12.04.2008, 3:19
Tervettä päivää kaikille soliferisteille pitkästä aikaa!
Kuten monet tietävät, tämä todella suosittu ja yleinen Solifer merkki käyttää Solifer-Laura polkumoottoria, jossa kaikkien kymppien omistajien päänvaivaksi etukaasari on moottorin pohjassa/alla :)
Viime syksystä astin olen aika passiivisesti miettinyt (sen pari kertaa mitkä olen sillä frendillä käynyt syksyn jälkeen) mikä ongelma siinä voisi olla, kun se ei millään tahdo lähteä käyntiin, vaikka kuinka helvetin paljon polkisi. Viime viikolla kun hänellä taasen käväsin, ajattelin tedata jos se ylipäätänsä lähtee käyntiin (sytytystulppa on ihan kunnossa), ja kaadoin tilkan bensaa sylinteriin. Hienostihan se sen pari kertaa pöhisi ennenkuin sammui, joten yleensä pitäen moottorin 'toiminnassa' ei pitäisi olla mitään ongelmia.
Kaasutinta olen pari viimeistä kertaa jo katsellut ahkerasti, ja pessyt/puhaltanut pari kertaa. En sitä ihan läpikotaisesti, mutta kyllä siitä ilmaa tuli sylinteriin kun pisti paineilmaa kaasarista tuulemaan, joten kai siinä pitäisi bensakin kulkea?
Onko sillä mitään eroa jos ilmansuodatin ei ole kiinni (ei löytynyt sopivaa häneltä sillä hetkellä.)
Etukaasari on siis melkeinpä indentiteettinen Exportin / Speedin Encarwin kanssa.
Kaikki toimii muuten hyvin, mutta bensaa ei halua tulla sylinteriin asti.
Olen aikomassa viedä toisen (vähemmän käytetyn) bensahanan kympille, kun siitä ei kyllä enää ymmärrä enää mikä asento on auki taikka kiinni, on sen verran kulunut.
Puuttuvat osat: Pakokäyrän tiiviste ja ilmanputsari, voiko olla noista kiinni?
Nopeita vastauksia kaivataan!
Kuva mopedista:
Kuten monet tietävät, tämä todella suosittu ja yleinen Solifer merkki käyttää Solifer-Laura polkumoottoria, jossa kaikkien kymppien omistajien päänvaivaksi etukaasari on moottorin pohjassa/alla :)
Viime syksystä astin olen aika passiivisesti miettinyt (sen pari kertaa mitkä olen sillä frendillä käynyt syksyn jälkeen) mikä ongelma siinä voisi olla, kun se ei millään tahdo lähteä käyntiin, vaikka kuinka helvetin paljon polkisi. Viime viikolla kun hänellä taasen käväsin, ajattelin tedata jos se ylipäätänsä lähtee käyntiin (sytytystulppa on ihan kunnossa), ja kaadoin tilkan bensaa sylinteriin. Hienostihan se sen pari kertaa pöhisi ennenkuin sammui, joten yleensä pitäen moottorin 'toiminnassa' ei pitäisi olla mitään ongelmia.
Kaasutinta olen pari viimeistä kertaa jo katsellut ahkerasti, ja pessyt/puhaltanut pari kertaa. En sitä ihan läpikotaisesti, mutta kyllä siitä ilmaa tuli sylinteriin kun pisti paineilmaa kaasarista tuulemaan, joten kai siinä pitäisi bensakin kulkea?
Onko sillä mitään eroa jos ilmansuodatin ei ole kiinni (ei löytynyt sopivaa häneltä sillä hetkellä.)
Etukaasari on siis melkeinpä indentiteettinen Exportin / Speedin Encarwin kanssa.
Kaikki toimii muuten hyvin, mutta bensaa ei halua tulla sylinteriin asti.
Olen aikomassa viedä toisen (vähemmän käytetyn) bensahanan kympille, kun siitä ei kyllä enää ymmärrä enää mikä asento on auki taikka kiinni, on sen verran kulunut.
Puuttuvat osat: Pakokäyrän tiiviste ja ilmanputsari, voiko olla noista kiinni?
Nopeita vastauksia kaivataan!
Kuva mopedista: