Siis millä ja miten olette avartaneet solikan lohkoja kun itellä kyseinen toimenpide olisi edessä jos sen tccd hankkisi tai vastaavan kisa sylinterin.monen tutun ammatti on sorvari jaq monella on sorvi eli pystyykö sorvilla avartamaan lohkoja ja millä sitten väkertäisi huuhteluiden lähdöt sopiviksi?
Ei taida sorvilla pystyä semmoista tekemään. Kyllä sen varmaan joutuupi koneistamolle heivaamaan!
Sellasella työkalulla mikä on tehty siihen
http://www.moposport.fi:8080/workspace.c...de=780-760
Tai sitten ihan isolla karkealla hiomarullalla
http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/20_820iso.jpg
Jotain kovametalliteriäkin voi koittaa mutta ne on yleensä niin ohuita että työstöjäljestä tulee melko kuoppainen.
Huuhteluita dremelillä jossa pienehkö kivi tai metalli-timanttiterä tai sitten pieni hiomarulla. Aina kun työstää niin kannattaa käyttää sitä isointa terää mikä on hyvin käytettävissä, sillä saa kato tasaisimman työstöjäljen. Pyöräviilallakin saa jotain tehtyä jos on tarkka paikka
Mitenkäs hemulissa sitä lohkojen avarrus työkalua käytetään ja paljokohan maksais jos sen heivais koneistamolle? ja sitten vähän vielä off topiccia: eli minkä hemmetin viripytyn sitä solleen ostaisi vaikka tuolta ulkomailta!!!
Sitä käytetään ilmeisimmin siten että kiinni porakoneeseen ja annetaan laulaa. Lohkot pitää olla kiinni toisissaa ton operaation ajan? Ainakin luulisin
Itse en ole tuota vekotinta käyttänyt mutta kyllä sen oppii kun käteensä saa.
Ei oo kokemusta paljonko se maksais, mutta eipä tollasen alumiinin jyrsiminen tjn ole kovin kallista... Parikymppiä ehkä.
Onko muuten niissä lohkoissa jotka on tehty l17 laakereille enemmän tavaraa välillä pinnapultti kampikammion suu? näyttää siltä että puchissa ois enemmän avarrusvaraa kuin tomoksessa? vai miten se oikein on!?
Sattuuko kukaa tietää et paljon maksas lohkojen avarrus jossai koneistamolla?
Soita ja kysy? Ei taida olla niin kummoinen homma, ettei itsekkin onnistuisi.
ei ne perkeleet rupea ainakaan joensuun moottorikoneistamolla mitään semmosta tekemään kun sanovat että poliisisedät oin kieltäny semmoset hommat.
mikä on muuten lähin koneistamo sulla tunskamies?
EI AVARRA LOHKOJA????
Pitää alkaa soittelee eri koneistamoille, esim tänne-->> YLÄ-SAVON KONEISTUS OY
Pitää tässä joskus kysellä ku sain tilattua justii 65 metran
ASIAA! no se on kyllä helppo homma ettei kannata koneistamolle viedä (ehkä?) itte avarsin hiontarullilla kampikammmion suun ja kovametalli poranterällä huuhtisten lähdöt ja se oli helppo aika helppo homma!
Sitä mää oon itekki aatellu..
Tarviiko/hyödyttääkö laakerin voitelureikiä isontaa?
ei tarvitse eikä kannata. jos kestävät laakerit haluat niin osta 6203 c3 laakerit ja ota 1mm pois tavaraa niistä petilaakereiden laakeripesistä.
tai osta vähintään uudet laadukkaat L17 laakerit!
missäs päin se ylä-savon koneistamo on kun tulee siellä pohjois-savossa kaavin lähellä rampattua jonkin verran kun kummit asuu siellä ja mökki on lähistöllä
Juu mut käykö ne l17 laakerit suoraa peltilaakerien tilalle?
Se on iisalmessa.
mopomies kirjoitti:ei tarvitse eikä kannata. jos kestävät laakerit haluat niin osta 6203 c3 laakerit ja ota 1mm pois tavaraa niistä petilaakereiden laakeripesistä.
tai osta vähintään uudet laadukkaat L17 laakerit!
missäs päin se ylä-savon koneistamo on kun tulee siellä pohjois-savossa kaavin lähellä rampattua jonkin verran kun kummit asuu siellä ja mökki on lähistöllä
Korjaan 2mm täytyy ottaa pois laakeripesistä jos haluaa 6203 c3:set.