Soliferia

Täysversio: Tehopakoputken tekeminen ja suunnitteleminen.
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4 5 6
Mulla kun on nyt vähän mittailtuna tuota putkea niin laitoin huipputehon kierrosluvuksi 5,5 k. vai pitäisikö olla vähän alempana?
Säätösuutinhan on ehdoton! Ajattelin tehdä putken itse, ehkä muokkamalla vaikkapa luhaota(jos hyvät mitoitukset), paljon helpompi, jos ei tarvi itse taiteilla paisaria.
Huippukierroksia tarvitsen tehopiikin kierrosluvun määrittämiseen, mihinkähän koittais? Olen kevyt, mutta vääntävällä koneella mukavampi ajaa. Kiihtyvyys on viihtyvyys!
Uskoisin että tuo alkaa olemaan melko hyvä. Kuitenkin pytty viilattu ja polttoainetta syöttää 16mm kassu...
Mitä alemmas laitat huipputehon niin alempaa se vääntää mutta huonommin mennee korkealla. Kuitenkin haluat että toimisi myös vähän ylempänä edes jotenkin niin en usko että paljon tuota alemmas sitä kannattaa laittaa. Mitä muut mieltä?
Suunnillen tuonhan Tomos kiertää vakiona, ainakin isoripainen. Voisi toimia, mitenköhän lähellä kierrosten huippua?
Valmista putkeahan voi muokata haluttavien ominaisuuksien mukaan.
Sulla pitää vain koettaa laskea laajatehoalueinen rööri, motowikissä näkyy mitkä lähtöarvot vaikutavat tehoalueeseen.
Kun porukka tekee putkia, niin voisi laittaa mittoja ja ominaisuuksia tänne, kertoen muista asiaan vaikuttavista hiluista, kuten viilaukset ja kaasarit.
Joo nyt tuli tulostettua noita putken mittoja joita voi sitten ruveta pellille siirtämään, kunhan löydän sitä jostain Nauru
Mietin tässä, ku ostin tässä jonku aikaa sitte ton dellorton phpg 16mm, paljonko se nostaa ns huippukierroksia tomoksessa... muuten toi on vielä melko vakio.

E: Varmaan tuohon tulee vähän viilattu vakiopytty sitte kiinni tulevaisuudessa.
Mulla kiersi viilatulla ja poratulla vakiopytyllä 9000rpm
Mutta kerrotko solikka77 meille muille putken mittoja? Ainakin jos toimii olis kiva tietää.
Kunhan vain saisin aloitettua sen putken tekemisen, niin sitten voisi laittaa mittoja. Kumminkin vaikka on loma niin tuntuu ettei aika yksinkertaisesti riitä putken rakenteluun. Voin kyllä laittaa mitat tänne muutaman päivän sisällä, kunhan pääsen ensin kotiin. Mutta varmuutta en voi antaa että miten toimii niillä mitoilla...
No ei tuo uuden putken tekeminen innostanut joten muokkasin vaan nykyisestä alkukäyrää sopivammaksi. Vaikka onkin automaatissa sisäänajot niin kivasti se nykäisee kun on vähän liikkeellä ja antaa vähäsen kaasua Nauru
Kun ei kukaan ala mittaamaan muffleriansa niin tässä on.

Nalle Puch motot.netistä kirjoitti:Tunturin tehoputki ja Muffler Racing:
Siinäpä mittoja, niitä kun on kyseltykin.
L = length = pituus
D = diameter = halkaisija
Mitat millimetreinä.

E:Muokkasin linkin toimivaksi, eilen illalla se vielä toimi, tänään ei.
Tulipas rassattua putki racing solikkaa. Joku alkukäyrä, luhao paisari ja omatekonen änkkä. Tuntuu ihan ok:lta tuo putki vaikka en enemmän kerinny kokeilee ku liian iso suutin solikassa. Pitää laittaa sit myöhemmin lisää teho asioistaHymy
Minkähän takia tuon luhao paisarin sisällä on semmonen metalli ritilä? Siis seinämissä?Confused Ainut varmaa joka voi vastata on Specialisti tai joku joka rassaillut peeveetäHymy

PS. Galleriassa kuva putkesta.
no se on suurella todennäköisyydellä siellä siksi koska sen pitäisi vaimentaa ääntä kun helkama ax:ässä on ainakin samanlainen viritys paisarissa eli jos sen otat pois niin ääni muuttuu aika metalliseksi.
Joo sitä mää aattelinki... mut kuristaakohan se yhtään?
Myös jossain derbeissä on metalliverkko paisarin seinämässä.Auttaa kuulema hieman,muttei ratkaisevasti,jos sen poistaa.
Sivut: 1 2 3 4 5 6