Soliferia

Täysversio: sm -82 takapöntön puhdistus?
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Mulla tollainen sm -82, ollut jo lähes kakskymmentä vuotta. Nyt pikkuhiljaa alkanu sitä fiksaamaan, uutta osaa menee ihan tolkuttomasti.. Noh ei viitsisi ostaa uutta pakoputkea (maksaa noin 100¤), joten miten olisi kaikista parhain tapa puhdistaa 25-vuoden karstat ym. paskat takaäänenvaimentimesta? Olen miettinyt jos leikkaa rälläkällä pöntön kahtia, mutta mitä se on syönyt ja saako siitä sen jälkeen edes lähellekkään samanlaista..?
Mää tein reikiä takaseinään ja poltin bensalla. Ei uskalla ilman reikiä, on niin tiivis, ettei tiiä räjähtääkö se.
Tuossa on hyviä neuvoja----->
http://www.motot.net/wiki/Karstanpoisto
joo jos hitsaus pilli löytyy talosta/koulusta niin sillä vaan pistät hehkuvaks sen pöntön mutta kohtuus kaikessa!
Itse olen putsannut saman pöntön viemärin aukaisuun tarkoitetulla aineella. Eli viemärinavausainetta putki täyteen ja tulpat päihin ja antaa aineen vaikuttaa jonkin aikaa, sen jälkeen kuumaa vettä kovalla paineella pöntön läpi. Tuon kun toistaa pari kertaa, niin kyllä se ainakin puhtaammaksi tulee. Karstojen polttamista en suositte koska palaneita karstanpalasia ei saa ulos sieltä pöntöstä. Se on aika vaikea puhdistaa avaamatta sitä, mutta kyllä sen puhtaaksi saa ilman avaamistakin.
super1 kirjoitti:Itse olen putsannut saman pöntön viemärin aukaisuun tarkoitetulla aineella. Eli viemärinavausainetta putki täyteen ja tulpat päihin ja antaa aineen vaikuttaa jonkin aikaa, sen jälkeen kuumaa vettä kovalla paineella pöntön läpi. Tuon kun toistaa pari kertaa, niin kyllä se ainakin puhtaammaksi tulee. Karstojen polttamista en suositte koska palaneita karstanpalasia ei saa ulos sieltä pöntöstä. Se on aika vaikea puhdistaa avaamatta sitä, mutta kyllä sen puhtaaksi saa ilman avaamistakin.

Joo ittekki oon tehny tuon muutamalle putkelleHymy