Testailtiin solikkaa rempan jälkeen kaverin kanssa ja se kulki vaan neljäkymmentä. Onhan se tietenkin vakio lukuunottamatta tämän samaisen kaverin tekemää vapaavirtausäänenvaimenninta. Nyt se pitäisi saada kulkemaan jotain 45-55 koska muuten häpeän silmät päästäni kun lähden sillä kavereiden kanssa ajelemaan. Paljonko tulee huippuihin lisää jos vaihtaa pykälää tai paria isomman eturattaan (nykyinen on 10-piikkinen)? Jaksaako vääntää 12 tai 13-piikkisellä?
no ei mikään ihme jos ei kulje kun 10piikkinen...
Hyvin jaksaa koneesta riippuen mennä isommilla rattailla.
Viritys on katsottu onnistuneeksi, jos tehot ei laske alle puoleen...
Kulkee se ihan hyvin 13piikkisellä.
Sitten saattasin vielä tarvita kaasarin. Nykyinen kun on vakio bing (11mm) jota joku on pyöröviilalla isontanu. Mikähän kaasari ois hyvä? Ajattelin jotain 12-14 millistä.
MaalaisJuntti kirjoitti:Sitten saattasin vielä tarvita kaasarin. Nykyinen kun on vakio bing (11mm) jota joku on pyöröviilalla isontanu. Mikähän kaasari ois hyvä? Ajattelin jotain 12-14 millistä.
Eikö vakio kaasaria voi porata?
solifer sm80 kirjoitti:Kulkee se ihan hyvin 13piikkisellä.
Sitten kyllä pitää isot ylä-mäet mennä ylös 1.vaihteella.
solifer sm80 kirjoitti:solifer sm80 kirjoitti:Kulkee se ihan hyvin 13piikkisellä.
Sitten kyllä pitää isot ylä-mäet mennä ylös 1.vaihteella.
niimpä ei näihin ole enään keinoja miten saat kulkemaan UMPI VAKION solikan tai tunturin lujempaa ku 45 ei auta ku vaihtaa välejä, ilmanputsaria, ja laskea kantta, mutta vakiopyttyä ei kannata viilata. ja umpivakioon ei kannata mitään tehareita hommata ku ne on vaan paskan näkösiä eikä tuo tehoa yhtään. Ei voi muutakun että pitää ajaa naama punasena tai laittaa joku derbi xraacegybord hyperlimited special edition x50 racing ja virittää se ja antaa sitten kunnola kyytiä sille..
joonas- kirjoitti:solifer sm80 kirjoitti:solifer sm80 kirjoitti:Kulkee se ihan hyvin 13piikkisellä.
Sitten kyllä pitää isot ylä-mäet mennä ylös 1.vaihteella.
niimpä ei näihin ole enään keinoja miten saat kulkemaan UMPI VAKION solikan tai tunturin lujempaa ku 45 ei auta ku vaihtaa välejä, ilmanputsaria, ja laskea kantta, mutta vakiopyttyä ei kannata viilata. ja umpivakioon ei kannata mitään tehareita hommata ku ne on vaan paskan näkösiä eikä tuo tehoa yhtään. Ei voi muutakun että pitää ajaa naama punasena tai laittaa joku derbi xraacegybord hyperlimited special edition x50 racing ja virittää se ja antaa sitten kunnola kyytiä sille..
ihan ot:nä vaan,kyllä vakio solikka metrakitin kanssa kulkee 50-55 välityksistä riippuen.
(jos on timmissä kunnossa)
Sissikersantti kirjoitti:no ei mikään ihme jos ei kulje kun 10piikkinen...
Hyvin jaksaa koneesta riippuen mennä isommilla rattailla.
Viritys on katsottu onnistuneeksi, jos tehot ei laske alle puoleen...
Ite ostin 12 piikkisen, ku ajattelin et nyt lähtee se vanha 11 piikkine helvataan, sitku aukasin toisen mottorin kannen nii huomasinki et vanha oliki 13 piikinen
.
Hyvin jaksaa vetää joka tapauksessa.
Aina kannattaa tarkastaa kaasarin säädöt ja sytkän ajoitus, laskevat helposti tehoja. Kai oot ilmanputsarin vaihtanu jo. Mun pikkusen viilattu sm kulki vaahtoputsarilla 45 tasan, by gps.
Olen vaihtanut putsarin. Kaasarin säädöt on kohdallaan kun ostin säätösuuttimen, mutta mitenköhän on tuon sytytyksen ajoituksen kanssa...pitäisikö säätää myöhemmälle?
Kannattaa eka katsoa, että milloin kärjet aukeaa. Se vaikuttaa kanssa vauhtiin.
MaalaisJuntti kirjoitti:...mutta mitenköhän on tuon sytytyksen ajoituksen kanssa...pitäisikö säätää myöhemmälle?
Eikös se silee mee et liian aikasella nii tupsauttelee ilmanputsariin ja liian myöhällä nii pakoputki paukkuu
Kannattaahan sitä kokeilla säädellä