Soliferia

Täysversio: Etu- ja takaratas
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3
Tervehdys!

Mikähän mahtaa olla se laillinen suhde etu- ja takarattaan välillä?

Omassa Solifer Export automaatissa eturatas näyttää olevan 26 hampainen ja takarattaassa on 34 hammasta.

Sitten taas tyyppikilvessä puhutaan Z1 ja Z2 olevan 26/28?

Onko tuossa isommassa takarattaasta yleensäkkään mitään hyötyä?

Mä kun en näistä jutuista mittää tierä...Embarassed
Isommalla takarattaalla vääntää enemmän.
...ja kulkee vähemmän.
Ja kuluttaa enemmän.
Oikeat välitykset on 26-28. 34pk takarattaalla on aivan liian lyhyte välitykset. Vakiovälitkin on naurettavan lyhyet. Itellä oli aikanaan ex-exportissa 26-26 välit niin jaksoi vielä jotenkin mennä, eikä kone huutanut kuin leikkuupuimuri.Nauru
Outoa, kun kattelin Voimakoneelta uusia takarattaita niin valuvanteelle ei ole muuta kuin 35 hampaista mallia..?
Peddi kirjoitti:Outoa, kun kattelin Voimakoneelta uusia takarattaita niin valuvanteelle ei ole muuta kuin 35 hampaista mallia..?

Niinpä. Niitä 26/28 rattaita ei löydy oikein mistään. Itse löysin exääni Jyväskylän rompepäiviltä...
uutta eturatasta saa muistaakseen voimakoneeltaConfused
...ja scatterilta ja kaasalaiselta jajaja..Eikun, jaa siis valuvanteelle? Eturattaita saa ainakin scatterilta ja kaasalaiselta.
Meillä on Solifer GT:ssä normi ratas, mutta se syvennys on korjattu metallipalasella. Laskettiin miten paksu sen tarvitsee olla, sitten vähän porailua ja leikkelyä ja se on siinä.
Mikä on sm80 vakio välit siinä on tällä hetkellä E.12 T.35?
10/35 On ainakin läskitankin vakiovälit. Luulempa että ovat tuossakin. Jos joku haluaa oikaista tehköön sen mielellään.
solifer sm80 kirjoitti:Mikä on sm80 vakio välit siinä on tällä hetkellä E.12 T.35?

Kun ei tunnu kiihtyvän niilä väleillä.
Eiköhän ne ole 10/35 välit
minkä kokoinen takaratas mun pitäs laittaa että välityssuhde olis vakio? mulla on edessä 12piikkinen.
Sivut: 1 2 3