alkuperäiskuntoisena (no, on silloin nuoruudessa välityksiä vähän harvennettu ja sahattu äänenvaimentimesta ns. tehonalennusputki poikki), lähtee käyntiin, on rekisterissä, mutta vaatii pientä laittoa.
Kesä lomalla joensuuhun veteraani ralliin, täältä rapiat 400 km
thermolla 1000km aikaa noin 29h30min sitten tietysti lyhyempiä matkoja kajaan- iisalmi-kajaani lauantaina kaverin kans startattiin oulaisiin jossa olisi ajettu mopo lenkki mutta matkan teko loppui kajaanista noin 65km kohdalle thermosta kiertokanken laakeri petti,harmi kun ei päässyt oulaisiin oli ollut mukava määrä mopoja.
Hmm.. Ajelin tossa viiteen päivää varmaa 300 km kunnes kaaduin liukkaassa kurvissa ja vaihteisto meni solmuun ....
mites se sillee?
solifer sm 86 kirjoitti:mites se sillee?
Jaa sitäpähän tässä ollaan tänään kaverin kanssa pohdittu..
Ei enää vaihda neloselta alaspäin.. Kerroppa sinä
?
vaihteen siirtäjä toden näkösesti. paha zäkä
Itse olen pisimmän matkani putkeen ajanut 75km yhteen suuntaan iistä kemiin, tosin yhden päivän aikana 55km ja myöhemmin sama matka takasi, mutta yllättävästi tulee täällä maaseudulla ajettua nuita matkoja niin että useasti huomaa välillä tankin olevan tyhjä. Ehkä nuita matkoja alkaa oppia arvioimaan paremmin kunhan saan mittarin kuntoon, syynä hajonnu pyöritin renkaasta mutta uus pyöritin tilattu jo voimakoneelta.
Reilu 100km per suunta + muut kaupunki ajot samalle päivää = >250km/päivä.
noo kyllä sitä solikalla yhtämittasesti talvella on tullu joku 30-40km jäällä ajettua.. pirun hauskaa touhua kun ei ole lunta jäällä juuri nimeksikään
eikä siellä vältsi ees kylmä tuu kun pukee vaan kunnolla päälle...