Terve!
Ny on tullu talvivitutuksen jälkeen tullu tartuttuu taas remppa puolelle. Huollosta on viety huoltoon, ja ny on taas vaihteetkin toiminnassa.
Vieläkin käy kyllä huonosti, elikkä ongelma on:
Kun käy ja antaa kaasua, niin empii, ennen kuin vastaa kaasuun ja välillä paukauttaa pakoputkessa oikein kunnolla.
Ongelman luulisi olevan myöhäisessä sytytyksessä, mutta ongelma toistuu vaikka olen säätänyt sytystä tapista tappiin, keskellä ja vähän jokaisessa asennossa. Käynti muuttuu, kun magnetoa säätää, mutta paukutus pysyy. Kärkienväli on aika pieni, rakotulkkia ei ole, joten en osaa sanoa, mutta kipinä niitten välissä käy kirkkaasti, eikä karkaile. Kärjet putsasin juuri hiekkapaperilla, eli kärjet on puhtaat.
Sitten vielä, eli bensan seassa, ei luulisi olevan vettäkään, koska moottorisaha on käynyt hyvin samalla mixillä. Ja pyörä on olut talven säilössä, joten epätodennäköistä, että kosteutta olisi päässyt tankkiinkaan...
Jos joku osaisi sano mitä yrittää, niin olisin erittäin kiitollinen, kiitos!
Ongelma ei ole sytyksen ajoituksessa kerran "kaikki" asennot on kokeiltu siitä... Ainakin näin luulisi.
Rakotulkki pitäisi saada että saat kärjet oikein, 0,15-0,25 on ihan hyvä toleranssi kärkivälille. Uudet kärjetkin olisivat paikallaa kerran paljon kipinöin. Vika voi periaatteessa olla kärjissä, konkassa tai jopa puolassa. Sähköviat ovat kinkkisiä. Kannattaa tarkastaa kuitenkin liitokset ja tinaukset sekä vähän leikkiä crc:llä ennenkuin ostaa uutta osaa. Myös kaasuttimen puhdistus ja säätö kannattaa varmuudeksi tehdä vaikka se vähän aikaa viekin.
Onko tulppa tarkistettu? Piikki tulpassa tai muuten huono tulppa pilaa käynnin. Piikki aiheutti itselleni viimeksi kovaa pätkimistä ja rykimistä...
Polttoaine vanhenee kun aikansa seisoo. Voihan sitä koittaa tuoreellakin polttoaineella... Noloa jälkeenpäin kun on rassannut sähköjä ja kaasutinta viikon, jonka jälkeen tuore polttoaine korjaa tilanteen.
Wille.S91 kirjoitti:Kärkienväli on aika pieni, rakotulkkia ei ole, joten en osaa sanoa, mutta kipinä niitten välissä käy kirkkaasti, eikä karkaile.
Ilmaisitko asian epäselvästi vai kipinöikö kärjissä siis jatkuvasti? Tarkoitus olisi että kipinä tapahtuisi tulpassa...
Jos kipinöi kärjissä, kannattanee katsoa onko kärkien ja puolan piuha kiinni konkassa ja jos ovat niin konkan vaihto lienee paikallaan.
Tietty jos pääset mittaamaan kapasitanssin konkasta (piuhat irti) niin voit tarkistaa sen (itse olen saanut parista uudesta tarvikekonkasta arvon 180 nF).
Onkos sylinteri varmasti tiivis, ettei olisi tullut mitään naarmuja tai eihän kaasutin anna liian rikasta ilma/bensaseosta?
Niin siitä vielä.
Tulpan avaaja on hukassa, mutta tulpan vaihoin talvella, ja ajettu about 20km sen jälkee, et ei siihen oo viel piikkii ehtiny kertyy.
Ja sit ku joku mainitsi et jatkuvaa kipinöintiä, niin ilmaisin itseni hieman epäselvästi; kipinöinti ei ole jatkuvaa, mutta kuitenkin kipinä, näkyy, kuten pitäisikin, tietääkseni?
Ja sepin ehdotukset selittäisivät huonon käynnin, mutta eivät paukuttelua, jos ei olisi tiivis, niin kyllä savun huomaisi tulevan sylinteristä, koska tämä kyseinen paukuttelu johtuu, joko siitä että bensaa jää sylinteriin, ja syttyy viiveellä, tai että vettä on sylinterissä.
Olen itsekin miettiny tota bensan vaihtoo, ja crc:n kanssa leikkimistä. Ei ole iso vaiva vuodattaa tankkia tyhjäksi, ja putsata samalla kaasari... No täytynee katsoa asiaa, kun jaksaa taas vaivautua
Eikai kärkien välissä saa kipinöidä? :o Ainakin itselleni ainakaan opetettu että eivät saa kipinöidä joskin kipinöinti sillointällöin on normaalia ja itselläkin sitä tekevät... Jos jollakin antaa jotain perusteltua vasta-argumenttia nii laittaa
Nevada kirjoitti:Eikai kärkien välissä saa kipinöidä? :o Ainakin itselleni ainakaan opetettu että eivät saa kipinöidä joskin kipinöinti sillointällöin on normaalia ja itselläkin sitä tekevät... Jos jollakin antaa jotain perusteltua vasta-argumenttia nii laittaa
niin eihän ne saa kipinöidä koska se syö vain kärjet pilalle
joo katkojan käret kyllä kannataa ottaa irti ja tutkia
Jos sulla siinä mopetis bing:in kaasutin nii kannattaa tilata voimakoneelta siihen uus koho. Jos kohon sisälle pääsee polttoainetta se painuu pohjaan jotenka silloin kone saa liikaa ja käy huonosti!