Soliferia

Täysversio: kytkimen säätö
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Auttakaa tumpulaa ja neuvokaa, miten läskitankin koneen kytkin säädetään. Kytkin ei irrota kunnolla ja vaijerin säätö ei auta.Sad
Ota kytkin vaijerin päältä oleva pieni koppa pois. Siinä pitäs sit olla esillä kruunumutteri joka on kiini sokalla.
Sokka pois ja säätämään, mitä kireämmällä sitä enemmmän se luistaa, mitä löysemmälle nii sen huonommin irrottaa.
Kun avaa sen pienen kopan niin näyttää tältä.Rolling Eyes
anders kirjoitti:Kun avaa sen pienen kopan niin näyttää tältä.Rolling Eyes


Tuo öljynen mutteri on se kruunu mutteri vaikka kuvassa taitaa olla joku oma patenttimutteri. Siinä pitäs olla pieni sokka, otat sen pois ja säätelet niiku kerroin jo äskenCool
Vanhassa mallissa on tuollainen säätö mutteri,en ole pelannut tuollaisen kans koskaan.
Terve

Aloitin Tomos moottorin purkamisen ja eteen tuli tuollainen kuvassa edellisen viestin kaltainen kytkinakselin mutteri, joka pitäisi saada irroitettua. Vaatii varmaan tämän mutterin pois saannin, että lohkot irtoaisi toisistaan???

Onko kellään neuvoa miten aukeaisi nätisti, kun nyt mutteria väännettäessä kampiakseli liikkuu mukana ja antaa periksi vaikka lukitsin kiertokangen männäntapinreiästä pultilla, joka ottaa kiinni sylinterinaukonreunaan, jotta kiertokanki ei pääsisi liikkumaan.

Omassa moottorissa pelkkä mutteri (ei kruunumutteria) eikä mutteri ole kiertynyt niin pitkälle, että mitään sokalle varattua reikää näkyisi.
Parista näkyvissä olevasta kierteestä päätellen "vääränkätiset" kierteet.

Tuli rasvattua vielä kertaalleen näpit täksi illaksi. Kampiakseli pysyy kiilattuna paikoillaan, mutta kytkin luistaa momentinhuipulla sen verran, ettei mutteri aukea. WD-40 sopivin väliajoin annosteltuna ja uusi yrittämä aamusella. Jospa aukeaisi, niin pääsisi helpommalla kun tarjoamalla "minirälläkkää" dremelinlaikkaa. Voimakoneen hinnoilla säästäisi sen noin 40 eur akeli + mutteri.
onko magneetto vielä paikallaan? semmonen kikka on että laitat magneeton niihin pultin reikiin, mitä on siinä vauhtipyörän kehässä, kahdet pultit (muistaakseni 4mm),vierekkäisiin reikiin siis, sitten laitat jonkun pitkän rautaputken niiden pulttien väliin ja laitat sen nojaamaan vaikka käynnistysakseliin. Sit pyörität sitä konetta sillei, niin se jää automaattisesti jumiin, ja kestää vääntää niin paljon kun ne "jumituspultit" kestää...Hymy

huh huh, mitä tekstiä, toivottavasti ymmärsit jotainRolling Eyes
Pulttikoneella aukeaa jos on sellainen käytettävissä.
Maanantaina siis matkaan autopajalle. Melkoinen viritya tuollainen kytkinmensäätömutteri, siis että säätöottaisi toimiakseen. Kunnon vaseliinivoitelu jos saa vielä mutterista kalua. Käyköhän mitoitukseltaan kruunumutteri tämän tyypin katiskaan?