Soliferia

Täysversio: Kannet
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Noniin nyt kun nämä uudet mopo-sportin sivut on tullut niin löysin sieltä 16 euron hinnalla "SYLINTERIKANSI, TUN PUCH SUPERSPORT; TOMOS SM" tälläsen, siis onko tämä se -82 mallin SM:n originaali kansi vai joku polizeimagneetti vai tämä toinen hiukan ylempää löytyvä 28 euron hinnalla "SYLINTERIKANSI, TOMOS -76 50CC" oleva. Veikkaisin siis että tuo 16 euron kansi on sama kun mun -82 solikan nykynen alkuperänen? Korjatkaa jos oon väärässä Rolling Eyes
Vuoteen 76 asti Tomoksessa oli pieniripainen pytty&kansi joissa aivan säälittävät rivat ja leikkasi kesähelteellä helposti. Toi toinen on varmaan Puchin leveäripainen kyttämagneettikansi. Eli toisinsanoen noi molemmat on kyttämagneetteja.
Jeps, jatkan tähän samaan sitten vielä että mitäs eroa tuolla l-profiili männällä on normaaliin?
fasaani kirjoitti:Jeps, jatkan tähän samaan sitten vielä että mitäs eroa tuolla l-profiili männällä on normaaliin?

No siinä on L-profiilinen männänrengas joka on katkaistuna sivuprofiililtaan l-mäinen. L-proliilimännänrenkaiset männät ovat todella paskoja. Ite asensin kerran l-profiilimännän SM:ään vastaporattuun pyttyyn. Käytin konetta ensin minuutin pari rauhallisesti tyhjäkäynnillä ja kun lähdin hissukseen ajelemaan, niin 100m päästä lensi L-rofiilimännänrengas pakoputken puolelle jättäen kivan jäljen pyttyyn huuhteluaukon alareunaan. Evil or Very Mad

Eli laita ihan tavallinen mäntä solkkuusi, jos haluat ajaa sillä vielä ensi viikollakin! Wink
minun käsityksen mukaan l-malli johtuisi siitä että lämpöjohtuisi isomman pinta-alan ansiosta paremmin männästä&männänrenkaista sylinteriin jo moottori jäähtyisi paremmin.

samalla ohi mennen varotan 6 kuulaisisita petilaakereista Cool
Joo ne kuusikuulaiset halppispaskapetarit on aika onnettomat. Ja ei se mitään vaikka jäähtyisikin paremmin, mutta uuden männänrenkaan olettaisi kestävän pidempään kuin 100m matkan. Wink
Specialisti kirjoitti:Joo ne kuusikuulaiset halppispaskapetarit on aika onnettomat. Ja ei se mitään vaikka jäähtyisikin paremmin, mutta uuden männänrenkaan olettaisi kestävän pidempään kuin 100m matkan. Wink

juu no maanatai kappaleita on välillä joukossa, paitsi makarooni osat sielä joka toinen.... :grin:
Heh, se L-profiilimäntä oli muuten italiano valmistetta nimeltä Dinamin. Nauru Makaroonimiehet vois pitäytyä ihan vaan sen pizzan pyörittämisessä ja jättäisivät ajoneuvot Sakemannien ja Japsien tehtäviksi! Wink
Nonniin kirjotan tähän vanhaan ketjuun.. Otin solikasta kannen pois ja kurkkasin mäntää niin löyty jotain kiinnostavaa. Aivan männän reunassa on pieni reikä, (noin 0,5-1mm) ja sylinterin seinämässä näkyy sellanen jonku kolmen sentin mittanen ohut ura, tuskin huomaa. Ajattelin vain että onkohan tästä jotain haittaa kun mopo on pelittänyt ilman mitään ongelmaa, tarkotus oli vaan putsailla mahdolliset karstat pois. Mitä luulette, kannattaisko hoonata ja pistää uutta mäntää kehiin vai kuinka? Hymy
kaihis kirjoitti:minun käsityksen mukaan l-malli johtuisi siitä että lämpöjohtuisi isomman pinta-alan ansiosta paremmin männästä&männänrenkaista sylinteriin jo moottori jäähtyisi paremmin.

samalla ohi mennen varotan 6 kuulaisisita petilaakereista Cool

Tiittasen mukaan L-malli myös tiivistää paremmin.
Joo elikkä otin nyt sitte sylinterin ja männän pois. Ylempi männänrengäs menny poikki ja mäntä aivan musta ja paloja lähteny, enkä mitään oo ajossa huomannu Nauru, vien sen pytyn porattavaksi mutta kysyn vielä että kuinka paljon kiertokangen alapäässä saa olla väljää? Se nimittäin liikku noin sentin verran sivuttain, kampuran laakereissa ei tuntunut välystä kun nostelin kiertokangesta.