Soliferia

Täysversio: vaihteensiirto osat.
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2
eli voisko joku kertoa/ottaa kuvan miten solikan vetoakselissa tulee kiinni ne kuulat ja kaksi reikälaattaa ja kaksi pikku levyä? eli ongelma on se että kun yrittää kasata konetta ja on saanut sen vaihteensiirtäjän ja vetoakselin kiinni niin sieltä tulee ulos ne kuulat ja pikkulevyt.

edit 2. nyt sain ne laatat asiallisesti kiinni mutta nyt kun yrittää vaihtaa vaihdetta niin ne kuulat tulee pois sieltä eli mikä neuvoksi?
Oletko tutkinut räjäytyskuvia netissä? Löytyvät Google-sedän kotisivulta. Kasausohjeenkin olen nähnyt.
joo olen muuta niistä ei ole mitään hyötyä koska en ole vielä saanut selville miten ne kuulat siellä kestää.
Se tappi joka on siellä vetoakselin sisällä on varmaan kulunut,
Pura se vetari ja katso voisko sitä kevyeti viilata.
ai mistä pitäs viilata ja miten?
juu se on hankala tapaus ite oon pari akselia koonnut.osat paikoilleen,ja sitten työntää sen uritetun keskiakselin paikalleen,ja toivoo että kuulat muljahtaa paikoilleen....vaikea selittää
ne kuulat laitetaan vaselinillä niihin laatoihin
suksi.kuuseen kirjoitti:ne kuulat laitetaan vaselinillä niihin laatoihin

Itse en ainakaan laittanut kun viime vuona konerempan tein ja vahingossa levis vetoakseli palasiks Nauru pari tuntia rassasin sitä ilman räjäytyskuvia ja sain sen kasaan mutta en laittanut vaseliinia kuulien/levyjen kohdalle mutta eipä oo vielä kumminkaan vaihteisto jumittanu Nauru
joo mutta kun ne helvetin levyt liikkuu kai pois paikoiltaan kun kuulat tippuvat sieltä koneen pohjalle.
Ne levyt lukitui jotenkin mutta nyt en voi katsoa miten ku opiskelen eri paikakunnalla
no voi vittu eihän tästä tuu mittään kun ei tiijä miten ne levyt lukittuu kun niin pienestä se vaan on kiinni.
mopomies kirjoitti:no voi vittu eihän tästä tuu mittään kun ei tiijä miten ne levyt lukittuu kun niin pienestä se vaan on kiinni.

no perkeles mulla olis yks moottori levällään tuola oottamassa remonttia niin voin kattoa että mikä niitä levyjä painaa ettei ne pääse liukumaan pois, taijanki tästä heti lähtiä.
joonas- kirjoitti:
mopomies kirjoitti:no voi vittu eihän tästä tuu mittään kun ei tiijä miten ne levyt lukittuu kun niin pienestä se vaan on kiinni.

no perkeles mulla olis yks moottori levällään tuola oottamassa remonttia niin voin kattoa että mikä niitä levyjä painaa ettei ne pääse liukumaan pois, taijanki tästä heti lähtiä.

Joo eli tästä linkistä numero 21 pitää itse levyjä paikalla ja samalla puristaa kuulia, ja numero 22 akselin pään kuoppiin uppoaa kuulat. http://users.utu.fi/anpaja/kuvat/vaihteensiirto.jpg
joo näin tein ,mutta kun yrittää vaihtaa vaihdetta niin se osa johon vaihteensiiirto haarukka tulee kiinni niin se liikuttaa ne levyt pois paikoiltaan ja kuulat tulee pihalle.
mutta taas osaa nro 16 mínulla ei ole.
siis voisiko joku hahmottaa kuvan tms avulla miten ja mihin ne kuulat tulee kiinni.
kun vaihteensiirto haarukka tulee siihen holkkiin ja kun yrittää vaihtaa vaihdetta niin se holkki liikkuu pois paikoiltaan ja ja kuulat putoavat.
Sivut: 1 2